2024-10-24, 11:04
Avslutad
En sak som är konstig med Dumpen är att dom aldrig tar bort nån gädda.
Vad är då poängen för gäddorna att söka hjälp om dom oavsett är uthängda för all framtid som pedofiler?
Då kan dom ju lika gärna skita i allt och köra på med riktiga barn eller ungdomar? Vad finns att vinna på att söka vård och kanske bli av med beroendet av att chatta och visa kuken för fjortisar på mobilen?
Inte ens dom som tagit livet av sig tar Sara bort från sin sida.
Why? Dom har ju gett Sara sitt ultimata offer redan.

Så nånting är riktigt riktigt skumt med Sara och hennes motiv.

Saras ord bli falska när hon pratar om att dom hjälper gubbarna med vård och ömmar för deras anhöriga samtidigt som hon för tid och evighet har uthängningarna uppe.

Sen tycker jag att det är konstigt med ordet pedofil som alla helt plötsligt tycks enas om gäller nåt annat än bara personer som har en sexuell dragning till prepubertala barn.
Dumpen lockar ju sina gäddor med kvinnliga attribut såsom stora bröst, sexuell erfarenheter, ja helt enkelt är utger sig fiskarna knappast för att vara barnsliga utan snarare tvärtom.
Jag menar inte att det är rätt av en gubbe att vilja ha sex med en 13 eller 14-åring , men att det ska resultera i livstids uthängning som "pedofil" och förstört liv är inte i paritet med det gubbarna har gjort.
Sen finns det ju en del riktiga pedofiler på Dumpen också ska tilläggas.

Och jag förstår inte Saras whinande att hon granskas av media. Att hon la ut hela intervjun med Aschberg i tron att det gynnar henne talar ju bara om hur verklighetsfrånvänd hon är.
Jag har nog aldrig hört Aschberg vara så snäll och försiktig som han var med Sara med ändå whinade hon om att han "röt" ....helt amazing.
Nånting står inte rätt till i denna kvinnas huvud.
Sara har hängt ut 500 män på sin sajt. Men tjuter när hon granskas av media.Nånting stämmer inte här.

Jag delar den här mannens uppfattningar om att kunna ha två tankar i huvet samtidigt :
https://www.youtube.com/watch?v=gKTFsOLk-Sc

Förresten Aschberg jagade nätpedofiler långt innan Dumpen ens var påtänkt, när Sara gick på droger och körde drogpåverkad och var livsfarlig för barn då gjorde Aschberg reportage om nätpedofiler.
Citera
2024-10-24, 11:24
Bannlyst
Saken är ju den att detta är ju ingen direkt kioskvältare för oss insatta. Vi som anses vara "oberoende" dvs ingen anknytning till Dumpen AB, IK eller gäddorna. Vi har ju förstått att denna dag någon gång skulle komma. Vi har även förstått att det kommer inte gå till direkt friktionsfritt när Dumpen AB skall "avvecklas".

Jag måste medge att verkligen har sett fram emot denna dag. Det där gädderiet har blivit riktigt uttjatat koncept nu när nyhetens behag lagt sig. Knappt jag orkar ens kolla på konfrontationerna längre än mindre läsa någon logg.

Däremot detta med avvecklingen kommer antagligen gå till historien om jag har pejlat in PruttSara och madrasshopparen rätt, samt deras bihang.

Det är läge att börja bunkra upp med snask och alkohol och beskåda det kommande spektaklet mina damer och herrar.
Citera
2024-10-24, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det är en knivig fråga som nog alltid kommer att ha två sidor av åsikter.

Som liten var jag själv utsatt för sexuella övergrepp och hur det sedan har påverkat mig genom resten av livet är något jag varje dag önskar att jag slapp. Alla offer reagerar och hanterar det säkert på olika sätt men det är nog en väldigt liten del av de utsatta som kan få ett väl fungerande vuxenliv.

