Citat:
Ursprungligen postat av
KlasLund
Alltså, efter att ha läst stora delar av chattloggen så är jag ganska säker på att det killen säger är sant. Aschberg har också hintat om att det finns material på hur "gäddfisket" går till. Det kan bestå i annat material men ändå.
Det jag utläser från chattloggen (nu ska man ju tänka på att de fiskar efter Dumpen också) är nästan att det drivs med fiskarna eftersom allt känns skrivet efter textbook, det känns även lite förvånat hur enkelt det var samt förmodligen ett beteende från Dumpens sida som skulle genera vem som helst. Vilket ju stämmer sett till loggen.
Japp, blir också mer och mer säker på att journalisten (#494) faktiskt talar sanning. Om det är någon yrkesgrupp som tar såna risker för att komma djupt in i en verksamhet och granska så är det just journalister.
Att mannen har med sig en diktafon visar på att han var beredd på ett möte och intervju med Dumpen. Vissa tror att han hade med sig denna "i fall att" det skulle vara Dumpen (med intentionen att träffa ett barn) men det tror jag inte alls på. Det är tydligt i videon att mannen inte är dum, och inte fan skulle en intelligent människa ens chansa på en sån sak.
Han var tvärtom säker på att det var Dumpen, och resonerade som så att
om det mot förmodan skulle vara ett riktigt barn skulle han snacka med honom, precis som han säger i videon.
Dom flesta kan dock inte se detta då dom flesta faller för Dumpens illusion att "Det är inte slumpen att man hamnar på Dumpen" pga det laddade ämnet. Att journalisten är kaxig och (för en gångs skull) kan tala för sig skapar bara irritation hos människor. Hatet och ilskan dom känner mot "pedofilen" ökar och därmed blir det ännu svårare att tänka sig ett alternativt scenario - nämligen att han är den han påstår sig att vara.
Journalisten jobbar mest troligt tillsammans med ETC och/eller Aftonbladet, och det är knappast en slump att detta händer strax efter att journalisten publicerades på webben.