2024-10-24, 12:41
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Nej jag minns tydligt att det spelats upp ett telefonsamtal mellan Jocke och Chrippa, där Jocke bett Chrippa lägga om sitt liv och att Eko kommer slå till en dag...och Jocke sa även "då är jag rädd att du inte klarar det.." Något i den stilen. Och Chrippa svarade liknande: "ja precis, jag skulle ge upp då, det skulle jag inte klara.."

Att vara så enormt uppe i sig själv som Chrippa varit, och besatt i märkeskläder och lägga precis ALL vikt i att pengar och lyxliv med resor är det enda som gäller. Det är ingen liten sak. Uppvaknandet kan få folk att ta drastiska beslut. Finns oändligt med män som tagit sina liv då de anser att allt är förlorat ekonomiskt. Vi får självklart hoppas att han har övervak och inte väljer den vägen. För barnets skull. Men att risken inte finns tror jag är att stoppa huvudet i sanden totalt.
Nej
Jocke säger om Eko slår till och Chrippa får ett långt fängelsestraff
Och då svarar chrippa att han skulle ge upp.
Det handlade inte om ekos tillslag, utan lång tid i fängelse som chrippa säger att han inte skulle orka
Citera
2024-10-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du babblar goja.
Även när han arbetade som svetsare tog han hand om och hade mer närvaro med barnet än Julia.
Att hon har fina saker och fina kläder gör inte att närvaron och kontakten med hennes pappa blir sämre i olika aktiviteter som han gör med henne.
Ditt inlägg luktar avundsjuka och egen oförmåga - inget annat.

Provocerande på nätet?
Vad menar du med det? Att han haft mer pengar än dig att röra sig med?

Jo han är bra i sin föräldraroll.
Jag vet inte "hur många möten" med polisen det kan ha varit -- För egen del hade jag flera möten med polisen när barnen var små ... Det kan bli så när man kör bil t ex - att de kollar nykterhet och körkort.

Brukar du framställa polisen som farliga monster för dina barn -- eller varför tror du närvaro av en polis per automatik är skadlig för ett barn?

Och var jag sagt att det är bra eller roliga upplevelser för ett barn?

Om någon babblar goja är det du.

Jag är definitivt inte avundsjuk på Chrippa någonstans så de försöken kan du lägga ner 😌 det säger mer om dig än mig när du kommer med det som respons, för det är inte första gången det är det svar du gett till de som sett igenom och kritiserar Chrippa.
Och ditt försök att efterlikna honom med att provocera nu är på dagisnivå.

Gällande mötena med polisen behöver du inte spela dum, det är rätt självklart att detta inte är de tillfällen jag syftade på. Men vi kan ju dra några exempel som till exempel när de gjorde hembesök och hittade narkotika, på flygplatsen när Chrippa spårade och nu med kf,eko etc. Sen kan du ju lägga till ett x antal gånger myndigheter (inte trafikpolis, även om de ju också ryckt in och dragit tillbaka Chripps körkort vid tillfälle, dock vet jag ju inte om hon var med där och då) dykt upp och situationer som utsätter lillflickan för diverse trauman.
Citera
2024-10-24, 12:42
Medlem
Igår babblade chrippa om att han skulle resa till marbella idag på sin stream.

Verkar som kronkalle och snuten hann före.
Citera
2024-10-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Är inte så insatt har bara sett han på YouTube och läst lite här.

Någon som vet hur mycket det är i skulder han har?

2 845 000 kr när jag kollade senast. Det har ökat med ca 1 miljon på ett år.

Han har haft sju, om man räknar med idag, utmätningar under 2024.
Citera
2024-10-24, 12:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Du har fel som vanligt:

LÄS https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/angaende-polisens-ratt-att-omhanderta-egendom_h8021719/
Hur tycker du att det där berör att krono tar handräckning av polisen vid utmätning?

Det du länkar till handla om nya lagen som ger polisen möjlighet att göra "utmätning" när de råkar på värdesaker/bilar på skuldsatta personer.
Citera
2024-10-24, 12:48
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur tycker du att det där berör att krono tar handräckning av polisen vid utmätning?

Det du länkar till handla om nya lagen som ger polisen möjlighet att göra "utmätning" när de råkar på värdesaker/bilar på skuldsatta personer.

Exakt nya lagen ja är du helt tappad?! Så polisen är inte alls med vid utmätning!
Citera
2024-10-24, 12:50
Medlem
Modern till barnet lade upp denna:
https://ibb.co/pxV9NkG

Fy fan vad mycket skit ungen fått vara med om det sista året... Tar de hennes kläder igen?
Citera
2024-10-24, 12:52
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
2 845 000 kr när jag kollade senast. Det har ökat med ca 1 miljon på ett år.

Han har haft sju, om man räknar med idag, utmätningar under 2024.
Oj det är en hel del pengar.

Då kommer Rask få mycket att prata om crippa nu då
Senast redigerad av hippili 2024-10-24 kl. 12:56.
Citera
2024-10-24, 12:54
Medlem
Jacke om pappa Tomas - är inte gripen:
https://ibb.co/Ry1htm5
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Om någon babblar goja är det du.

Jag är definitivt inte avundsjuk på Chrippa någonstans så de försöken kan du lägga ner 😌 det säger mer om dig än mig när du kommer med det som respons, för det är inte första gången det är det svar du gett till de som sett igenom och kritiserar Chrippa.
Och ditt försök att efterlikna honom med att provocera nu är på dagisnivå.
Jo du är avundsjuk.
Du räknar upp saker som han ger och tid han investerar i sitt barn som något negativt för att det ligger utanför din förmåga att ge samma sak.
Vill du ge dig på hans föräldraförmåga så kom med något konkret.

Citat:
Gällande mötena med polisen behöver du inte spela dum, det är rätt självklart att detta inte är de tillfällen jag syftade på. Men vi kan ju dra några exempel som till exempel när de gjorde hembesök och hittade narkotika, på flygplatsen när Chrippa spårade och nu med kf,eko etc. Sen kan du ju lägga till ett x antal gånger myndigheter (inte trafikpolis, även om de ju också ryckt in och dragit tillbaka Chripps körkort vid tillfälle, dock vet jag ju inte om hon var med där och då) dykt upp och situationer som utsätter lillflickan för diverse trauman.
Spårade han ur på flygplatsen?
Han höjde rösten och ifrågasatte enligt sig själv - var du där och såg något annat?
Hembesök och hittade narkotika? Du menar i samband med gripandet och häktningen - ja, det var en olämplig situation. Men knappast med sådan frekvens att det slog ut hans föräldraförmåga.

Tror du på fullt allvar att Lillen vet eller har någon som helst uppfattning om statusen på Chrippas körkort?

Vilka "diverse trauman" -- vilka x-gånger har de dykt upp. Varför?
Eller är det bara tråddiktande igen?
Citera
Medlem
Citat:
Tar de hennes kläder igen?
Om det finns värde i kläderna så självklart.
Citera
2024-10-24, 12:55
Medlem
Citat:
Jacke om pappa Tomas - är inte gripen:
https://ibb.co/Ry1htm5
Skönt för honom då fick han åka hem i sin bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in