2024-10-23, 13:57
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Hon samarbetar med en extremt oseriös aktör som inte har tillstånd för att bedriva vård för den ekonomiska vinningens skull. Det är så lågt man kan sjunka.

Hon säger ju att hon har tillit till dem eftersom de gäddor som sökt sig till impulskollen inte har tagit livet av sig.

Sen är det väl inte dumpens fel att impulskollen är efterblivna?
Citera
2024-10-23, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Lyssnar nu på Aschberg i Efter fem, och vad sitter karln och säger?? ”Det vi vet och som Dumpen också vidgår är att Impulskollen betalar annonsplats för cirka 30 000 i månaden, vilket blir 360 000 om året. Om det finns några övriga överföringar vet vi inte.”

Det här är alltså samma Aschberg som samma dag i 200 sekunder påstod att Impulskollen delar utpressningspengar med Dumpen, och att de har hemlig dokumentation på detta? Här sitter han istället bara och vidimerar exakt det Dumpen säger rakt av.

Det är alltså den här sändningen där Robert Aschberg var med. Inslaget börjar 16.15 in i videon.

Länk: https://www.tv4play.se/video/babb89d8208ec7a859d1/tisdag-22-oktober

Det framgår ju med all tydlighet av inslaget att Aftonbladet har bytt fot i frågan, de nämner överhuvudtaget inte alls utpressningarna som den explicita delen av granskningen, utan att det är Impulskollen som varit fokus för granskningen samt deras relation till Dumpen.

Det i sig är ju helt rimligt att de gör mot bakgrund att det verkar finnas brister i deras verksamhet som gör dem olämplig.

Men det nämns alltså inte något om underlag för utpressning. Gällande att stoppa publicering så är det TV4 och SVT som anges - inte Dumpen. Förvisso säger Robert att man kan köpa sig fri från att publiceras en viss tid, om man nu ser det i det ljuset. Sara har ju redovisat att det sker i samband med när det finns en uppenbar suicidrisk, inte att det finns ett ekonomiskt samband i dessa fall.

I övrigt så upprepar Robert och Linda exakt samma saker som de redan redovisat. De hänvisar till källskydd vad det gäller att inte vilja redovisa underlag - vilket måste anses som fullt rimligt. Men det sticker ändå i ögonen att INGEN av alla dessa män som blivit utpressade tidigare har varit benägna att göra en polisanmälan.

Hade jag nu hamnat i denna knipa så hade jag vittrat blod för länge sedan och gjort en combo-wombo med både anmälan om utpressning och civilrättslig stämning om förtal mot Dumpen. Det finns ju uppenbarligen luttrade jurister som Thomas Bodström som är redo att dra en lans och rida rakt in i dimman för dem.
Citera
2024-10-23, 14:00
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Vad har Aschberg för intresse av att hitta på att det finns på band att Impulskollen har erbjudit pengar till minst en gädda för att slippa uthängning? Det står även i artikeln att det tyder på att en eller flera av uthängningarna har blivit fördröjda. Vilken slump att just den eller de gäddor som var så enormt självmordsbenägna också var de som betalade pengar.

Dokumentation kan inte släppas pga. källskyddet. Det står i artikeln.

Jag har svårt att tro att Aschberg ljuger.
Aschberg hatar dumpen. Det har han alltid gjort.

Sara svarade på frågan i intervjun med Aschberg att de skjuter upp vissa publiceringar på grund av att det finns en allvarlig suicidrisk. Det finns inga pengar som går att spåra till varken Sara, Patrik eller Dumpen. Så vart har dessa påstådda pengar skickats?
Citera
2024-10-23, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Hon säger ju att hon har tillit till dem eftersom de gäddor som sökt sig till impulskollen inte har tagit livet av sig.

Sen är det väl inte dumpens fel att impulskollen är efterblivna?