För egen del - utan att gå in på detaljer - så har mitt eget liv varit ett riktigt helvete och det har funnits stunder då jag önskat att livet kunde ta slut. I dag har jag dock nått en ålder där jag kan acceptera att en mycket stor del av mitt liv kastats bort. Nu är det försent att göra någonting åt det men det går inte en dag utan att jag önskar att mitt liv varit lika bekymmerfritt som för de flesta andra. Att lära sig acceptera sin situation kommer man faktiskt långt på men det är ett jävla arbete att komma dit och dessutom individuellt.

Det är lätt att som offer känna en sorts falsk glädje i att pedofiler hängs ut och får sina liv förstörda, för det fick ju jag. Varför ska dessa människor kunna ha ett väl fungerande familjeliv, karriär och hela köret när det krävdes mitt liv för att uppnå allt detta?

Varför ska min förövare behandlas på ett annat sätt än hur han behandlade mig?

Samtidigt vill jag inte att någon ska behöva må så dåligt och varje gång jag ser en gädda åka dit på Dumpen och speciellt de som inser att hela livet nu kommer att dras undan, så lider jag konstigt nog med dom, för jag förstår att de som förövare nu kommer att gå igenom allt det fruktansvärda jag som offer fått göra.

Men glöm ej att en pedofil som får härja fritt, alltid utsätter andra människor för livsfara och kommer alltid att göra det.

Det är ett bra perspektiv, jag har själv haft det slitit i mina skoldagar med tung mobbing, folk jag inte ens visste vilka de var kunde komma upp och säga saker som är det du som är och använda de skäls ord och nedsättande kommentarer. Folk som gick på andra skolor i samma stad.

Det var mer än en gång jag ville ta livet av mig, det var en tung tid. Även om jag kanske hade kunnat känna viss glädje om de som var roten till all ondska för mig hade fått det svårt eller fått lida lika mycket som jag, så får jag ändå hoppas att de förändrats, kanske inse vilka plågor de utsatte mig för. Även om de troligen aldrig kommer att inse hur nära jag var att faktiskt ta livet. Undra hur de hade mått om deras handlingar drivit mig hela vägen.

På samma gång är vi alla människor, jag är inte perfekt, jag gör fel och misstag.

Det är på ett sätt vår uppgift som samhälle hjälpas åt och ta hand om varandra.
Detta lidande som skapas gör nog processen svårare att läkas och kunna förändras.

Lite som om mina förövare hade åkt i fängelse, de hade kanske inte kommit ut som bättre personer, troligen sämre nu del av en mörkare värld. Även om jag tycker skolan gjorde fel, det var jag som fick gå och prata med kurator och prata om mina problem, medans de fick tillsägelser. Jag blev våldsam och började slåss, då vad det jag som blev tillsagd att jag gjort fel.

Men vi kan alla fela, det är inte rätt väg så som Dumpen valt att gå tillväga.
Det är liksom i de skedet som de blir tagna som de har möjligheten att inse sina misstag och arbeta för att förändras, men det känns inte som att det ges någon chans.

Utöver dessa personer som trycks ner, så skadas även folk runt om.
Det pratas ofta om hur barn som utsätts på de sättet som du blivit om den mörka tiden, vilket du och de har rätt till, vi behöver ge de stöd till alla för att hjälpas åt att arbeta emot dessa mörka och hjälpa in i samhället. Men jag tänker på en som slog mig hårt är en som nyligen lades ut, han har 3barn och det pratades respektlöst om en video han skickat. Jag tänker på hur hänsynslösa barn är, om detta sprids och de får skit för detta, så kommer de landa i exakt den sits som andra offer.

Jag vet exakt hur det är att bli utsatt och utstött.

Det är offer vi glömmer bort och inte pratar om, det är offer som skapas utav de dumpen gör, dumpen säger sig arbeta för barnen, men de som exponeras kan inte bevisas att de har riktiga offer men man kan rätt lätt mäta de barn som offras i arbetet.

Håller med dig till 100% att det är en knivägg som lätt klyver åsikter. Det är lätt att skapa sig en åsikt, men det kan vara svårt att veta om det är den rätta. Jag vill ge dig eloge för din åsikt att alla kanske inte förtjänar de lidande även om det kanske är den lätta vägen och den som gör att man själv mår lite bättre.
Citera
2024-10-24, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det lät bättre, bland vanligt folk.
Det är fortfarande många som är emot detta med.

