2024-10-25, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Alla dina trådstarter är som en storögd pojke som naivt upptäcker världen och drar lite konstiga slutsatser, lite befriande på nåt sätt (som en frejdig Putte i Blåbärsskogen), men hoppas du skämtar.
Skämtar inte för 5 öre
Citera
2024-10-25, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Breivik ville också det bästa för sitt land.

Det jag säger är att Trump är extremt korkad.

Du kan säkert hitta en del smarta som anser att man ska rösta på honom, men jag tror inte att du kan finna en endas riktigt smart person som anser att han är ett geni eller ens i närheten.
Diskutera inte det med någon annan. Du kommer att framstå som en idiot. Det finns smarta som tror att en seger för Trump är bra, men jag har inte sett någon smart som anser att Trump är är ens i närheten av intelligent.

Om nu inte dina kollegor också är riktigt korkade. Då kan ni sitta och diskuterar er vidriga situation i hamsterhjulet istället för att göra något åt det. En högre utbildning är dock nog kört för er.
Men lägg ner, kolla vad han säger istället för att läsa vad svensk media plockar ut av talen.......
Citera
2024-10-25, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Han är en affärsman som egentligen vill tillhöra New York-societeten. Han älskar att frottera med kändiseliten och gå på premiärer och se musikaler på Broadway. Detta såg vi på 80-talet.
Men för maktens skull leker han "vanligt folk", sätter en ful MAGA-keps på huvudet och appellerar till den del av befolkningen som han egentligen föraktar.

Med ärvda pengar har han bluffat sig fram i affärsvärlden, och satt många av sina investerare i klistret genom att låta hotell och annat trams gå i konkurs.

Han är en Putin-rövslickare. Han var nära vän med pedofilen Jeffrey Epstein. Han är sexförbrytare och har till och med blivit inspelad när han pratar om att grabba tag i tjejers fittor.

Han beter sig inte statsmannamässigt. Han är en tölp.

Han är orange och bär världens fulaste tupé.

Han förolämpar folk på löpande band och uppför sig som en regelrätt mobbare.

Han har uppmanat sina anhängare att med våld gripa makten i Washington.

Han har medverkat i en astöntig reality-tv-serie.

Han är en dokumenterad lögnare.

Han är nästan 80 år gammal.

Hans lösning på covidviruset: Att spruta in desinfektionsmedel i lungorna.
Jag ser att du läst på vad medierna skriver..... Patetiskt
Citera
2024-10-25, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Men lägg ner, kolla vad han säger istället för att läsa vad svensk media plockar ut av talen.......
Jag har inte kommenterat vad han säger.

Jag har sagt att han är korkad. Om du inte kan se det så är du såklart en av hans anhängare.

Tycker du att Trump är smart? Intelligent? Sedan kanske hans politik är bra, vad vet jag. Men Trump saknar precis allt som en smart person har.
Citera
2024-10-25, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag har inte kommenterat vad han säger.

Jag har sagt att han är korkad. Om du inte kan se det så är du såklart en av hans anhängare.

Tycker du att Trump är smart? Intelligent? Sedan kanske hans politik är bra, vad vet jag. Men Trump saknar precis allt som en smart person har.
Men lägg ner, lyssna på vad han säger istället för att läsa Aftonbladet.....
Citera
2024-10-25, 22:44
Medlem
4yoonlys avatar
Självklart kan han säga saker som låter vettiga, men det kan ALLA göra då och då... det man får reagera på är vad han normalt säger/tycker (och troligtvis tänker)... och då inser man väldigt väldigt snabbt att mannen är en fullständig idiot...

Jag skall vara helt ärlig, och säga att när han var på tal och ville bli president 2015-2016 så tyckte jag också det kunde bli lite latjolaiban med någon som har ingen aning om någonting men kan röra runt lite i grytan... och tyckte en del medier var lite "elaka" emot honom... jag tyckte detta var en kul grej, vad kan han göra? gör han något som är helt åt helvete så finns det 1000 personer som säger nej osv...

Men det kan röra runt lite, och vem vet... det är lite vad demokrati handlar om... även idioter kan göra något bra och på det stora hela är det bra att ha en idiot ibland...