Jo, då Dumpen agerar i ren symbios med Impulskollen.
Det är rena maffiametoder, Dumpen slussar vidare täta gäddor till oseriösa Impulskollen som senare hjälper gäddorna med att skydda sig från publiceringar och försvar på sociala medier. Det är så utstuderat och smutsigt det kan bli.
Citera
2024-10-23, 14:08
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Kanske. Men om hela syftet var att motfiska så föreföll han i alla påtagligt stressad.
Hur många videos finns inte den i, ”Jag visste att det var ni”. För övrigt en tydlig signal om att Dumpen inte gör någon större nytta.
Journalisten borde rimligen ha varit bättre förberedd för det där mötet. Om det bara handlat om motfiske.

Som sagt upplever jag honom inte som stressad. Däremot blir ju situationen stressad pga att Sara Och Patrik inte sansar sig för en enda sekund.
Citera
2024-10-23, 14:10
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Jo, då Dumpen agerar i ren symbios med Impulskollen.
Det är rena maffiametoder, Dumpen slussar vidare täta gäddor till oseriösa Impulskollen som senare hjälper gäddorna med att skydda sig från publiceringar och försvar på sociala medier. Det är så utstuderat och smutsigt det kan bli.
Okej men leverera fram bevis på att detta stämmer då? Om du gör det så ställer jag mig på din sida direkt.
Citera
2024-10-23, 14:12
Medlem
KlasLunds avatar
Sen återigen? Är det någon som har koll på vem läkaren de anlitat är för person? Han ska ha varit granne med någon på Implulskollen, tror det var Strandberg. Han har skrivit ut lugnande och sjukskrivit många av "gäddorna". Man undrar ju lite hur han har blivit ersatt. Har han egen klinik eller är han anställd på en klinik vilken Impulskollen anlitat honom genom?

Läkaren är kanske inte en nyckelperson men med tanke på hur han anlitats är det inte heller direkt bra. Han ska ju tydligen jobba inom ett helt annat område än det Impulskollen är verksamma inom.
Citera
2024-10-23, 14:15
Medlem
Citat:
Aschberg hatar dumpen. Det har han alltid gjort.

Sara svarade på frågan i intervjun med Aschberg att de skjuter upp vissa publiceringar på grund av att det finns en allvarlig suicidrisk. Det finns inga pengar som går att spåra till varken Sara, Patrik eller Dumpen. Så vart har dessa påstådda pengar skickats?

Det är märkligt att de som är så pass mycket för Dumpen inte kan ge ett enda argument för varför Dumpen är så bra. Vill du bryta denna trend och ge ett argument för varför Dumpen är så bra?

Sara är okvalificerad att göra en bedömning om suicidrisk. Den dokumentation som finns tyder på att publiceringar skjuts upp mot betalning skrivs det. Med antagandet att det stämmer och inte är rent påhitt, är det inte lite märkligt att just dessa uppskjutningar är även de som råkar vara ''suicidbenägna'' enligt Saras subjektiva bedömning?

Sedan kan man ju undra varför gäddorna inte uppmanas att söka allmän vård där vi har experter? Detta är billigare för gäddorna vilket sänker tröskeln att få hjälp men inte nog med det, det hjälper betydligt fler barn.

Det verkar inte handla så mycket om hjälpa barnen trots allt utan verkar mer handla om att få leva ut sitt hat likt en primitiv varelse.
Citera
2024-10-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Ja apropå att inte kunna ha två tankar i huvudet…
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Medborgargarden, lynchmobbar och så toppar vi med Ku Klux Klan...😏
Blev tre alternativ för mycket ? Tror du🙂
Citera
2024-10-23, 14:19
Medlem
Citat:
Okej men leverera fram bevis på att detta stämmer då? Om du gör det så ställer jag mig på din sida direkt.

Det du sysslar med är ett billigt psykologiskt knep. Du försöker få det att se ut som att bevisningen inte finns. Det gör den, med högsta sannolikhet men pga. källskyddet så kan dokumentationen inte släppas.

