2024-10-13, 02:19
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Va då knappast, blir man dömd för allt man gör här i livet?
Hallå?
Fanns det bevis för att chrippa gjort en grov misshandel eller är det bara påstående?
Eller ska vi börja med att påståenden = sant?
För Jocke påstås vara en pedofil = sant då?
Eller ska vi köra man bevisade saker som sanning, och påståenden som påståenden?
Citera
2024-10-13, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det låter som han är på väg att lipa i klippet när han ska förklara kläderna de köpt till barnet från ICA Maxi. Att han skulle bry sig om att det skänks pengar till bröstcancerfonden är löjligt. Rent skitsnack! Han ser inget värde i människor som är sjuka eller enligt hans egna mått har det sämre ställt. Vilken bluff han är.

Helhetsbilden av den här farsan ser riktigt illa ut. Ju mer han försöker desto värre blir det.
Jocke är manisk att få bort oss kritiker från Flashback.

Vi är inte Linnea och Chrippa.

400Ben, Mumsbulle, Pallal.
Enda gemensamma nämnare. Vi är kritiska mot alla drev Joakim.

Chrippa köper kläder på maxi till ett litet barn. Ett litet barn !!! Och skänker pengar till välgörenhet.

Trollfabriken FB hatar på Lillens kläder för att han inte ger er nåt och hata på. Ni hatar att ni inte kan hata.

Anjo, Rask och Jocke är på ett sätt diskvalificerade från att dra på sig en offerkofta i ämnet näthat.

Jocke, Anjo och Rask kommentarer om Linneas utseende bakom kulisserna är hora, psykopat, spermahink, sNEA, psyk, Amber, borderlinehora, fitta, fillersprinsessan, tjock och pojkkropp. Och dom säger inte åt varandra att gränsen är nådd.
Citera
2024-10-13, 07:23
Medlem
Hur ska kräkets senaste IG-inlägg, med en klocka och en skabbräv, tolkas...?
https://ibb.co/CsKYG9Q
Citera
2024-10-13, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jocke är manisk att få bort oss kritiker från Flashback.

Vi är inte Linnea och Chrippa.

400Ben, Mumsbulle, Pallal.
Enda gemensamma nämnare. Vi är kritiska mot alla drev Joakim.

Chrippa köper kläder på maxi till ett litet barn. Ett litet barn !!! Och skänker pengar till välgörenhet.

Trollfabriken FB hatar på Lillens kläder för att han inte ger er nåt och hata på. Ni hatar att ni inte kan hata.

Anjo, Rask och Jocke är på ett sätt diskvalificerade från att dra på sig en offerkofta i ämnet näthat.

Jocke, Anjo och Rask kommentarer om Linneas utseende bakom kulisserna är hora, psykopat, spermahink, sNEA, psyk, Amber, borderlinehora, fitta, fillersprinsessan, tjock och pojkkropp. Och dom säger inte åt varandra att gränsen är nådd.

Jag skulle inte kalla Jocke manisk, och jag skulle inte kalla er kritiker heller. Det finns sätt att ge konstruktiv kritik utan personliga påhopp, påståenden och anklagelser som saknar grund. Hittills verkar det mer som att Kräftan, som står i centrum för allt detta, har varit oärlig och försöker flytta fokus från det verkliga problemet.

Det handlar inte om kläderna i sig. Det är hur Kräftan beter sig kring köpet och hans inställning till saker som inte passar hans smak eller plånbok. Du förstår väl att det inte handlar om själva tygstycket? Problemet är att Kräftan försöker framstå som en snäll och rättskaffens person, medan det tydligt framgår att han inte är det.
Det är han själv som satt sig i den situationen. Han behöver inte bli upprörd eftersom han själv har uttryckt att han står för vad han säger och tycker. Han pissar på utsatta och ger sig på barn med bland annat rasistiska uttalanden. Då är man inte en empatisk människa oavsett om man köper 10 eller 100 lotter.

Jag har inte hört att någon kallat L något bakom kulisserna, eftersom jag inte är där. Men jag vet att Kräftan har sagt rent ut att hon förtjänade att bli våldtagen. Om du summerar allt han kallat henne – någon han påstår sig bryr sig om – så ser det riktigt illa ut. Och det väger tyngre än om någon annan upprepar det han sagt. Kräftan vinner heller inga poäng genom att kalla andra för saker, så han ska inte kasta sten i glashus.

Alla har hört vad Cluee sa i röstsamtalet. Det är ett annat intressant problem. Ljuger Cluee om vad han säger sig ha sett och hört?
Just nu får man anta att han talar sanning, och det ser inte särskilt bra ut för Kräftan. Han har själv sett till att han inte har någon trovärdighet.
Om det var ett försök till att lura i och få Jocke att gå ut med falsk information, så är Kräftan, L och Cluee riktigt korkade. Det slår endast tillbaka på de själva, ingen annan.
Citera
2024-10-13, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Hur ska kräkets senaste IG-inlägg, med en klocka och en skabbräv, tolkas...?
https://ibb.co/CsKYG9Q

Jag skulle tolka det som ett förtäckt hot mot någon.
Det är obegripligt varför han ägnar sig åt sådant. Det ser bara illa ut för han själv.

