2024-10-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Festa loss??
Grav öl då??
TV4 - SVT - CNN + div andra kanaler på tuben finns gött om att välja...

Det värsta är att jag glömt vilken kanal som var bäst. CNN för mycket tjat. Ja TV4 live kanske samt att vara aktiv på Flashbacks valvaka.

Du vet ju att när resultaten kommer från dom första byhålorna så är det troligt att Trump tar ledningen. När det sedan går över till större städer hårdnar klimatet och Kamala hämtar in.

Just dessa växlingar är kul att följa. Att jag håller på Trump beror mest på att han rör om i grytan och är obekväm för svensk massmedia. Vi kan inte ha det så här, allt måste förändras, rivas ned och byggas upp. Bort med det gamla---in med det "nya".... ...
2024-10-24, 21:59
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det värsta är att jag glömt vilken kanal som var bäst. CNN för mycket tjat. Ja TV4 live kanske samt att vara aktiv på Flashbacks valvaka.

Du vet ju att när resultaten kommer från dom första byhålorna så är det troligt att Trump tar ledningen. När det sedan går över till större städer hårdnar klimatet och Kamala hämtar in.

Just dessa växlingar är kul att följa. Att jag håller på Trump beror mest på att han rör om i grytan och är obekväm för svensk massmedia. Vi kan inte ha det så här, allt måste förändras, rivas ned och byggas upp. Bort med det gamla---in med det "nya".... ...
Drar ett DM så det inte är offtopic!
2024-10-24, 22:25
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nu tror och hoppas jag förvisso att Trump vinner, men jag vill ändå dra en parallell till Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar här. De var under lång tid underskattade till den grad att människor började multiplicera undersökningarna med diverse faktorer för att få fram det riktiga stödet, men i riksdagsvalen 2018 och 2022 så lyckades opinionsundersökningarna pricka hyfsat rätt. Det jag säger är att vi inte kan anta att opinionsinstituten inte lär sig med tiden.

USA nyttjar opionsundersökningar som propaganda, mer så än i Sverige (man vågar i USA ta i så man spricker, Biden ledde ju valet 2020 med 15-20%) vilket gör att man inte vill ha rätt man vill att uppdragsgivaren får det dom betalat för, till detta nyttjas diverse tricks, ex över/undersampling osv.

Om du tittar på 2016 och 2020 ser du dock att flera opionsundersökningar blir mindre oärliga närmare valet, detta så man sen kan hävda att man var pricksäker. Det är anledningen till att vi sett Trump ta sig uppåt, han har dock aldrig legat efter Harris.

Nu kommer vi allt mer närmare sanningen, anledningen är att man har hoppats dupera för att få folk att rösta på Harris vända opinionen så man har ljugit med Harris fantasisiffror. Denna ide bygger dock på ett högt valdeltagande, här tror jag man gjort en kraftig felbedömning i att folk skulle ta sig ur sofforna och defacto gå och rösta på Harris (att svara på frågan vem röstar du på per telefon är inte samma sak). Tror Biden hade haft bra mycket större chans än Harris.

Summerat = Utgå alltid från att allt är fake.
Senast redigerad av Nixter 2024-10-24 kl. 22:34.
2024-10-24, 22:39
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Jösses, du kan ju inte kolla TV4. De har noll koll. TV4 har rekord i att göra mest missvisande exit poll någonsin (svenskt riksdagsval).

Fox News varvat med NBC. Steve Kornacki på NBC kör analys av röstdata - han är bäst. Kombinerat med FOX News täcker man spektret hyfsat.
Senast redigerad av Madagascar 2024-10-24 kl. 22:43.
2024-10-24, 22:43
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hur vet du att Trump är på god väg att vinna valet "rent matematiskt" 🤔?

Det är runt 14 miljoner förtidsröster hittills. Ca 5 miljoner av dessa utgörs av republikaner.
2020 röstade över 130 miljoner väljare men i år väntas det bli ännu fler. Du tror att Trump tar hem kanske 70% av rösterna, vilket är en helt orealistiskt önskedröm i ett race där taket för Trump i seriösa polls ligger på 50% av rösterna. För att din dröm ska bli sann måste republikanerna ägna sig åt ett massivt valfusk över hela USA och också hindra demokrater från att lägga sina röster.

Du får helt enkelt titta på de stater där rösterna betyder något. Därefter får du titta på hur dessa förtidsröster såg ut där 2016 och 2020. Att du dessutom fortsatt summerar rösterna som USA vore ett land visar att du inte förstår.

