2024-10-20, 22:30
Medlem
Andersdamaans avatar
Nu har ett av Stockholmsområdets mest ökända sunkhak klappat igen, nämligen Sever Inn i Hässelby!
Otroligt trist att denna restaurang-mentalsjukhus-djurpark-härbärge nu har försvunnit! Västerorts sunkhaksrundor kommer aldrig att bli sig lika igen!
Citera
2024-10-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Nu har ett av Stockholmsområdets mest ökända sunkhak klappat igen, nämligen Sever Inn i Hässelby!
Otroligt trist att denna restaurang-mentalsjukhus-djurpark-härbärge nu har försvunnit! Västerorts sunkhaksrundor kommer aldrig att bli sig lika igen!
Men va?!?
Har varit på väg dit i flera år pga denna tråd.
Attans.
Citera
2024-10-21, 01:35
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Men va?!?
Har varit på väg dit i flera år pga denna tråd.
Attans.
Jo det är tråkigt som fan! Hoppas att det kommer öppna en ny sunkpärla i lokalen!
Citera
2024-10-23, 14:27
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Håller helt med, Jägaren har ju tillomed blivit ett inneställe för nyinflyttade hipsters.. Central är väl det enda som är riktigt sjaskigt nuförtiden på Söder, resten är tamigfan inneställen.

Jag sörjer fortfarande Metropol typ 10 år efter det las ner! Det var en äkta pärla vi Sundbybergare tog in i vårt hjärta!
Citera
2024-10-23, 14:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
What?!

Vet du varför?
Senast redigerad av Carl Serung 2024-10-23 kl. 14:32.
Citera
2024-10-23, 15:55
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag sörjer fortfarande Metropol typ 10 år efter det las ner! Det var en äkta pärla vi Sundbybergare tog in i vårt hjärta!

Metropol med Pekka Priestley vid karaokemaskinen.. Det var tider!
Citera
2024-10-23, 17:55
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
What?!

Vet du varför?
Ingen aning, men om jag skall killgissa så berodde det nog på att serveringstillståndet rök. Dom var ju inte sådär jättenoga med att hålla koll på att dom inte pytsade ut bärs till folk som var för berusade direkt! Väldigt trist är det i vilket fall som helst!! Hoppas att det kommer en ny och lika dräggig regim och räddar denna kulturinstitution, ungefär som det som med jämna mellanrum, brukar ske med Palerkan i Uppsala!
Senast redigerad av Andersdamaan 2024-10-23 kl. 17:59.
Citera
2024-10-23, 17:57
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Hur är Greens i Sumpan nuförtiden? Håller den fortfarande stilen?
Citera
2024-10-23, 18:23
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Hur är Greens i Sumpan nuförtiden? Håller den fortfarande stilen?

När jag var på Greens senaste gången för typ 5 år sedan höll det fortfarande stilen numera bor jag ute på färingsö och här finns det verkligen ingenting alls! Närmaste man kan ta en bira på som har Jack Vegas maskiner är pizzerian i Brommaplan
Citera
2024-10-23, 19:23
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
När jag var på Greens senaste gången för typ 5 år sedan höll det fortfarande stilen numera bor jag ute på färingsö och här finns det verkligen ingenting alls! Närmaste man kan ta en bira på som har Jack Vegas maskiner är pizzerian i Brommaplan
Ja Ekerö/Färingsö är på tok för städat! Det närmsta som man kommer sunkhak där är väl Lilla Venedig i Ekerö Centrum, fast det haket har ju mer av en kvarterskrogskänsla än rent drägg!

Pizzerian vid Brommaplan (Även kallad för "Gropen" i folkmun) är fortfarande rätt dräggig tack och lov! Maten (Speciellt luncherna och pizzorna) är riktigt bra, men dom ölande stammisarna däremot...

Metropol sedan.. Vilka minnen!!! Ett saknat hak!!
Citera
2024-10-23, 21:36
Medlem
urughos avatar
Om ni är i Sundsvall. Kolla in daltons. Vann tom nått pris något år i tävlingen Sveriges värsta sylta. Kom på andra eller tredje plats( minns inte riktigt. Det var nått ställe på söder i sthlm som knep första platsen.
Citera
2024-10-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Håller helt med, Jägaren har ju tillomed blivit ett inneställe för nyinflyttade hipsters.. Central är väl det enda som är riktigt sjaskigt nuförtiden på Söder, resten är tamigfan inneställen.
Du har missat ss på Folkungagatan 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in