Sen kan det vara så att det gick för snabbt att posta, och det missades att den animerade klockan går baklänges, så det blir mer kanske en påminnelse om att det snart är dags att ställa tillbaka klockan till vintertid.
Citera
2024-10-13, 11:18
Avslutad
Citat:
Jag skulle inte kalla Jocke manisk, och jag skulle inte kalla er kritiker heller. Det finns sätt att ge konstruktiv kritik utan personliga påhopp, påståenden och anklagelser som saknar grund.

Jag tycker personliga påhopp har varit som en röd tråd sedan dag ett i det här. Inte bara från Chrippa, utan från samtliga inblandade. En del mindre från någon, men extremt mycket från andra
Citera
2024-10-13, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag tycker personliga påhopp har varit som en röd tråd sedan dag ett i det här. Inte bara från Chrippa, utan från samtliga inblandade. En del mindre från någon, men extremt mycket från andra

Det är fler olika händelser i den här cirkusen, där alla gjort mer eller mindre fel. Men jag skulle inte förmildra Kräftans roll i det hela överhuvudtaget.
Citera
2024-10-13, 11:34
Avslutad
Citat:
Det är fler olika händelser i den här cirkusen, där alla gjort mer eller mindre fel. Men jag skulle inte förmildra Kräftans roll i det hela överhuvudtaget.

Jag förmildrande inte Chrippas uttalanden, och det vet han, däremot finns det en annan som borde tänka på sina barn innan han öppnar käften. Hur fan en trebarnsfarsa med två döttrar kan uttala sig som han gör, och sen sova gott om natten är en gåta. Men jag tror på karma så det löser sig nog
Citera
2024-10-13, 11:52
Medlem
Citat:
Jag förmildrande inte Chrippas uttalanden, och det vet han, däremot finns det en annan som borde tänka på sina barn innan han öppnar käften. Hur fan en trebarnsfarsa med två döttrar kan uttala sig som han gör, och sen sova gott om natten är en gåta. Men jag tror på karma så det löser sig nog

Du förmildrar väldigt mycket kring Kräftan, både hans uttalande och agerande.

Jag refererar till vad du tidigare skrev om att inte blanda sig i Kräftans, L:s och Jullans föräldraskap. Du föreslog att man skulle dra till varmare trakter istället. Men nu gör du själv samma sak genom att blanda dig i andras föräldraskap, vilket känns motsägelsefullt.

Kräftan var den som nyligen startade allt igen och kallade det för krig. Han borde följa sitt eget råd och hantera situationen rättsligt istället för att elda på hela tiden och slänga ur sig anklagelser och påståenden.
T.ex anklagelserna om att Jocke trakasserar L via sms verkar vara påhittat, det finns inget som tyder på det av de bevis som Kräftan lyft fram. Där finns det ytterligare en problematik att en del användare här i forumet har bekräftat dessa anklagelser.
Det ser inte bra ut.
Citera
2024-10-13, 11:55
Avslutad
Citat:
Du förmildrar väldigt mycket kring Kräftan, både hans uttalande och agerande.

Jag refererar till vad du tidigare skrev om att inte blanda sig i Kräftans, L:s och Jullans föräldraskap. Du föreslog att man skulle dra till varmare trakter istället. Men nu gör du själv samma sak genom att blanda dig i andras föräldraskap, vilket känns motsägelsefullt.

Kräftan var den som nyligen startade allt igen och kallade det för krig. Han borde följa sitt eget råd och hantera situationen rättsligt istället för att elda på hela tiden och slänga ur sig anklagelser och påståenden.
T.ex anklagelserna om att Jocke trakasserar L via sms verkar vara påhittat, det finns inget som tyder på det av de bevis som Kräftan lyft fram. Där finns det ytterligare en problematik att en del användare här i forumet har bekräftat dessa anklagelser.
Det ser inte bra ut.

Startade allt igen? Det har aldrig slutat. Chrippa och Linnea har all rätt att gå ut med ad dom vill, och sms? Oj oj oj du skulle bara veta hur många det är. Allt finns sparat
Citera
2024-10-13, 11:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Startade allt igen? Det har aldrig slutat. Chrippa och Linnea har all rätt att gå ut med ad dom vill, och sms? Oj oj oj du skulle bara veta hur många det är. Allt finns sparat
Precis - Chrippa och Linnea har varit attackerade hela tiden. Att Chrippa någon gång svarar är inte problemet - det är inte han som rotar i andras liv, hänger ut skit påspätt med fantasier, försöker ta ifrån andra deras barn eller trakasserar myndigheter med osakliga anmälningar.
Det är inte heller han som trängt sig in andras hem, stulit dagböcker och tubbar folk att sitta och vräka ur sig i videor.
Citera
2024-10-13, 12:26
Medlem
Citat:

Det var lugnt ett tag, Kräftan startade för inte så länge sedan med en ny video som genast skapade problem.

Det är tveksamt om påståendet om trakasserier verkligen håller, särskilt med tanke på att personen har varit aktivt delaktig i konversationerna utan att anmäla något eller sätta tydliga gränser från början. Dessutom uttrycker personen klart och tydligt att all kontakt har skett genom just den här personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in