2024-10-23, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Fast nu delar inte Patrik ut visitkort till Stockholms bilglas till gäddorna. Stockholms bilglas har heller inte någon relevans i sammanhanget eftersom dom jobbar med bilglas och inget annat. Impulskollen däremot är en stor del av Dumpens koncept hur man än vrider och vänder på det. Gäddorna skräms till livet och får höra att filmen och chattloggarna ska skickas till frun och arbetsgivaren - och i handen får dom ett visitkort till en klinik som kan hjälpa dom.

Dessa män vet att dom är på väg att förlora all sin trygghet, lycka, kärlek. Allt. Dom måste ha en lösning och ringer numret på den gula lappen dom har i handen. Där får dom höra att dom kan få hjälp med att minimera skadan och kanske till och med förhindra karaktärsmordet (om det Aschberg & CO säger stämmer). Jag tror att dom flesta skulle vara villiga att betala i princip vad som helst för att slippa en sån här uthängning, så nog fan har Impulskollen vett att ta betalt. Det gäller även om dom inte kan förhindra en uthängning då minimering av skadan, vad som helst som kan göras för att minska risken att deras liv faller.

Impulskollen som inte har legitimerad vårdpersonal utan drivs av två barndomskamrater som endast vill tjäna pengar är en riktigt smutsig verksamhet, och det slutliga beviset var när dom stängde ner sin sajt direkt efter avslöjandet.

Allt detta vet Sara. Hon har ett extremt kontrollbehov och det finns inte en chans i helvetet att hon inte skulle kolla upp varenda detalj i Impulskollens tillvägagångssätt, priser etc. Hon låtsas att hon gissar 139.000 men vet exakt vad det kostar och att Impulskollen utnyttjar gäddornas rädsla för att tjäna pengar. Hon tycker bara inte att det är fel eftersom gäddorna i hennes ögon inte är människor. Dom är paria, smuts, råttor. Hon känner ett så starkt hat inför dom för att hon anser att människor som dom förstört hennes liv.

Detta är bara toppen på ett isberg av vad som kommer komma fram, och om Sara överlever canceroperationen (vilket jag så klart hoppas då jag inte vill henne illa) har hon rättegångar och förmodade domar - antagligen fängelsestraff - att vänta. Men i hennes värld är det inte hela världen då det är en stor del av hennes liv, då hon redan har +30 domar i bagaget.

Men vem kan INTE stå bakom det då? Det är avskum som ska utrotas, det Dumpen gör är väl kanske "a means to an end" eller vad man ska kalla det, och det är bra att livet förstörs för pedofilerna.
Citera
2024-10-23, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazycrazycrazy
Vill påminna om att hela Sverige av någon oförklarlig anledning försvarar pedofili. Etniskt svenskar är även överrepresenterade I sådana brott. Finns troligtvis en bakomliggande anledning att man granskar dumpen på detta sätt. Troligtvis för att någon elit har fått sina drömmar krossade och kan ej längre fritt leta offer på nätet pga Dumpens framfart senaste tiden.

Kämpa på dumpen och kör dessa män som utnyttjar barn på detta sätt till en egen ö som vi sedan kan spränga. Olyckligt nog kommer ön bestå av 9/10 etniskt svenskar och det är väll det man håller så kärt i detta land som påstås vara så duktiga på allt. Men man i själva verket är jävligt duktiga på en sak och det är att fiffla och korrigera.

Kämpa på dumpen har swishat gåvor flera gånger och kommer fortsätta med det. Bara för att bryta ner denna stolthet att våldta minderåriga i Sverige

Tack för mig

Försvarar man pedofiler om man tycker att pedofiljägare ska hålla sig inom lagens ramar?
Citera
2024-10-23, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Försvarar man pedofiler om man tycker att pedofiljägare ska hålla sig inom lagens ramar?
Nej och man förespråkar inte lynchmobbar och pöbelvälde.
Citera
2024-10-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Bla bla bla. Jag är trött på dina resonemang om dumpen. Har hört det tusen gånger och håller inte med för 5 öre.

Vad gäller utpressning av pengar.. Kan du leverera en källa på att sara eller Patrik har mottagit pengar utöver reklamintäkterna?

Du behöver inte hålla med, man får ha olika åsikter. Det är helt OK.