Du kommer då (om du är smartare än dina inlägg här vill göra gällande) förstå att antalet Republikanska förtidsröster 2024 rivaliserar Demokratermas i de viktigaste staterna. Då Republikanerna alltid röstar på valdagen och Demokrater stannar hemma kan man dagen innan valet denna gång sannolikt veta om Trump vunnit valet eller om det krävs en rejäl push valdagen för att vinna. Detta har varit Trumps strategi hela tiden. 2016 och 2020 förlitade man sig på valdagen, så ej 2024. I alla viktiga stater kommer Republikanerna vara Demokraterna hack i häl. I alla viktiga stater kommer RNC räkna de som anländer till röstlokalerna. Med de valdata kring förtidsröstningen som redan är publik blir det nu mycket svårare att "hitta röster mitt i natten".

MSM sitter just nu och funderar på hur man skall lägga fram detta, att Trump defacto kan stå som segrare dagen innan valet. Paniken har börjat sprida sig, Trump är Hitler.
Senast redigerad av Nixter 2024-10-24 kl. 22:49.
2024-10-24, 22:49
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du får helt enkelt titta på de stater där rösterna betyder något. Därefter får du titta på hur dessa förtidsröster såg ut där 2016 och 2020. Att du dessutom fortsatt summerar rösterna som USA vore ett land visar att du inte förstår.

Du kommer då (om du är smartare än dina inlägg här vill göra gällande) förstå att antalet Republikanska förtidsröster rivaliserar Demokratermas i de viktigaste staterna. Då Republikanerna alltid röstar på valdagen och Demokrater stannar hemma kan man dagen innan valet denna gång sannolikt veta om Trump vunnit eller ej.

MSM sitter just nu och funderar på hur man skall lägga fram detta. Paniken har börjat sprida sig.
Få se hur gick det nu 2022 mellanvalsåret för MAGA sekten??
Som sagt Nixter yla om det ena och andra går bra men Donnie kommer förlora, Dessa polls du kollar på sk RedWave 2024 som MAGA testade 2022 och misslyckades så bra jobbat!
2024-10-24, 22:50
Medlem
Här är en intressant video som viktar nuvarande polls för hur det såg ut i senaste valet gällande underskattningen i opinionsundersökningarna. 322 mandat vs 216.
https://www.youtube.com/watch?v=YLb2PRvhAOQ
2024-10-24, 22:52
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Få se hur gick det nu 2022 mellanvalsåret för MAGA sekten??
Som sagt Nixter yla om det ena och andra går bra men Donnie kommer förlora, Dessa polls du kollar på sk RedWave 2024 som MAGA testade 2022 och misslyckades så bra jobbat!

Jag tittar ej på opionsundersökningar nu när förtidsröstningen börjat. Jag läser data. Just nu är läget att Trump kan komma att ha vunnit valet rent matematiskt dagen innan valet.

Några få stater behöver 2024 se en rejäl ökning av antalet förtidsröstande Republikaner jämfört 2016 och 2020, sen är saken biff.
2024-10-24, 22:52
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Här är en intressant video som viktar nuvarande polls för hur det såg ut i senaste valet gällande underskattningen i opinionsundersökningarna. 322 mandat vs 216.
Ytterligare en MAGA dåre som viktar det som han vill ska se ut för sekten....
2024-10-24, 23:01
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi

Bra video. Frågan någon som tvivlar på jämförelsen 2024/2020/2016 data skall besvara är ju vad som skett som gjort opionsundersökningar så mycket säkrare 2024 kontra 2020 eller 2016.

Svar: Ingenting, då opionsundersökningar är Propaganda.
2024-10-24, 23:01
Medlem
Madagascars avatar
Massor med nya polls idag på rcp. Små förändringar. Förutom en:

Bloomberg rapporterar +3% för Trump nationellt. Senast, för två månader, rapporterade Bloomberg +1% förr Harris.
2024-10-24, 23:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Massor med nya polls idag på rcp. Små förändringar. Förutom en:

Bloomberg rapporterar +3% för Trump nationellt. Senast, för två månader, rapporterade Bloomberg +1% förr Harris.
Det är väl uppenbart vid det här laget att Harris popularitet var en illusion från fake polls som försökte ge henne momentum. Ju närmre valet vi kommit, desto mer korrekta och mindre manipulerade blir dem. De kan ju inte stå där efter valdagen med en 15 procentig diff från resultatet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in