2024-10-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Gissar att hon kommer hittas sexualmördad i nån park innan julafton.
..rånad och sexualmördad för hon går säkert runt med alla pengarna i en ica-kasse.
Citera
2024-10-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Jag bär också på trauman...förmodligen värre än de flesta...det ger inte mig ursäkt att bete mig som ett svin.

Jag växte också upp i en sån familj.. blev medberoende och medsjuklig, precis som du verkar vara än i dag.

Tack men din analys om att jag är emoatilös rinner av mig som vatten på en gås. Idiot stämmer inte heller men du har rätt till din åsikt, det betyder dock inte att du har rätt att bete dig som om du vore diktator och den enda som får ha åsikter. Du anklagad mig för att vara en idiot men beter dig själv som en. Du serverar massa Erfarenheter och likställer dem med fakta..vilket skulle kunna trigga flera av oss härinne att säga emot och presentera både forskning, Erfarenheter och empiri för dig men den energin lägger iaf inte jag på nån som påminner på tok för mycket om ämnet för dagen.

Sitt ner och håll tyst, bete dig som folk och sluta skrika så kan vi fortsätta diskussionen. Du är på flashback, inte på kyrkans syförening (även om du skulle bli förvånad över hur mycket likheter det finns)

Min poäng är inte att alla som bär på trauman skulle bli som Pia, eller att sjuka människor har rätt att vara svin. Snälla försök att tänka lite mindre svartvitt en gång. Min poäng är att VISSA blir som Pia, och att det är stört hur du och andra beter sig som att ni skulle vara bättre än dessa människor på något sätt. Vissa människor är mer sköra än andra. Vissa människor når bristningsgränsen när en annan skulle blivit sporrad. De förtjänar inte hemlöshet bara för det, ingen förtjänar hemlöshet.

Jag blir bara så trött på människosynen som råder bland många här. Inklusive din. Fint att ta upp forskning och empiri, det är en bra start.

Behövde bara säga ifrån en gång. Är inte sugen på att spendera mer av min fritid på FB.
Citera
2024-10-20, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Jag hoppas att dom lyfter ut henne från lägenheten 14/11.
Hon behöver falla hårt för att vakna upp och börja ta tag i sitt liv.
Har aldrig sett en otacksammare människa än Pia.
Kommer det ens att bli några pengar kvar när skulderna är dragna utav kronofogden?
Jo pengar över blir det. Minst en mille även om det går på hennes bekostnad med vräkning och sånt.
Tyvärr FÅR de inte lyfta ut henne. Är hon kvar måste nya ägaren begära handräckning
Citera
2024-10-20, 23:04
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Jo pengar över blir det. Minst en mille även om det går på hennes bekostnad med vräkning och sånt.
Tyvärr FÅR de inte lyfta ut henne. Är hon kvar måste nya ägaren begära handräckning

Men då är hon ju åtminstone miljonär igen, om än hemlös sådan.
Citera
2024-10-20, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Men då är hon ju åtminstone miljonär igen, om än hemlös sådan.
Ja, hon får förmodligen inga pengar förrän närmare jul...men ändå. Hon säger ju dock att hon inte vill ha dem.
Citera
2024-10-20, 23:34
Medlem
Citat:

Jag är väl helt efter men gjorde hon och hennes exman så mycket pengar i vinst efter dom sålde huset att hon kunde köpa sin lägenhet för 2.3mkr utan bolån?
Citera
2024-10-21, 06:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Jag är väl helt efter men gjorde hon och hennes exman så mycket pengar i vinst efter dom sålde huset att hon kunde köpa sin lägenhet för 2.3mkr utan bolån?

Förmodligen ja, eftersom hon åkte på en vinstskatt på över 150.000, utgår från att de delade på vinsten dessutom
I Stockholmsområdet har ju bostäder ökat mycket. Beror ju lite på när de köpte och vad de gjort med huset. En väninna till mig byggde hus i slutet av 90-talet för ett par mille, huset värderades förra året till det tredubbla (vilket måste vara baserat enbart på läget då huset är i oerhört dåligt skick trots att det inte är så gammalt)
Citera
2024-10-21, 09:31
Medlem
MaeWests avatar
De som orkar kan goggla loss på uppgifter om vad Pia o hennes exman fick för huset de sålde vid skilsmässan.
Exmaken placerade sina pengar i en kåk, Pia i en lägenhet. Exmaken bor fortfarande kvar, Pia vräkt o tvångssåld.

Får hoppas att exmaken har styrka nog att nobba inviter från Pia nu när hon behöver billigt tak över huvudet. Skulle nog passa Pia ypperligt att ha en sudd med stålars o snylta loss på exet. Supa o ragga gubbs, för att sedan vältra sig i exets hus...
Citera
2024-10-21, 09:39
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
De som orkar kan goggla loss på uppgifter om vad Pia o hennes exman fick för huset de sålde vid skilsmässan.
Exmaken placerade sina pengar i en kåk, Pia i en lägenhet. Exmaken bor fortfarande kvar, Pia vräkt o tvångssåld.

Får hoppas att exmaken har styrka nog att nobba inviter från Pia nu när hon behöver billigt tak över huvudet. Skulle nog passa Pia ypperligt att ha en sudd med stålars o snylta loss på exet. Supa o ragga gubbs, för att sedan vältra sig i exets hus...

Finns inte en chans att exmannen skulle bjuda in Pia att bo i sitt hus.
Citera
2024-10-21, 10:10
Medlem
Citat:
Knappast smidig inflytt
..sen är det ju nästan garanterat att hon inte avskriver sin folkbokföring från adressen. Har varit med om folk som blivit vräkta men stått kvar på adressen i flera år trots att det anmälts till skatteverket. Det kan ju i sin tur innebära tex att kronofogden kommer på besök gör att underrätta Pia om en ny skuld, det kommer post dit som de nya ägarna är skyldiga att skicka vidare osv

De behöver väl bara stoppa det i en brevlåda och stryka över adressen och skriva ??? på?
Citera
2024-10-21, 10:30
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Knappast smidig inflytt
..sen är det ju nästan garanterat att hon inte avskriver sin folkbokföring från adressen. Har varit med om folk som blivit vräkta men stått kvar på adressen i flera år trots att det anmälts till skatteverket. Det kan ju i sin tur innebära tex att kronofogden kommer på besök gör att underrätta Pia om en ny skuld, det kommer post dit som de nya ägarna är skyldiga att skicka vidare osv

Och vart ska brevbäraren stoppa hennes post då när nya ägarens namn står på brevlådan - och inte hennes?
Hon har brevlådan i entrèn, vilket det står namn på och inte lägenhetsnummer.

Det finns ingen människa i världen som bryr sig om att skicka vidare Pias post - och inte heller någon som bryr sig om att kolla så det sker heller.
Citera
2024-10-21, 11:47
Medlem
SkrikPaniks avatar
Citat:
Knappast smidig inflytt

Du har en imponerande stor tilltro till Postnord måste jag säga. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in