2024-11-22, 19:35
Medlem
afraidofmatss avatar
Gräddbarnet olycksrumpan, va...

In your head, in your head, zoooombie.

Vad händer i hennes huvud? Hur fan kan hon inte förstå orsak och verkan?

Frontallobskalops?
Citera
2024-11-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofmats
Gräddbarnet olycksrumpan, va...

In your head, in your head, zoooombie.

Vad händer i hennes huvud? Hur fan kan hon inte förstå orsak och verkan?

Frontallobskalops?

Ja lite så, frontallobskollaps..
Citera
2024-11-22, 20:12
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaLar
Ja, här finns det jag hann fånga av den:
https://gofile.io/d/Xr7tjq

Hassan har inte ringt, jag tror att han har hittat en annan kvinna. Hassan är ju ganska snygg för sin ålder.
Citera
2024-11-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reethorse
Ingen lyckas manipulera mig Jag är en väldigt privat person av mig och inte ute efter efter fame på TikTok. Jag hörde av mig till henne självmant och sa att hon kunde sova här inatt. Vi hade det jättetrevligt, så ni behöver inte vara oroliga. Hon var ett väldigt trevligt sällskap.
Det är ju exakt det du blivit, manipulerad. Du har tom lyckats bli manipulerad genom en skärm.
Precis som Pia vill ha det.
Citera
2024-11-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Hassan har inte ringt, jag tror att han har hittat en annan kvinna. Hassan är ju ganska snygg för sin ålder.
Det finns mumier som är bättre bevarade än Hassan..
Citera
2024-11-22, 20:34
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaLar
Ja, här finns det jag hann fånga av den:
https://gofile.io/d/Xr7tjq

Man tackar!

Ganska farligt att övernatta hos okända som hört av sig och erbjudit. Vem fan vet vad de har för baktankar. Mycket säkrare att själv aktivt leta och fråga folk irl eller ta in på ett härbärge typ stadsmissionen.
Senast redigerad av Max3x 2024-11-22 kl. 20:40.
Citera
2024-11-22, 21:53
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Så från sammanboende med barn till hemlös på vad, fyra(?) år?

I och med att hon dessutom har filmat allt borde Pia bli en fallstudie för blivande socialsekreterare hur kombinationen obehandlad mental ohälsa tillsammans med missbruk är en enorm risk för social misär.

Hur lång tid tar det innan hon har bränt sin sista livlina i lägenhetspengarna? Ett år? Två kanske?
Citera
2024-11-22, 21:57
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Så från sammanboende med barn till hemlös på vad, fyra(?) år?

I och med att hon dessutom har filmat allt borde Pia bli en fallstudie för blivande socialsekreterare hur kombinationen obehandlad mental ohälsa tillsammans med missbruk är en enorm risk för social misär.

Hur lång tid tar det innan hon har bränt sin sista livlina i lägenhetspengarna? Ett år? Två kanske?
Har hon alltid brutit på finska eller har det tillkommit under förloppet?
Citera
2024-11-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reethorse
Många av oss tjänstemän tar ett eller två glas vin efter jobbet för att komma ned i varv. Det är vardag på Östermalm, Norrmalm och Vasastan. Hur det fungerar där ni bor vet jag inte. Att dricka (självklart med måtta) är en överlevnadsstrategi i den här vardagsstressen vi lever i idag. Dom som kan känna igen sig i dokumentären ”Kampen mot stressen” på SVT förstår nog vad jag menar. Det är ett ganska nytt samhällsproblem, där extremt lite hjälp finns att få. Går du in i väggen eller får utmattningssymptom, tror du att du får någon hjälp då? Inte när du hör till den högre samhällsklassen iallafall. Platserna är redan upptagna av dom som levt på försäkringskassan i massor av år. Pia var tjänsteman även hon och hade det gott ställt. Fick hon någon hjälp när stressen blev för mycket? Nej. Och varför? För vårt samhälle lägger inte resurser på dom som faktiskt betalat skatt hela sitt liv, vi förväntas bara fortsätta. Dom som inte betalat skatt under hela sitt liv, dom människorna ska få fortsätta inkassera sina bidrag. Hade vi som betalat skatt hela vårt liv och haft det gott ställt fått lite mer hjälp och blivit tagna på allvar när saker och ting börjar dala nedåt mot ett djupt svart hål, så hade vi haft fler skattebetalare. Varför skulle vi som lever i överklassen eller medelklassen vilja byta ned oss till den nedre klassen? Det vill vi inte. Varför hamnar vissa där ändå? Jo, för att när vi jobbat ihjäl oss och hjärnan eller kroppen säger stopp så får vi ingen hjälp. Vi har det för bra för att få hjälp. Vi försöker klara oss själva med våra problem så länge det går, men tillslut blir det en krasch. För vi prioriteras inte. Dom som prioriteras är dom som vill prata med en psykolog för att kunna fråga: ”Vilket kön tror du jag är?” eller dom som har en annan religion som säger att kvinnan inte ska jobba.

Men grina mer. Det är välbelagt att högre utbildade generellt både får snabbare vård + hjälp av t.ex. FK. Dessutom vägrar Pia aktivt (ibland närmast aggressivt) att ta emot hjälp som erbjuds.
Citera
2024-11-22, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy

Hon pratar relativt vanlig nedslipad Österbottniska.
Citera
2024-11-22, 22:06
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Pia har invandrat från Finland. Har för mig hon kom till Sverige för att studera.
Senast redigerad av Max3x 2024-11-22 kl. 22:09.
Citera
2024-11-22, 22:11
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Hur mycket pengar har kärringen på sitt bankkonto nu?

Snart mer än nog för att fixa både fylla och nattlogi?
Men nu har ju människan fått smak för GratisLivet, så finns väl alltid någon Barkarbybrud att gå hem till..Tills ” gratisbruden” inte är någon ” brud” längre..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in