''Smart knep'' att fråga någon om något som du vet att personen inte kan leverera. Men även de dummaste i den här tråden ser igenom knepet.
Citera
2024-10-23, 14:19
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Det är märkligt att de som är så pass mycket för Dumpen inte kan ge ett enda argument för varför Dumpen är så bra. Vill du bryta denna trend och ge ett argument för varför Dumpen är så bra?

Sara är okvalificerad att göra en bedömning om suicidrisk. Den dokumentation som finns tyder på att publiceringar skjuts upp mot betalning skrivs det. Med antagandet att det stämmer och inte är rent påhitt. Är det inte lite märkligt att just dessa uppskjutningar är även de som råkar vara ''suicidbenägna'' enligt Saras subjektiva bedömning?

Sedan kan man ju undra varför gäddorna inte uppmanas att söka allmän vård där vi har experter? Detta är billigare för gäddorna vilket sänker tröskeln att få hjälp men inte nog med det, det hjälper betydligt fler barn.

Det verkar inte handla så mycket om hjälpa barnen trots allt utan verkar mer handla om att få leva ut sitt hat likt en primitiv varelse.
Med all respekt. Jag diskuterar gärna varför jag är för dumpen. Men inte i denna tråden. Det vore off topic.

On topic: Om det visar sig att det finns bevis för att pengar har överförts som inte går att förklara så skulle jag kunna byta åsikt. Så länge inga bevis finns så kan jag inte misstro Sara.

Jag kan inte svara på varför de inte uppmanas söka allmän vård. Det får du fråga Sara. Men jag gissar att det har att göra med att det inte är kö in till privata instanser som impulskollen är.
Citera
2024-10-23, 14:20
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Från Anovas hemsida:
"Vi är hela Sveriges sjukhus och vårdar många patienter från andra regioner – så oavsett var du befinner dig, är du välkommen till oss.

Det vanligaste är att din läkare i din hemregion skickar en remiss till oss. Remissen innehåller information om vad du har för symtom och vad du behöver få för vård. När remissen kommit till oss görs en medicinsk bedömning och prioritering inom tre arbetsdagar."

I stand corrected! Det var ju glädjande att höra och jag skulle kunnat finna informationen själv om jag bara läst lite grann - så skämskudde på mig!

Jag håller med i att det är etiskt tvivelaktigt att hänvisa till Impulskollen om det finns tillgängligt seriösa aktörer istället.

Angående sekretess: Sekretessen gäller bara mellan Impulskollen och deras klienter. Pratar klienterna själva med Sara så beror det ju på vad som de kommit överens om gällande om hon har deras samtycke att återberätta det eller inte - samtidigt så är det ju i sig inte avslöjande att rent generellt säga att "jag har pratat med en gädda som tyckte Impulskollen gjorde ett bra jobb".

"Inte fan kan man ju vara så dum att man tror att både Patrik och Sara skulle vara omedvetna om vad som sker?"

Vad menar du? Vad är det som sker? Kan du vidareutveckla?

"Att det handlar om utpressning är tydligt..."

På vilket sätt menar du att det är tydligt?

Kan du peka på någon omständighet som kan verka minsta förmildrande gällande anklagelserna om utpressning? Kan du peka på minsta lilla som tyder på att det inte handlar om utpressning? Kan du visa något som inte tyder på att det förekommit olaga tvång?

Som sagt har Sara själv mer eller mindre erkänt allt genom allt hon själv valt att lägga upp på Dumpens hemsida. Det finns liksom inga konstigheter. Att Aschberg säger sig ha tagit del av dokument som styrkes påståendet att pengarna delats med Dumpen, att det finns dokument som styrker att folk köpt sig fria är en kvalitetsstämpel som heter duga.

Men oavsett är det tydligt att det handlar om utpressning förnekar man det är man blind.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in