2024-10-25, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Hon som låter som hon har klunkat kaustiksoda större delen av sitt liv. Vad Sara sedan påstår har ju visat sig rätt bra hur det ligger till med sådant.

Är ju inte direkt förvånad om det är så att hon skulle ha ljugit om att både ta avstånd och att det inte skulle vara hon som startat gruppen.

Tror det är i deras artikel där de smutskastar "Sanna" där sanna har sagt att det är Sara som startat den men att de påstår att det är en lögn.
Det är svårt att hålla koll på allt om dem för Sara skall förvirra och deflektera för att skydda sig och arbetet, eller snarare inkomsten.
Citera
2024-10-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Nu missar du något..
Det är INTE shady och det är INTE lögner... Kolla bara vad Sara, Patrik och kommentarerna på Facebook och Dumpen säger ;-)
Hahaha Living a lie is a comfortable life...

Kommentarerna på deras egna plattformar är ju hårdare kontrollerade än åsikter i nord korea
Citera
2024-10-25, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Är ju inte direkt förvånad om det är så att hon skulle ha ljugit om att både ta avstånd och att det inte skulle vara hon som startat gruppen.

Tror det är i deras artikel där de smutskastar "Sanna" där sanna har sagt att det är Sara som startat den men att de påstår att det är en lögn.
Det är svårt att hålla koll på allt om dem för Sara skall förvirra och deflektera för att skydda sig och arbetet, eller snarare inkomsten.

"Hon som låter som hon klunkat kaustisksoda större delen av sitt liv". Du får köra uteslutningsmetoden på vem som startade det hela. Du gav två potentiella namn som båda är frontfigurer för Dumpen AB och dess kringliggande verksamheter..

Sedan så kan det så klart vara någon spindel (svart änka) som kan ha planterat idén i skallen på grundaren. Det kommer väl fram så småningom det också. Som med allt annat som berör Dumpen AB.
Citera
2024-10-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Kommentarerna på deras egna plattformar är ju hårdare kontrollerade än åsikter i nord korea
Alla som inte tycker samma sak är det ju fel på, och de är troligen pedofiler.
Citera
2024-10-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Herregud ++++1

DP - GÖR NÅT!

Stämmer det att Dumpens talesperson DP lämnat tråden eller är det en trådsanning? Hon har i alla fall inte visat sig sen medias överkörning av Dumpen men jag tror ändå att Sara Will Rise Again som sagt.
Fokus kommer ligga på att media drog igång drevet vid ett illa valt tillfälle dvs Sara på operationsbordet och väldigt lite på sakinnehållet. Man börjar kunna Dumpen vid det här laget.

Jag tröttnade när du och jag inte fick skicka blomster till Sara på sjukan och DPKatta viftade bort det som en idiotisk idé. Sen har hon mage att påstå att andra är otrevliga.
Hålla ställningarna på Flashback är inget för den känslige typen.
Citera
2024-10-25, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Stämmer det att Dumpens talesperson DP lämnat tråden eller är det en trådsanning? Hon har i alla fall inte visat sig sen medias överkörning av Dumpen men jag tror ändå att Sara Will Rise Again som sagt.
Fokus kommer ligga på att media drog igång drevet vid ett illa valt tillfälle dvs Sara på operationsbordet och väldigt lite på sakinnehållet. Man börjar kunna Dumpen vid det här laget.

Jag tröttnade när du och jag inte fick skicka blomster till Sara på sjukan och DPKatta viftade bort det som en idiotisk idé. Sen har hon mage att påstå att andra är otrevliga.
Hålla ställningarna på Flashback är inget för den känslige typen.

Det verkar som både hon och Sara har återgått till sin gräv kanal på telegram. De har ju möjlighet att banna folk där som är obekväma. Det kan dom ju inte här.

Fast hon kommer säkert tillbaka om ett tag. Dumpen AB och personer som ingår där är väldigt förutsägbara. Något liknande hände när DP fick frågor om sin tivolinalle. Det är ju inte så seriöst att ett företag som har över 1,5 miljoner kunder varje månad vägrar på svara på frågor utanför sina egna kanaler.
Citera
2024-10-25, 12:13
Medlem
När Dumpen får byxorna neddragna brukar det alltid som ett brev på posten dyka upp en påhittad artikel om någon "överlevare" eller någon som tagitlivet av sig. Känns som att det borde komma snart.
Citera
2024-10-25, 12:23
Avslutad
Impulskollen lägger ned sin verksamhet.

