Citat:
Ursprungligen postat av
KlasLund
Du tycker inte att Sara har lite väl bra koll på Impulskollen och deras patienter för att det skulle vara ett företag som "bara" köper "reklamplats" hos Dumpen? Bodström som har varit inkopplad sedan länge utreder just nu att göra en polisanmälan istället för att driva målet civilrättsligt som det var tänkt från början. Att inte tro att Aschberg har på fötterna i nuläget är bara korkat. Sen om du vill idiotförklara Sara och Patrik så får det stå för dig, men självklart har dom ett djupt samarbete med Impulskollen.
Sen vad det gäller hur Dumpen redovisar sina "reklamintäkter" är ju det komedi i sig. Sara har alltså lagt upp bilder på fakturorna hon skickat för alla att beskåda. Alltså... Med dom fakturorna som grund skulle inte jag vilja råka ut för en granskning av skatteverket.
Vet inte riktigt vad jag ska svara på denna tirad. Det verkar ju mest vara massa påståenden som du själv tycker är bra.
Att Sara vet om en del patienter till Impulskollen kan, vilket får stöd av hennes utsaga, förklaras med att hon själv har kontakt med en hel del av männen. Inget har redovisats som tyder på informationsdelning mellan Dumpen och Impulskollen gällande detta.
"Bodström som har varit inkopplad sedan länge utreder just nu att göra en polisanmälan istället för att driva målet civilrättsligt som det var tänkt från början."
Jaha, okej. Sure, if you say so! Det måste ju innebära att Bodström uttömt idéerna om att det skulle vara lönt att driva en civilrättslig process. Att polisanmäla står var och en fritt, det är en lång väg från polisanmälan till att bli dömd. Jag kanske borde ringa och anmäla månen som stulen, för jag kan inte se den just nu. Polisen är skyldig att ta emot anmälan - innebär inte att månen är stulen eller att de ens kommer utreda det närmare.
Att inte tro att Aschberg har på fötterna i nuläget är bara korkat.
Varför är det korkat? På vilket sätt menar du att Aschberg har på fötterna? Har du någon information som inte är allmänt tillgänglig eller utgår du ifrån någon karaktärsbedömning av honom? Berätta gärna mer!
Alltså... Med dom fakturorna som grund skulle inte jag vilja råka ut för en granskning av skatteverket.
Så taskigt och enkla utformade fakturor är i sig ett bevis för... vad? Vad händer vid en granskning av Skatteverket? Vad är bristerna i fakturorna som du ser på det?