Denna gången dock är det inte lika "kul"... denna gången är det på allvar och kommer ha en stor betydelse för alla... inte enbart USA.

Och jag kommer faktiskt bli riktigt jävla besviken om dom väljer Trump...

Hade USA varit en demokrati av rang så hade absolut fått ha en Trump i regeringen... han representerar ju alla idioter i USA och det är helt rätt... men om Trump väljs så vet vi att USA är inte en demokrati av rang utan helt enkelt en demokrati som kan bli en (likt Ungern/Turkiet osv) något annat...

Går helt enkelt inte att lita på, en banan republik och skall behandlas som en sådan.

USA måste göra något... förbättra deras version av demokrati tror jag och samtidigt inse att deras kapitalism löser inte ALLA problem. Man kan helt enkelt inte lösa vissa problem med kapitalism (löser det mesta dock) men inte allt...

Dom får fixa demokratin (kan inte ha 1 person som har så mycket makt) och dom får helt enkelt skala tillbaka "capitalism solves every problem" stuket... ibland får man tänka på personerna som bor i landet och jobbat för det möjligen skall ta del av det.

Och all grund är bra utbildning, inte baserad på vad pappa och mamma tjänar... pappa och mamma kan producera en idiot (Trump) eller Einstein och ja oftast beror på det genetik men absolut inte alltid...

Men alla tjänar på en bra utbildning...
Citera
2024-10-25, 22:45
Medlem
TS har helt rätt. Det som är intressant är att det som amerikanerna nu tycker är viktigast och röstar om, är det som vi i Sverige också röstade om 2022. Inflation, invandring etc.

Med andra ord, till alla radikala, på vilket vis är Trump värre än vår nuvarande regering?
Citera
2024-10-25, 22:46
Medlem
Citat:
Men lägg ner, lyssna på vad han säger istället för att läsa Aftonbladet.....
Läse du ens vad jag skriver?

Jag säger att han är korkad. Att du inte ser det beror antagligen på att du tillhör den korkade väljarskaran som han attraherar.

Säger inget om hans politik, bara att karln är helt blåst. Kan du hitta någon vettig säger att Trump är intelligent?
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Med andra ord, till alla radikala, på vilket vis är Trump värre än vår nuvarande regering?
Anser du att han ger ett intelligent utryck? Släpp politiken nu, upplever du att Trump är smart?
Citera
2024-10-25, 22:48
Medlem
Vad säger media om Trump får stopp på krigen då?
Citera
2024-10-25, 22:50
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Vad säger media om Trump får stopp på krigen då?

De hittar på något, de har ju sin offerkofta att dra på sig igen.
Citera
2024-10-25, 22:50
Medlem
Hot mot globalisterna som inte kan styra honom. Panik bland demokraterna som nu lider av TDS.

https://youtu.be/ytiiWWx0Rj0?si=L-K8wtN9r6WNI-Qk
Citera
2024-10-25, 22:52
Medlem
deddds avatar
Citat:
Vet ju att han ville bygga muren mot central/sydamerika tidigare.

Men nu kollar ett tal med honom och han säger att han vill slänga ut alla illegala OCH införa obligatoriskt dödsstraff för illegala som dödar i USA https://www.youtube.com/watch?v=lVrMHKi3sWI&ab_channel=CNN-News18

Jag håller med Trump i ALLT han säger, men för Svensk media som HATAR Trump så fattar jag nu vad de egentligen hatar, att han vill skicka alla illegala invandrare tillbaka.... Och i Svensk vänster media så är det ju katastrof....

Måtte Trump vinna!
Nej, de som styr vad media ska ha för åsikter skiter totalt i de sakerna.

De vill inte ha trump på grund av "America First". Vilket översatt är "Fuck Europa".
Raslig och kulturell historia mellan Europa och USA kastas åt helvete och det lilla kulturella ankare de har hissas upp och USA blir 100% till salu för högstbjudande.
Högstbjudande är Kina, Saudi Arabien, och kanske lite ryssarna. Europa har ingenting att komma med utom kulturellt, och kommer raderas närmsta 100 åren än snabbare än vad som redan gjorts sista 20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in