Citat:
Ursprungligen postat av
Regnpojken
Du måste väl ändå förstå att missnöjet bland vanligt folk kommer av en anledning?
Folk är inte nöjda som det är.
Det lät bättre, bland vanligt folk.
Det är fortfarande många som är emot detta med.
Bara i denna tråden har folk som varit utsatta uttryckt sitt missnöje och att det är fel de dom gör.
De flesta kan hålla med om att det troligen är otroligt illa vad som Dumpen säger att dessa är skyldiga för. Sedan får man försöka rensa dessa lite, för det är en otroligt blandad kompott av folk.
Som någon sa, han hade sett att de snarare gav sig på de som är ute efter 12-13 än 14år 10mån.
Vilket jag kan hålla med om, de låtsas vara på gränsen barn, låtsas vara 18+ i andra appar med mera.
Hur man än ser det så tar Dumpen lagen i egna händer och det är något som inte är ok, att se till så lagar och regler följs är upp till rättsväsendet och inte Dumpen/pöbeln.
Samt något som gör att jag är extremt emot Dumpen är deras beteende och översittar fasoner.
Jag har varit mobbad i större delen av min skolvistelse, så jag har noll tollerans för detta.
Samt lika behandling för alla, om de Dumpen PÅSTÅR begått brott, aldrig skall få en andra chans med mera, så skall andra riktiga brottslingar inte det häller och vem är dömd flera gånger om?
Dess utom så anställer inte rättsväsendet folk med brottshistorik, så hon har hittat ett kryphål för att jobba i rättsväsendet.
De har försökt föra kartor med mera för att förfölja folk.
Hela projeket är bara att skapa paranoia hos folk "är min nya granne pedofil" måste in å kolla eller liknande. De register de vill föra påminner om hur det var i Nazityskland där judar och annat folk registrerades och man bar på armband.
Och då skall vi än en gång tillägga att dessa utpekade personer inte är dömda och inte kommer att bli, merparten har troligen aldrig begått riktiga brott.
En del är dömda för ANNAT som uppkommit i samband.
En del är dömda pga tips som kommit in till dumpen och inte till polisen.
Några är dömda för just detta, men de är få.
En stor skandal var ju gustav eller vad han heter, han kunde troligen blivit dömd för 5 år sedan, men folk höll tyst tills plötsligt blev det en enorm mobmentalitet, liknande Metoo rörelsen.
Läste även en artikel där åklagare pratat med barn och haft svårt att bedöma om det faktiskt var brott, så pga uthängningen har folk överreagerat.
Säger inte att de gjort fel eller att de inte har rätt till det. men tycker det är konstigt att inget gjorts tidigare före allt spektakel. och helt plötsligt skall folk överanalysera saker de inte tyckt var konstiga förut.
Vi får se om eller hur han blir dömd. Men det hade gått att lösa utan publikt spektakel.
Har svårt att se att Dumpens arbete faktiskt gett något resultat mer än skapat en pöbel och gjort ett problem större än det troligen är, för de har ju faktiskt monetärt intresse av att blåsa upp det.
De tjänar pengar på att synas, göra en hög av ett sandkorn är i deras intresse.
Och att de tjänar pengar på detta gör ju också att det bör tolkas källkritiskt.
Så åter till vad du sa "förstå att missnöjet bland vanligt folk"
Ja, folk är uppröda, folk är hatiska, folk har blivit informerade på ett sätt som skall väcka känslor, för det är till dumpens fördel att folk sveps med och helt okritiskt bara tar till sig allt.
Det finns 100 sätt de kunde belyst samma problem utan att se ner på folk eller peka ut människor.
För faktum är att folk tar skada av detta beteende och folk visar sina rätta jag när de sveps med i denna mobbing.
Inte bara de utpekade men framförallt anhöriga och närstående.
Hade de agerat på andra sätt hade de varit lättare att stötta dem, men jag tvivlar på att de hade tjänat lika bra, därför kommer de inte ändra sitt beteende, för pengarna är det viktigaste för dem.
Om barnen tjänar på detta arbete tvivlar jag på. Där emot finns det högst troligt barn som tar skada av detta beteende igenom mobbing i skolan.