Bara i denna tråden har folk som varit utsatta uttryckt sitt missnöje och att det är fel de dom gör.

De flesta kan hålla med om att det troligen är otroligt illa vad som Dumpen säger att dessa är skyldiga för. Sedan får man försöka rensa dessa lite, för det är en otroligt blandad kompott av folk.
Som någon sa, han hade sett att de snarare gav sig på de som är ute efter 12-13 än 14år 10mån.

Vilket jag kan hålla med om, de låtsas vara på gränsen barn, låtsas vara 18+ i andra appar med mera.

Hur man än ser det så tar Dumpen lagen i egna händer och det är något som inte är ok, att se till så lagar och regler följs är upp till rättsväsendet och inte Dumpen/pöbeln.

Samt något som gör att jag är extremt emot Dumpen är deras beteende och översittar fasoner.
Jag har varit mobbad i större delen av min skolvistelse, så jag har noll tollerans för detta.

Samt lika behandling för alla, om de Dumpen PÅSTÅR begått brott, aldrig skall få en andra chans med mera, så skall andra riktiga brottslingar inte det häller och vem är dömd flera gånger om?
Dess utom så anställer inte rättsväsendet folk med brottshistorik, så hon har hittat ett kryphål för att jobba i rättsväsendet.

De har försökt föra kartor med mera för att förfölja folk.
Hela projeket är bara att skapa paranoia hos folk "är min nya granne pedofil" måste in å kolla eller liknande. De register de vill föra påminner om hur det var i Nazityskland där judar och annat folk registrerades och man bar på armband.

Och då skall vi än en gång tillägga att dessa utpekade personer inte är dömda och inte kommer att bli, merparten har troligen aldrig begått riktiga brott.

En del är dömda för ANNAT som uppkommit i samband.
En del är dömda pga tips som kommit in till dumpen och inte till polisen.
Några är dömda för just detta, men de är få.

En stor skandal var ju gustav eller vad han heter, han kunde troligen blivit dömd för 5 år sedan, men folk höll tyst tills plötsligt blev det en enorm mobmentalitet, liknande Metoo rörelsen.
Läste även en artikel där åklagare pratat med barn och haft svårt att bedöma om det faktiskt var brott, så pga uthängningen har folk överreagerat.
Säger inte att de gjort fel eller att de inte har rätt till det. men tycker det är konstigt att inget gjorts tidigare före allt spektakel. och helt plötsligt skall folk överanalysera saker de inte tyckt var konstiga förut.

Vi får se om eller hur han blir dömd. Men det hade gått att lösa utan publikt spektakel.

Har svårt att se att Dumpens arbete faktiskt gett något resultat mer än skapat en pöbel och gjort ett problem större än det troligen är, för de har ju faktiskt monetärt intresse av att blåsa upp det.
De tjänar pengar på att synas, göra en hög av ett sandkorn är i deras intresse.

Och att de tjänar pengar på detta gör ju också att det bör tolkas källkritiskt.

Så åter till vad du sa "förstå att missnöjet bland vanligt folk"
Ja, folk är uppröda, folk är hatiska, folk har blivit informerade på ett sätt som skall väcka känslor, för det är till dumpens fördel att folk sveps med och helt okritiskt bara tar till sig allt.
Det finns 100 sätt de kunde belyst samma problem utan att se ner på folk eller peka ut människor.

För faktum är att folk tar skada av detta beteende och folk visar sina rätta jag när de sveps med i denna mobbing.
Inte bara de utpekade men framförallt anhöriga och närstående.

Hade de agerat på andra sätt hade de varit lättare att stötta dem, men jag tvivlar på att de hade tjänat lika bra, därför kommer de inte ändra sitt beteende, för pengarna är det viktigaste för dem.

