2024-11-13, 18:02
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Du kallar Thomas Bodström för kolatorsk!! Nu får du väl skärpa dig. Den enda kolatorsken i detta sammanhang är ## Det vet du också.

Tja, om man vägrar pissprov är man naturligtvis inte ren.
Citera
2024-11-13, 18:04
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
På vilket sätt?
Jag vill inte att en enda av dom ska ta sitt liv utan däremot ta ansvar över sina handlingar och sedan leva med dom

Det är väldigt olyckligt att människor tar livet av sig, personer som mår dåligt ska söka hjälp och inte ge upp

Då tycker jag du ska ta Ditt ansvar och inte stödja verksamhet som driver människor i döden.
Citera
2024-11-13, 18:11
Medlem
okok1s avatar
AB:
Citat:
Advokaterna Thomas Bodström och Hanna Larsson Rampe har nu lämnat in en första polisanmälan.

– Vi polisanmäler Impulskollens Michael Strandberg och Dumpens Sara Nilsson och Patrik Sjöberg. Det handlar om brott som kan ge flera års fängelse, och vartefter kommer jag att representera bortåt tio personer i det här fallet.

– Men vi utreder också om det kan vara grovt vållande till annans död för de som tagit sina liv efter det att de publicerats på Dumpen.

Nu är det kokta fläsket stekt! Tänk om båda dör i fängelset?
Citera
2024-11-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Vem av flera som kan hållas ansvarig för vad får utredas. Där är ett individuellt ansvar och man svarar för det brott man i så fall har begått.

Om allt detta dömdes för i ett och samma mål, skulle det förmodligen bli åratal i fängelse, även med mängdrabatt. Om det trillar in fler anmälningar om utpressning/olaga tvång/bedrägeri kan, om förutsättningar föreligger för det, anmälningarna sammanfogas i en och samma utredning/mål.

Beträffande förtal/grovt förtal är det enskilt åtal som uthängda får driva. Där synes det bli fråga om flera olika mål. På sikt leder åtskilliga sådana fällande domar till att straffet skärps för Sara Nilsson på grund av upprepad brottslighet av samma art, så då blir det till att skaka galler.

När Bodström uttalar att anmälningar om olaga tvång, bedrägeri och utpressning nu görs, är det ett sätt att agera med hängslen och livrem. Det lär inte dömas för samtliga dessa brott om gärningen är en och samma, som ju är fallet med dagens 1,8 M-scoop.

Vi får helt enkelt konsultera straffrättens konkurrenslära. Utpressning ses av lagstiftaren som ett allvarligare brott och om det är bevisat får det så att säga företräde - olaga tvång är subsidiärt i förhållande till utpressning: Det olaga tvånget konsumeras, som jurister säger, av utpressningen, och det döms då bara för utpressning i så kallad lagkonkurrens (döms för ett av brotten).

Utpressning förutsätter olaga tvång, men dessutom ska det innebära ekonomisk vinning för gärningspersonen och motsvarande skada för offret. Utpressning konsumerar även bedrägeri.

Anledningen till att Bodström anmäler brett är för att hålla alla dörrar öppna för alternativ: Om inte utpressning är förövat, kan olaga tvång ändå vara det. Om inte utpressning är förövat, kan ändå bedrägeri vara det. Olaga tvång och bedrägeri torde kunna dömas i brottskonkurrens (döms för båda brotten).

Utpressning - maxstraff tre år. Grov utpressning - minst två och max åtta år.

Vållande/grov vållande till annans död i och med självmorden, som Bodström säger sig vilja få utrett också, blir betydligt svårare, för att inte säga omöjligt, att fälla för. Varför?

Därför att orsaken till självmorden anses, om jag har fattat rätt, vara själva publiceringen på dumpen.se. Innehåll som publiceras på dumpen.se är skyddat av yttrandefrihetsgrundlagen. För att fälla Sara Nilsson för ett brott på grund av just publicerat innehåll på dumpen.se krävs stöd i grundlagen.