Intressant

https://impulskollen.se/

Del av meddelande på deras sida

"Vi tar givetvis åt oss av den kritik som har lyfts och Aftonbladets granskning har varit en katalysator för självrannsakan som vi beklagar inte initierades av oss själva. Mediebilden som målats upp har skadat förtroendet för verksamheten och har inneburit hot mot individer och verksamhet som ökat såväl psykiska som fysiska risker. Efter en samlad bedömning av nuläge och framtid så ser vi i dagsläget inga förutsättningar för att fortsätta bedriva verksamhet på lång sikt. Det har varit ett svårt beslut att fatta, men nödvändigt eftersom verksamheten måste bygga på förtroende och värna säkerhet för alla parter. För att säkerställa att våra befintliga klienter inte blir övergivna i processen, kommer avvecklingen att ske stegvis. Vår främsta prioritet är att ingen ska lämnas utan tillgång till stöd under denna period och vi är fast beslutna att ta vårt ansvar tills avvecklingen är slutförd."
Senast redigerad av ElementarSturgeon 2024-10-25 kl. 12:27.
Citera
2024-10-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Impulskollen lägger ned sin verksamhet.

Intressant

https://impulskollen.se/

Del av meddelande på deras sida

"Vi tar givetvis åt oss av den kritik som har lyfts och Aftonbladets granskning har varit en katalysator för självrannsakan som vi beklagar inte initierades av oss själva. Mediebilden som målats upp har skadat förtroendet för verksamheten och har inneburit hot mot individer och verksamhet som ökat såväl psykiska som fysiska risker. Efter en samlad bedömning av nuläge och framtid så ser vi i dagsläget inga förutsättningar för att fortsätta bedriva verksamhet på lång sikt. Det har varit ett svårt beslut att fatta, men nödvändigt eftersom verksamheten måste bygga på förtroende och värna säkerhet för alla parter. För att säkerställa att våra befintliga klienter inte blir övergivna i processen, kommer avvecklingen att ske stegvis. Vår främsta prioritet är att ingen ska lämnas utan tillgång till stöd under denna period och vi är fast beslutna att ta vårt ansvar tills avvecklingen är slutförd."
Haha där ja. En spik i kistan... vad blir nästa?
Citera
2024-10-25, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Haha där ja. En spik i kistan... vad blir nästa?

Nja, jag tror tvärtom - all publicitet som Dumpen har fått nu kommer att gynna de i längden. De behöver dock få ordning på detaljerna, hemsidan samt reda ut detaljer avseende vissa samarbeten osv.

Men det är bara mina 5 ören.

Dumpens Facebookgrupp har idag 266000 medlemmar vad jag kan se , jag tror den spräcker 275000 innan november är slut
Senast redigerad av ElementarSturgeon 2024-10-25 kl. 12:46.
Citera
2024-10-25, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Nja, jag tror tvärtom - all publicitet som Dumpen har fått nu kommer att gynna de i längden. De behöver dock få ordning på detaljerna, hemsidan samt reda ut detaljer avseende vissa samarbeten osv.

Men det är bara mina 5 ören.

Dumpens Facebookgrupp har idag 266000 medlemmar vad jag kan se , jag tror den spräcker 275000 innan november är slut

Det är snarare till deras fördel att Impulskollen till slut kopplas bort.

Såna här frivilliga avvecklingar i samband med kritik brukar för övrigt sammanfalla med sämre lönsamhet.

Nu när de har blivit omskrivna så kanske en del suckers tackar nej eller backar ur när de läser vad som skrivits om Impulskollen.

Dumpen skulle kanske kunna ge någon slags kort med länkar till en sida med olika behandlingsalternativ, med friskrivningen att de inte samarbetar med några av de mottagningar som listas.
Citera
2024-10-25, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Porr-Arne
Det är snarare till deras fördel att Impulskollen till slut kopplas bort.

Såna här frivilliga avvecklingar i samband med kritik brukar för övrigt sammanfalla med sämre lönsamhet.

Nu när de har blivit omskrivna så kanske en del suckers tackar nej eller backar ur när de läser vad som skrivits om Impulskollen.

Dumpen skulle kanske kunna ge någon slags kort med länkar till en sida med olika behandlingsalternativ, med friskrivningen att de inte samarbetar med några av de mottagningar som listas.

Ja, där de framöver sträcker fram ett visitkort med länkar till 1177, Anova och Preventell - med orden
" Vi föreslår att du säker vård - men var beredd på att det kommer att ta lång tid, kanske flera månader - men ha inte ihjäl dig innan dess är du snäll"

Den som lever får se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in