Om barnen tjänar på detta arbete tvivlar jag på. Där emot finns det högst troligt barn som tar skada av detta beteende igenom mobbing i skolan.
Vad tycker du om att äldre mobbare som utnyttjar yngre konfronteras och rent av förnedras?
Citera
2024-10-24, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vad tycker du om att äldre mobbare som utnyttjar yngre konfronteras och rent av förnedras?
Jag kanske är old school av mig som tycker att den med rent samvete har ett bra liv, oavsett hur saker omkring ser ut. Jag har också full förståelse för att den som är utsatt vänder sitt hat tillbaks eller styrs av det i andra situationer. Om det sedan är värt konsekvenserna av det är upp till personen själv att bestämma. Konsekvenserna är ju inte enbart eventuellt straff utan också det man tvingas bära på sitt samvete. Bara för att man har en viss inställning i nuet, betyder inte att man i framtiden har en annan inställning och kan komma att må riktigt dåligt över sina tidigare val.

Jag vet inte hur en pedofil tänker, förmodligen stannar det bara vid själva gärningen. Kanske är de så sjuka att de inte förstår hur mycket mer det påverkar sina offer, att de förstör en annan människas liv för all framtid. Sara och Patrik är resultatet av sexuella övergrepp. Att de sedan har valt att gå den här vägen är något bara de två kan svara för. Men om de inte varit offer så hade de säkert ägnat sig åt någonting annat. Kan man klandra dom, den frågan kanske de borde ställa till sina gäddor i fortsättningen? Det vore väldigt intressant att höra gäddornas svar.

Jag är en sån som tror på karma. Att mitt liv till stor del blev förstört kan jag leva med, men att jag i min tur skulle gå omkring och förstöra andra människors liv skulle jag aldrig kunna leva med.

Just i fallet med Dumpen är det så obehagligt. Samtidigt som man vill se gäddor åka fast, så mår man också dåligt av att de förlorar allting inför kameran. Det rör upp känslor och åsikter man gärna inte vill handskas med.
Citera
2024-10-24, 14:46
Medlem
Citat:

Trodde det var tydligt, vill inte att folk skall utsättas och förnedras. Att ingen är värd det.
Oavsett vad de gjort, där emot kan jag tycka att skolan kan ta ett bättre ansvar.
Dock tror jag att skolan har bättre koll på mobbing än de hade för 30år sedan.

Sedan antar jag du tänker att jämförelsen skulle vara med dumpen och de de lägger ut.
Oavsett vad som hänt, det är svårt att bilda sig en uppfattning om en person baserat på en logg eller vad någon annan säger.

Men jag tänker främst på grundskolan, hur de behandlar varandra där och de leder till folk som mår illa och känner behov av att ta sitt liv. Jag trodde de va mina vänner, jag förstod bara inte varför de va så elaka emot mig.

De kanske inte själva visste bara gick på instinkter, de vet nog inte hur dåligt jag mådde av det.
Det är ändå barn, de har stora möjligheter att lära sig av sina misstag, att som liknelse typ att skolan skulle lägga upp en bild på dem och varna föräldrar och andra barn att hålla sig borta ifrån dem, tror jag inte skulle kunna ge något konstruktivt alls.

Där emot kan vi prata om de andra två mobbarna, som är vuxna och har all makt över sina handlingar, de framställer sig som så mycket bättre och heliga.
Medans de sitter på youtube med rena trakasserier och förnedrar folk. Det finns många som gör det, men dessa två är värre för de anser sig som så bra, de är lite självgoda. Som om de aldrig begått fel i hela sina liv. Värst av dem är Sara, förnedrarnas mästare, hon är aldrig sen med att kasta skit.

Det har aldrig handlat om att hjälpa eller förbättra.
Detta är deras terapi, de känner sig överlägsna och mår bra av det. Dessutom så tjänar de pengar på det, win win. Så om det nu är sant att de fått pengar av Impulskollen för att skicka dit folk så är det extremt vidrigt.
Citera
2024-10-24, 14:51
Medlem
Citat:
Jag kanske är old school av mig som tycker att den med rent samvete har ett bra liv, oavsett hur saker omkring ser ut. Jag har också full förståelse för att den som är utsatt vänder sitt hat tillbaks eller styrs av det i andra situationer. Om det sedan är värt konsekvenserna av det är upp till personen själv att bestämma. Konsekvenserna är ju inte enbart eventuellt straff utan också det man tvingas bära på sitt samvete. Bara för att man har en viss inställning i nuet, betyder inte att man i framtiden har en annan inställning och kan komma att må riktigt dåligt över sina tidigare val.