Något sådant stöd finns inte beträffande vållande till annans död. Det brottet utgör exempelvis inte något yttrandefrihetsbrott. Det följer av den så kallade exklusivitetsprincipen, enligt vilken ett kriterium för att döma en utgivare för brott på grund av publicerat innehåll är explicit stöd i grundlagen. Yttrandefrihetsgrundlagen är på så sätt exklusiv som strafflag i fråga om brott som begås via en publicering.

Det krävs att man konstaterar att Sara Nilsson har agerat på något annat sätt, bortom själva publiceringen (för då gäller vanliga straffrättsregler även för Sara Nilsson), som innebär ett oaktsamt (relevant) orsakande av död i och med självmorden. Det är emellertid en juridisk-teknisk övning jag för dagen inte ser skulle bära frukt.
Jag bugar min käre Lessler. Jag är också tveksam till vållande. Tyvärr. Att någon kan ge upphov till så många människors död och i princip vara åtalsimmun känns olustigt. Det känns också som att det går mot avsikten i vår grundlag.

Hur som helst - ännu en strålande redogörelse.
Citera
2024-11-13, 18:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ftyddgsf456u
Det värsta är att riktiga barnknullare, alltså pedofiler, kommer undan.

Hebefiler och efebofiler, som inte ens har en störd personlighet, även om det finns undantag, buntas ihop med sadister. För att människor tror allt under 18 är pedofili.

Pedofiler vill inte ha 12-åriga ungdomar, de vill ha 7-åringar.

Jag kastar gärna, men inte med glädje, 12-åringar som mördat, i fängelse på livstid.
I Nederländerna är man straffmyndig från 12 års ålder, är alla i Nederländerna därför pedofiler?

Ja , de verkliga pedofilerna är nog väldigt svåra att komma i kontakt med på nätet med dumpens metod.
Börje 57 är på en vuxensite och får kontakt med någon 18 +. Efter en stund frågar 18+ om att byta forum. Nu kommer “bara så du vet jag är 6 år”. Hur realistiskt är det?
Citera
2024-11-13, 18:15
Medlem
Krimkolls avatar
Om det inte går att gå fram med att det är själva publiceringen som är grovt vållande till deras död och självmord skulle man ju istället kunna rikta in sig på att det är själva hanteringen. Fejkade kontakter, avlurande och publicerande av privata tankar, hemligheter, privata sexuella bilder, konfrontationen, insikten och pressen gällande för vad risken för en uthängning medför för hälsan, risken för att utsättas för brott vid spridning, risken att förlora sin familj, risken att förlora sitt jobb och sin försörjning med mera som lett till deras död, alltså grovt vållande till annans död och självmord.

Det är ju då bortom själva publiceringen och bortom deras utgivningsbevis, som man hävdar kan ha grovt vållat annans död. Dom säger ju alltid det vid konfrontationerna "vi kommer ringa din sambo, ditt jobb" osv, man kan rikta in sig på den spridningen av uppgifterna också från personerna bakom Dumpen till dom konfronterades familj och nära omgivning, att dom på detta sätt sprider och offentliggör detta bortom sin sajt, som lett till deras självmord. Det går ju att ta olika ingångar på detta som en erfaren person borde kunna göra något med.
Senast redigerad av Krimkoll 2024-11-13 kl. 18:30.
Citera
2024-11-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Om det inte går att gå fram med att det är själva publiceringen som är grovt vållande till deras död och självmord skulle man ju istället kunna rikta in sig på att det är själva hanteringen. Fejkade kontakter, avlurande och publicerande av privata tankar, hemligheter, privata sexuella bilder, konfrontationen, insikten och pressen gällande risken för en uthängning medför för hälsan, risken för att utsättas för brott vid spridning, risken att förlora sin familj, risken att förlora sitt jobb och sin försörjning med mera som lett till deras död, alltså grovt vållande till annans död och självmord.

