2024-10-23, 17:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Anders Lindberg är polarisering i mänsklig skepnad. Han gör allt för att trigga igång vänstervåld med diverse konspirationer och påhitt. Hoppas han lyckas för gillar när vänsterflum får chimpouts.

Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Även Jan Guillou tror på en Trump-seger, och han är ju en sådan som vanligtvis drar efter de sista halmstråna för att hoppas på en vänsterseger. Minns bara hur han raljerade om att Folklistan skulle sno en massa röster från SD så att Sossarna och Vänstern skulle vinna EU valet, men tji fick han. Att han nu tror på Trump säger en del:

https://samnytt.se/jan-guillou-hotet-fran-islam-obetydligt-hogerextremism-det-storsta-hotet

Haha, jag undrar vad de tycker om Joe Bidens inhopp i debatten, Trumps bästa valarbetare som ständigt jobbar för att förbättra opinionen för Trump.

Joe Biden slant som vanligt med tungan och sa vad hela syftet med all dessa rättegångar mot Trump har varit, politiskt styrda farser i syfte att fängsla en motståndare, Putin gör det bara så mycket bättre.

Citat:
Joe Bidens uttalande kom på ett demokratiskt kampanjkontor i New Hampshire på tisdagen och lät som ett eko från Donald Trumps egna utfall mot sina politiska motståndare.

– Vi måste låsa in honom, sa Biden, men verkar snabbt ha insett vad han sagt.
– Joe Biden erkände precis sanningen. Hans och Kamalas plan har hela tiden varit att politiskt förfölja motståndaren Trump, eftersom de inte kan vinna över honom öppet och ärligt, säger talespersonen Karoline Leavitt.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/joe-biden-om-trump-maste-lasa-in-honom/
2024-10-23, 17:28
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det har förklarats tidigare men tåls att nämna igen.

Folk vågar inte visa att de tänker rösta på Harris eller att de inte tänker rösta på Trump just för att de är rädda för att någon/några inom Maga rörelsen skulle ge dig på dem.

Det har redan varit poliser som har sagt att de kartlägger vilka som har Harris skyltar på sina tomter osv

Det finns många fler anledningar till att mörka sina preferenser, från social stigma i familjen ("Min medeltida grobian till make tror att MAGA är framtiden, jag vill inte tjafsa med honom och ligger lågt" till ren skräck, befogad eller (mest troligt) inte. Bor man i ett uttalat kristet-religiöst samhälle kanske man inte gärna skyltar med att man ser aborträttigheter som vitala.

Det finns många olika anledningar till att frågan "Vem röstar du på om det är val idag" inte får korrekta svar. En anledning bland många kan vara att man är obekväm med att berätta det.
2024-10-23, 17:28
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Det klippet som jag såg så roppade de Maga, har du en länk till där de roppar efter Jesus?
(FB) Kamala Harris hånar kristendomen. Kristna inte välkomna på hennes rallys!
2024-10-23, 17:30
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Haha, jag undrar vad de tycker om Joe Bidens inhopp i debatten, Trumps bästa valarbetare som ständigt jobbar för att förbättra opinionen för Trump.

Joe Biden slant som vanligt med tungan och sa vad hela syftet med all dessa rättegångar mot Trump har varit, politiskt styrda farser i syfte att fängsla en motståndare, Putin gör det bara så mycket bättre.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/joe-biden-om-trump-maste-lasa-in-honom/
Biden blev bortkuppad av Harris fascistgäng. Jag är rätt säker på att han gör allt för att Harris ska förlora.
2024-10-23, 17:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Biden blev bortkuppad av Harris fascistgäng. Jag är rätt säker på att han gör allt för att Harris ska förlora.

Jepp, Biden blev bortkuppad och som hämnd gav han dem Kamala Harris, Obama och Pelosi var inte helt nöjda med den gåvan
2024-10-23, 17:38
Medlem
VALANALYS OCH SLUTLIGT STÄLLNINGSTAGANDE!!!