Jag vet inte hur en pedofil tänker, förmodligen stannar det bara vid själva gärningen. Kanske är de så sjuka att de inte förstår hur mycket mer det påverkar sina offer, att de förstör en annan människas liv för all framtid. Sara och Patrik är resultatet av sexuella övergrepp. Att de sedan har valt att gå den här vägen är något bara de två kan svara för. Men om de inte varit offer så hade de säkert ägnat sig åt någonting annat. Kan man klandra dom, den frågan kanske de borde ställa till sina gäddor i fortsättningen? Det vore väldigt intressant att höra gäddornas svar.

Jag är en sån som tror på karma. Att mitt liv till stor del blev förstört kan jag leva med, men att jag i min tur skulle gå omkring och förstöra andra människors liv skulle jag aldrig kunna leva med.

Just i fallet med Dumpen är det så obehagligt. Samtidigt som man vill se gäddor åka fast, så mår man också dåligt av att de förlorar allting inför kameran. Det rör upp känslor och åsikter man gärna inte vill handskas med.
Gäddorna väljer själva att aktivt att kontakta och söka upp barn även när de berättar att de är under 15.

Det är som att folk sätter sig i en bil och medvetet försöker köra nära människor eller rent av köra på dom.
Självklart ska folk konfronteras och ställas till svars när de aktivt har ett beteende som kan skada andra människor.

Problemet är väl att det finns för lite civilkurage i samhället där folk som snattar, stjäl, förstör mm får hållas istället för att vanligt folk samarbetar och sätter ner foten oavsett vad det är.
Citera
2024-10-24, 14:58
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur en pedofil tänker, förmodligen stannar det bara vid själva gärningen. Kanske är de så sjuka att de inte förstår hur mycket mer det påverkar sina offer

jo. dom förstår. det är därför mörkertalen för detta är så pass höga, för att de flesta lever med sin 'störning//läggning' hela livet utan att agera ut den. det är som vilka andra 'lustar' som helst, precis som andra som sätter ego/behov före välbefinnande för/hos andra.

är precis som människor som är vad som skulle klassas som 'aspd' de flesta lever med den, utan att någonsin skada någon i sin omgivning.
Citera
2024-10-24, 15:06
Medlem
Citat:
Gäddorna väljer själva att aktivt att kontakta och söka upp barn även när de berättar att de är under 15.

Det är som att folk sätter sig i en bil och medvetet försöker köra nära människor eller rent av köra på dom.
Självklart ska folk konfronteras och ställas till svars när de aktivt har ett beteende som kan skada andra människor.

Problemet är väl att det finns för lite civilkurage i samhället där folk som snattar, stjäl, förstör mm får hållas istället för att vanligt folk samarbetar och sätter ner foten oavsett vad det är.

Hur vet du att det är en medveten handling? Folk här har tidigare nämnt många olika anledningar till att det inte behöver vara en medveten handling.
Att gämnföra med att köra bil vårdslöst är lite udda, och då kan du även komma ihåg och tänka på att Sara är dömd för att ha kört påverkad, vilket kunde lett till att folk blivit påkörda eller rent av barn tagit skada.

Det hade fortfarande varit fel att hänga ut personen och peka ut personen, speciellt före den är dömd. Det är också skillnad på personen som hade blivit dömd/uthängd för vårdslöst körande mot de som blir stämplade som grovt sexuella brottslingar.

Där folk hade velat att de skall brännmärkas i pannan med mera. Alltså folk som inte ens är dömda för det inte går att bevisa att de faktiskt inte pratat med barn eller träffat barn.
De har stött på Dumpen och utöver de kan vi inte garantera något, men högst troligt så är större delen som fått sina liv förstörda och blivit brännmärkta oskyldiga till faktiska brott.