Det är ju då bortom själva publiceringen och bortom deras utgivningsbevis, som man hävdar kan ha grovt vållat annans död.
Även varit inne på de tankarna... evt att man från Dumpens sida undlåtit att vidta åtgärder för att minimera riskerna, tex dölja identitet. Dock har nog Lessler rätt i att det kan bli svårt rest juridiskt.
Citera
2024-11-13, 18:28
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Tittade på klippet och förvånas över hur fräsch han ändå ser ut där och nu 7 år senare liknar en uteliggare.
Han måste självmedicinerat hårt med colombian snow sista åren när pengarna från dumpen kommit in.

Han såg ut som en uteliggare redan då. Skulle snuten plocka in honom för pisseprov så skulle de antagligen hitta både det ena och det andra. Han är ett fyllo med förkärlek för kola och tjack. Stött på honom i stan flertalet gånger och han svingar armarna när han promenerar som om han vill fäkta bort fåglar. Och jävligt högljudd på krogen. Väktarna gör inget då han är en profil i Göteborg. Men skulle Bengan från Olskroken komma in med samma stil och kroppsspråk så skulle han bli lyft av väktare och lämpad på utsidan och sen hämtad av polispatrull.
Citera
2024-11-13, 18:45
Medlem
Britte-Maries avatar
Jag läste nånstans att Sanna fiskaren skylöe jobba med impulskollen eller etc eftersom hon va så bra me gäddorna och icke jobba med riktiga offer Jag undrar om inte utpressningspengarna delades i sånna fall med Sanna fiskaren efter hon kastats ut från dumpen för hon va smuts.
Men ni vill hon hämnas efter hon blivit anmäld för sekretessbrottey och skyller på dumpen.
Och med alla de pengarna har hon råd med en bra advokat. Undrar vem hon anlitat. Kanske Leif Silbersky..
Citera
2024-11-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Då tycker jag du ska ta Ditt ansvar och inte stödja verksamhet som driver människor i döden.

Jag anser inte att dom gör det, gäddorna har själva agerat sexuellt mot vad dom trodde var ett barn och sedan blivit avslöjade

Om dom sedan tar sina liv så är det som själva som tagit det beslutet och ingen annan
Själv hade jag gärna sett dom leva med konsekvensen av sina handlingar som dom flesta andra gäddor
Citera
2024-11-13, 18:49
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Britte-Marie
Jag läste nånstans att Sanna fiskaren skylöe jobba med impulskollen eller etc eftersom hon va så bra me gäddorna och icke jobba med riktiga offer Jag undrar om inte utpressningspengarna delades i sånna fall med Sanna fiskaren efter hon kastats ut från dumpen för hon va smuts.
Men ni vill hon hämnas efter hon blivit anmäld för sekretessbrottey och skyller på dumpen.
Och med alla de pengarna har hon råd med en bra advokat. Undrar vem hon anlitat. Kanske Leif Silbersky..

Om du har dyslexi, använd gärna rättstavningsprogrammet på din dator.
Citera
2024-11-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jag vet det! Men det visste inte gäddan.
Och då räcker det gott att de kommer till avtalad plats.
Och hade du haft någon testosteron i kroppen så hade inte du heller försvarat de största lowlifen som finns i samhället.
Och tyvärr finns det ju folk med en störning i hjärnan.
Men se åtminstone till att skaffa er lite självinsikt, så slipper era anhöriga att lida.
Det är inte lite patetiskt att sitta att försvara dessa äckel
Det är många som inte kommit till platsen, utan de dragit ut på annat sätt, Gustav och polisen var väl 16åringar och It forensikern var påkörd bil.

Så isf skulle inte dessa blivit uthängda enligt din logik och med tanke på vilken uppståndelse det blivit för Gustav, även allt i hans fall kunde skett utan att bli uthängd med mera.

När det gäller testosteron, så är det någon som gång på gång hänvisar till Rahm, och då är ju testosteronminskande som är en medecinsk lösning, så mer testosteron är väl inte något att prata om,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in