Efter genomgång av både Trumpvänliga och Harrisvänliga polls finner jag att ställningen är beträffande popular votes:

Harris 49,5%-------Trump 48,0%

Underskattningsfaktorn ger Trump +2,0%

Mobiliseringsfaktorn ger Harris +1,5%

Valfuskfaktorn ger för lite avtryck, 0,0% till båda kandidaterna.

Detta ger som resultat att Kamala Harris vinner popular votes med 49% mot 48%.

Men....Trump vinner swingstates. Endast två swingstates är just nu ovissa och där väljer jag att ge Harris Wisconsin på grund av mobiliseringsfaktorn.

North Carolina går med mycket knapp marginal till Trump.

Detta innebär att Trump blir president. Han vinner 302 elektorer mot Harris 236 elektorer.

Detta beslut kan inte överklagas men omprövning kan ske senast 31 oktober om särskilda skäl anses föreligga.
2024-10-23, 17:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej dom ropade inte MAGA. Dom ropade Jesus is Lord, nått som fick Harris att se rött.
Om man inte tittar på mobilinspelning utan den riktiga videon - så framkommer att det ropas lies, lies, lies när Harris pratar om Trump och abortfrågor.
2024-10-23, 18:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
(FB) Kamala Harris hånar kristendomen. Kristna inte välkomna på hennes rallys!

Jag hörde inte något ytterligt som tyder på det du säger så det är för mycket annat ljud ocksä.

Däremot så ser jag fruktansvärt mycket kommentarer som visar på det beteende som jag syftade på förut där hon kallas för en demon osv.

Det är ett farligt beteende då sådana saker avhumaniserar och kan leda till att någon som är labil kan orsaka direkt skada.

För att inte tala om att det är extremt antikirstligt
2024-10-23, 18:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det finns många fler anledningar till att mörka sina preferenser, från social stigma i familjen ("Min medeltida grobian till make tror att MAGA är framtiden, jag vill inte tjafsa med honom och ligger lågt" till ren skräck, befogad eller (mest troligt) inte. Bor man i ett uttalat kristet-religiöst samhälle kanske man inte gärna skyltar med att man ser aborträttigheter som vitala.

Det finns många olika anledningar till att frågan "Vem röstar du på om det är val idag" inte får korrekta svar. En anledning bland många kan vara att man är obekväm med att berätta det.

Väldigt exakt så, det har rapporterats om otroliga mängder av anledningar till varför folk håller tyst om att de tänker rösta på Harris.
2024-10-23, 18:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag hörde inte något ytterligt som tyder på det du säger så det är för mycket annat ljud ocksä.

Däremot så ser jag fruktansvärt mycket kommentarer som visar på det beteende som jag syftade på förut där hon kallas för en demon osv.

Det är ett farligt beteende då sådana saker avhumaniserar och kan leda till att någon som är labil kan orsaka direkt skada.

För att inte tala om att det är extremt antikirstligt

Hmm, så du menar att när demokraterna kallar Trump för fascist, arvtagare till Hitler och annat är det bara lite klämkäcka uttryck, inte alls menat att på något sätt demonisera honom?
2024-10-23, 18:50
Medlem
Imponerande styrka för Harris idag, kanske ror hon hem det ändå?
2024-10-23, 18:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, så du menar att när demokraterna kallar Trump för fascist, arvtagare till Hitler och annat är det bara lite klämkäcka uttryck, inte alls menat att på något sätt demonisera honom?

Att de kallar honom för fascist när han visar på de tendenserna och öppet säger att han vill införa censur, använda militären mot demonstranter osv osv så är det ganska nära sanningen.

Att kalla någon för en demon och avhumanisera dem är dock livsfarligt, vi har sett vad sånt leder till gång på gång, speciellt när väldigt sjuka människor får för sig att de ska rädda världen från demoner eller påhittade pedofiler i källare på Pizzerior utan någon källare.

Du måste väl ändå se att det är en enorm skillnad på att kalla någon för ondskan själv, en demon osv och att använda vad de säger och hur de agerar som korrelation till att denne är rätt så antidemokratisk?

Om Trump vill sluta bli jämförd med fascister så kan han börja sluta vilja förbjuda nyhetsmedier från att faktagranska honom och sluta hota med att använda militären mot sin egna befolkning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in