Lite som jag sagt tidigare, som att ta en bild ifrån en övervakningskamera att någon håller i en vara i en butik. Sedan så sätter man upp flyers med mera med stor text "TJUV, UNDVIK, HÅLL I ERA SAKER"
När personen sedan i själva verket ställt tillbaks varan på hyllan å gått vidare.

Det hade varit stor skillnad om personen gått att döma eller faktiskt blivit dömd.

Att du och en grupp anser det är moraliskt fel och att de skall straffas utan att dömas är en helt annan sak.
Låt rättsväsendet stå för att utfärda domar. De är utbildade för att tolka lagen och se till så att folk faktiskt blir rätt dömda och får rätt straff.

Evig livstids eller ta sitt egna liv som många verkar tycka är fel. Som samhälle behöver man få chansen att visa att man kan bättra sig.
Citera
2024-10-24, 15:29
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Låter ju jätteseriöst att låta pedofiler komma undan så länge dom betalar! Dom spottar på alla utsatta barn så länge pedofilen betalar sig ur

ÄCKLIGT!

Trolololooo... Det blir inte mer sant bara för att du upprepar det fler gånger, ditt äckel!
Citera
2024-10-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Hur vet du att det är en medveten handling? Folk här har tidigare nämnt många olika anledningar till att det inte behöver vara en medveten handling.
Att gämnföra med att köra bil vårdslöst är lite udda, och då kan du även komma ihåg och tänka på att Sara är dömd för att ha kört påverkad, vilket kunde lett till att folk blivit påkörda eller rent av barn tagit skada.

Det hade fortfarande varit fel att hänga ut personen och peka ut personen, speciellt före den är dömd. Det är också skillnad på personen som hade blivit dömd/uthängd för vårdslöst körande mot de som blir stämplade som grovt sexuella brottslingar.

Där folk hade velat att de skall brännmärkas i pannan med mera. Alltså folk som inte ens är dömda för det inte går att bevisa att de faktiskt inte pratat med barn eller träffat barn.
De har stött på Dumpen och utöver de kan vi inte garantera något, men högst troligt så är större delen som fått sina liv förstörda och blivit brännmärkta oskyldiga till faktiska brott.

Lite som jag sagt tidigare, som att ta en bild ifrån en övervakningskamera att någon håller i en vara i en butik. Sedan så sätter man upp flyers med mera med stor text "TJUV, UNDVIK, HÅLL I ERA SAKER"
När personen sedan i själva verket ställt tillbaks varan på hyllan å gått vidare.

Det hade varit stor skillnad om personen gått att döma eller faktiskt blivit dömd.

Att du och en grupp anser det är moraliskt fel och att de skall straffas utan att dömas är en helt annan sak.
Låt rättsväsendet stå för att utfärda domar. De är utbildade för att tolka lagen och se till så att folk faktiskt blir rätt dömda och får rätt straff.

Evig livstids eller ta sitt egna liv som många verkar tycka är fel. Som samhälle behöver man få chansen att visa att man kan bättra sig.

Va äre o gnäll över ifall dom int gjort ngt fel?
Deras loggar publiceras offentligt och har dom int begått ngt fel så äre väll inget dom behöv bry sig om

Dom får ta konsekvens av sina egna handlingar, skickar man en kukbild till någon som utger sig för att va 13-14 år så är det ju bra att allmänheten får reda på det så folk vet vem dom inte ska låta va barnvakt till sina barn

Redan vid en sexchatt så har dom gått över gränsen, dom borde gett fan i allt sexuellt med vad dom tror är minderåriga
Citera
2024-10-24, 16:26
Medlem
Patrik sjöberg kungen av gäddor! Knarka med små flickor är ju helt okej eller hur? Jävla idiot asså!

Hur gamla kan dessa små tjejer vara? 15? 16?

https://youtu.be/yygnaAdnx6c?si=JA6z0GOXXzsXXP4x
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in