2024-10-26, 00:40
Medlem
Jag kan tänka mig att usa och Mexico blir ett land inom 20-30 år för att konkurrera med bricks och kina. Mexikanare är ju skötsamma jämfört med andra folk grupper och nu är kartellerna pressade har jag hört.
Citera
2024-10-26, 00:46
Medlem
Bavaros avatar
Vete fan vad man ska tro men jag är lite så att när vänstermedia vilket är 80-90% av den sk etablerade i Sverige är och är så emot Trumpen då är jag för honom, media här har ju inte rapporterat och samt försökt mörka samhällsproblemet i Sverige som alla vet vad det är och när de inte gillar Trump då vet man att han är rätt ute.
Citera
2024-10-26, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Att han i åratal har hotat med att dra in mediers sändningstillstånd kan ju bidra...

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/trumps-utspel-om-sandningstillstand-kan-fa-konsekvenser-for-demokratin

Fast det där är ju ren smörja. Ironiskt dock att du använder SVT som källa.
Citera
2024-10-26, 00:58
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Det Trump kan göra är att inte godkänna Ukrainas Natoansökan. Ett sånt löfte skulle kunna få ut Ryssen från Ukraina.
Citera
2024-10-26, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Det Trump kan göra är att inte godkänna Ukrainas Natoansökan. Ett sånt löfte skulle kunna få ut Ryssen från Ukraina.

Ja, eller tvärtom. Ge Ukraina ett Nato-medlemskap till priset av de ockuperade områdena. Tydligt är att en APA kan avsluta det där kriget idag - helst igår, om en så vill. Bara Trump vill!
Citera
2024-10-26, 01:10
Medlem
Cokeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Men lägg ner hur är Trump korkad? Han vill ta bort alla illegala invandrare och se till så att USA får tillbaka de jobb som har skickats till andra länder?
Jaså gör man det via Green cards och 'legal' invandring från typ Indien?
Citera
2024-10-26, 01:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Läse du ens vad jag skriver?

Jag säger att han är korkad. Att du inte ser det beror antagligen på att du tillhör den korkade väljarskaran som han attraherar.

Säger inget om hans politik, bara att karln är helt blåst. Kan du hitta någon vettig säger att Trump är intelligent?
Anser du att han ger ett intelligent utryck? Släpp politiken nu, upplever du att Trump är smart?

Gillar din härskarteknik. "Trump är blåst och alla som säger emot är blåsta. Du vill väl inte vara blåst va?"
Citera
2024-10-26, 03:56
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Svensk media som HATAR Trump

Vilken/vilka av svensk media hatar Trump?
Vad har du för källa till ditt påstående?
Citera
2024-10-26, 03:57
Medlem
Citat:
Vet ju att han ville bygga muren mot central/sydamerika tidigare.

Men nu kollar ett tal med honom och han säger att han vill slänga ut alla illegala OCH införa obligatoriskt dödsstraff för illegala som dödar i USA https://www.youtube.com/watch?v=lVrMHKi3sWI&ab_channel=CNN-News18

Jag håller med Trump i ALLT han säger, men för Svensk media som HATAR Trump så fattar jag nu vad de egentligen hatar, att han vill skicka alla illegala invandrare tillbaka.... Och i Svensk vänster media så är det ju katastrof....

Måtte Trump vinna!

"Vänstermedia", var hittar du dem? Läser du månne Proletären?

I övrigt håller jag med dig. Måtte Trumpen vinna!
Citera
2024-10-26, 04:27
Medlem
För övrigt.

Svensk media hatar inte nödvändigtvis Trump. Glöm inte bort att att en stor del av svensk media ägs av Israelvänliga parter, precis som i USA. Trump omger sig som vi alla vet med många Israelvänliga. Svensk media följer bara vart pengarna finns. Gissningvis 70% av svenska genier avskyr Trump och således ger negativa rubriker kring babianen också mer klick. Är naturligtvis ren och skär populism. Samtidigt använder svenska medier Trumpeten för att flytta den politiska mitten mer åt vänster. Helt pga kommersiella intressen. Det är inte mer komplicerat än så.

Men det kan komma att ändras, var så säker.
Citera
2024-10-26, 05:33
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
En till med uppenbara brister i sitt kritiska/logiska tänkande. Vad vet DU om hela bilden ..?
Jag förstår inte vad du menar faktiskt. Bilden klarnar liksom mer för varje dag som går. Lol.
Do Trumpers Support fat fuck Donalds Proposed Purge? | Jordan Klepper Fingers the Pulse: Rally Together (Preview)
Citera
2024-10-26, 05:49
Medlem
Ouelets avatar
I fookin´ love smart people!
At (Trump at Rogan) 1:11:00 we have some more news. A discussion of why whales keep washing ashore leads Trump to blame wind turbines: "the wind is driving them crazy"

https://x.com/samstein/status/1850005612098146422
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in