Källan är med i första inlägget. Där är flera personer som berättar att de sluppit uthängning när de har betalat. Tycker inte heller att det stärker bilden av Impulskollen att de vägrar svara på frågor eller att de stänger ner sin sajt direkt efter konfrontation. Det ger väldigt mycket bilden av ett lurendrejeri.
Citera
2024-10-23, 10:41
Avslutad
Citat:

Definiera "lagens ramar" kan garantera att majoriteten av bolag där ute bryter mot lagar också så varför kan man inte göra det när det handlar om barn jag förstår faktiskt inte. Givetvis skall dom hålla sig innanför lagens ramar men vad är det de egentligen har brustit. Företaget som dumpen samarbetade med har ju per definition ej att göra med dumpen. Jag förstår faktiskt inte anledningen bakom att dumpen får ta emot så mycket skit för deras underbara arbete. Sätter man dit så mycket avskum som dom faktiskt gör tycker jag att man kan se mellan fingrarna precis som man gör för väldigt många företag som öppet begår både skattefusk, mbl brott etc som dessutom då påverkar hela svenska statskassan.
Citera
2024-10-23, 10:43
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
En sak som sticker ut är alla dessa utpressade män som ringt Aschberg och klagat på att de inte blivit uthängda. Varför skulle de ha ringt Aftonbladet och klagat? Här ligger en gravad hund.

Det är ett grävande reportage, det är med största sannolik Aftonbladet som kontaktat "pedofilerna" initialt.
Citera
2024-10-23, 10:45
Medlem
Citat:
Definiera "lagens ramar" kan garantera att majoriteten av bolag där ute bryter mot lagar också så varför kan man inte göra det när det handlar om barn jag förstår faktiskt inte. Givetvis skall dom hålla sig innanför lagens ramar men vad är det de egentligen har brustit. Företaget som dumpen samarbetade med har ju per definition ej att göra med dumpen. Jag förstår faktiskt inte anledningen bakom att dumpen får ta emot så mycket skit för deras underbara arbete. Sätter man dit så mycket avskum som dom faktiskt gör tycker jag att man kan se mellan fingrarna precis som man gör för väldigt många företag som öppet begår både skattefusk, mbl brott etc som dessutom då påverkar hela svenska statskassan.

Att andra bolag bryter mot lagen ger inte Dumpen frikort att göra det också. Två fel gör inte ett fel rätt. Vi leker med tanken att det skulle komma fram utom rimligt tvivel att det stämmer att de pressat pedofiler på pengar. Tycker du inte de ska stå till svars för detta i så fall? Konfrontera pedofiler i all ära. Men utpressning, nej där går gränsen.
Citera
2024-10-23, 10:47
Medlem
Citat:

Jag tycker du ska tipsa polisen om dessa företag du känner till som begår brott.
Citera
2024-10-23, 10:57
Medlem
Det är kriminell verksamhet och utpressning dom ägnar sig åt, som jag sagt hela tiden. Det här kommer innebära slutet för denna slasksida.

Dumpen sparkar bara på de som redan ligger. Ganska tydligt att många av de som hängs ut verkar ha någon form av diagnos eller mindre begåvningshandikapp. Dessa personer behöver vård och inte hängas ut.
De riktiga, farliga våldtäktsmännen och våldsverkarna vågar inte Dumpen ge sig på. Dumpen är fega kräk som bara ger sig på dem som inte klarar av att göra motstånd helt enkelt.
Citera
2024-10-23, 10:57
Medlem
Citat:
Att andra bolag bryter mot lagen ger inte Dumpen frikort att göra det också. Två fel gör inte ett fel rätt. Vi leker med tanken att det skulle komma fram utom rimligt tvivel att det stämmer att de pressat pedofiler på pengar. Tycker du inte de ska stå till svars för detta i så fall? Konfrontera pedofiler i all ära. Men utpressning, nej där går gränsen.
Instämmer har inget emot att dom hänger ut dessa människor på nätet. Det är en nyttig samhällstjänst men att sedan pressa dom på pengar och själva begå grova brott det är långt över gränsen.

Men dom har väll kommit på ett sätt att tjäna pengar människor blir giriga.

Dumpen började nog seriöst men sedan behövde man tjäna pengar och då kom den kriminella sidan fram hos dom inblandade
Citera
2024-10-23, 11:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
I Aftonbladets chatt kring ämnet var det otroligt många hjärtan och ”tack för att ni reder i detta”. Det verkar vara många
pedofiler där ute som e livrädda att bli påkomna av dumpen och Aftonbladet lägger ner hela sin själ för att förhindra att så kommer att ske.
Keep up the Good Work. Varje gång Dumpensvansen anklagar kritiker för att vara kriminella pedofiler snarare än att ta debatten med dem, så sänker de Dumpens kredibilitet och legitimitet. A few more of those och Dumpen kommer att vara färdig innan polisutredningen är det.
Citera
2024-10-23, 11:16
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Vi har två sakpåståenden i Aftonbladets rapportering - en från Robert Aschberg som säger att Anova har inte några köer och ett från Sara som säger att Anova tidigare haft långa köer. Sitter du på någon mer information om vilka vårdköer som olika regioner har som klarlägga bilden tydligare för oss?

Min uppfattning är att det i min region råder stor brist på resurser och vårdplatser inom psykatrin och att de allra flesta landar in hos en kurator/psykolog på hälsocentral som kan erbjuda max 6 stycken samtal innan budgeten för den patienten är slut.

Jag väljer att tro på Aschberg. Varför skulle Anova ha överdriven kötid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in