2024-10-21, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Och vart ska brevbäraren stoppa hennes post då när nya ägarens namn står på brevlådan - och inte hennes?
Hon har brevlådan i entrèn, vilket det står namn på och inte lägenhetsnummer.

Det finns ingen människa i världen som bryr sig om att skicka vidare Pias post - och inte heller någon som bryr sig om att kolla så det sker heller.
De stoppar posten i brevfacket och inte för att Pia verkar bry sig om sin post men man har skyldighet att skicka åter post som kommit fel. Alltså till avsändaren
Citera
2024-10-21, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BellaKleva
De behöver väl bara stoppa det i en brevlåda och stryka över adressen och skriva ??? på?
Ja..eller skriva "adressat okänd" men det är ändå ett jobb jag inte skulle uppskatta
Citera
2024-10-21, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
De som orkar kan goggla loss på uppgifter om vad Pia o hennes exman fick för huset de sålde vid skilsmässan.
Exmaken placerade sina pengar i en kåk, Pia i en lägenhet. Exmaken bor fortfarande kvar, Pia vräkt o tvångssåld.

Får hoppas att exmaken har styrka nog att nobba inviter från Pia nu när hon behöver billigt tak över huvudet. Skulle nog passa Pia ypperligt att ha en sudd med stålars o snylta loss på exet. Supa o ragga gubbs, för att sedan vältra sig i exets hus...

Han har för det första en ny kvinna och hon vill nog inte ha Pia där. Sen fick han uppmaning från soc att skydda barnen från Pia
Citera
2024-10-21, 14:38
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
De stoppar posten i brevfacket och inte för att Pia verkar bry sig om sin post men man har skyldighet att skicka åter post som kommit fel. Alltså till avsändaren

I vilket brevfack då?
På brevfacket där det INTE står Pias namn på? Nej, det gör inte brevbäraren alls.

Brevbäraren kommer inte att se hennes namn och tänka "oj, det står ingen Pia Gräddrumpa på någon brevlåda här!" - och sen tar brevbäraren tillbaka det till Postnord och lägger allt på en hög där som det står "Pia Gräddrumpa" på.

Inte fan stoppar brevbäraren ner Pias post i den nya ägarens brevlåda - där det står den nya ägarens namn på, och inte Pias.
Senast redigerad av biljardballe 2024-10-21 kl. 14:42.
Citera
2024-10-21, 14:43
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Han har för det första en ny kvinna och hon vill nog inte ha Pia där. Sen fick han uppmaning från soc att skydda barnen från Pia

Precis ja.

Något annat, som jag funderat på sen igår;

Hur mycket ligger normen för försörjningsstöd på ( socbidrag ?) efter hyra/ fasta löpande utgifter , för en ensamstående vuxen?
Alltså, det man sedan ska klara sig på/ månad.

Kan variera lite från kommun till kommun, men inte marginellt?

För, Pia sagt i nåt senaste att hon får in ca 6.000 kr i månaden på sina ” Vuxensidor” .

Men hon har ju tydligen inte betalat en endaste fast räkning på drygt ett år?

Vet själv hur mycket dyrare allt blivit, och kollar ” Veckans Erbjudanden” etc, så tror tror att jag ändå har kvar en fot i Verkligheten.

Men, hur kan hon vara så pank ofta??

Såklart inga SPA-vistelser , Belugakaviar till frukost,Jetplan till Dubai,
men en ensamstående med 6.000 månatligt?

Hon är ju ett snille, påstår hon. Nästan ingenjör, matematisk måste hon ju vara då?
Och ändå, spräcker hon sin budget på 6.000/ månad?
Citera
2024-10-21, 15:49
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Precis ja.

Hur mycket ligger normen för försörjningsstöd på ( socbidrag ?) efter hyra/ fasta löpande utgifter , för en ensamstående vuxen?

För, Pia sagt i nåt senaste att hon får in ca 6.000 kr i månaden på sina ” Vuxensidor” .

Vet själv hur mycket dyrare allt blivit, och kollar ” Veckans Erbjudanden” etc, så tror tror att jag ändå har kvar en fot i Verkligheten.

Hon är ju ett snille, påstår hon. Nästan ingenjör, matematisk måste hon ju vara då?
Pia har sagt att hon vägrar betala för en hyresrätt. Ska hon vara gratis inneboende hos andra människor och samtidigt ha en mille på kontot?
Vilken äcklig parasit hon är.
Har hon alltid varit så här gränslös eller fanns det en tid så hon tog ansvar?
Citera
2024-10-21, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
I vilket brevfack då?
På brevfacket där det INTE står Pias namn på? Nej, det gör inte brevbäraren alls.

Brevbäraren kommer inte att se hennes namn och tänka "oj, det står ingen Pia Gräddrumpa på någon brevlåda här!" - och sen tar brevbäraren tillbaka det till Postnord och lägger allt på en hög där som det står "Pia Gräddrumpa" på.

Inte fan stoppar brevbäraren ner Pias post i den nya ägarens brevlåda - där det står den nya ägarens namn på, och inte Pias.

Varför så himla agresiv. Jag får fortfarande post till den som bodde här före mig...jag flyttade hit 2010. De lägger posten i det fack/brevlåda de alltid gjort tidigare.

Tagga ner
Citera
2024-10-21, 16:20
Avslutad
Citat:
Precis ja.

Normen idag för en ensamstående person är ca 4030 kr utöver hyra och el.
Citera
2024-10-21, 16:42
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Normen idag för en ensamstående person är ca 4030 kr utöver hyra och el.

Ok. Så, drygt 6.000 kronor klarar hon sig inte på?
Citera
2024-10-21, 16:46
Avslutad
Citat:
Ok. Så, drygt 6.000 kronor klarar hon sig inte på?
Hyra och el ska ju betalas också. Har för mig att avgiften till brf var drygt 3000 så det går ju inte ihop

Sen har jag svårt att tro att hon drar in 6000 i månaden på OF...hur är det möjligt liksom?
Citera
2024-10-21, 16:57
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Precis ja.

6000 kronor är bara 200kr/dag att leva på under en månad, köper Pia en "måltid", en flaska vin och en dosa snus per dag är pengarna snabbt borta.
Senast redigerad av Pruttgrotta 2024-10-21 kl. 17:06.
Citera
2024-10-21, 17:04
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Sen har jag svårt att tro att hon drar in 6000 i månaden på OF...hur är det möjligt liksom?

Jag kikade nu och en prenumeration på hennes OF går på 30$, strax över 300 kronor i dagens valutakurs, så hon behöver inte mer än 20 prenumeranter för att dra in de där 6000.
Sen säljer hon säkert extramaterial för någon hundring också.
Senast redigerad av Pruttgrotta 2024-10-21 kl. 17:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in