Citat:
Ursprungligen postat av
fruOl
Jag bär också på trauman...förmodligen värre än de flesta...det ger inte mig ursäkt att bete mig som ett svin.
Jag växte också upp i en sån familj.. blev medberoende och medsjuklig, precis som du verkar vara än i dag.
Tack men din analys om att jag är emoatilös rinner av mig som vatten på en gås. Idiot stämmer inte heller men du har rätt till din åsikt, det betyder dock inte att du har rätt att bete dig som om du vore diktator och den enda som får ha åsikter. Du anklagad mig för att vara en idiot men beter dig själv som en. Du serverar massa Erfarenheter och likställer dem med fakta..vilket skulle kunna trigga flera av oss härinne att säga emot och presentera både forskning, Erfarenheter och empiri för dig men den energin lägger iaf inte jag på nån som påminner på tok för mycket om ämnet för dagen.
Sitt ner och håll tyst, bete dig som folk och sluta skrika så kan vi fortsätta diskussionen. Du är på flashback, inte på kyrkans syförening (även om du skulle bli förvånad över hur mycket likheter det finns)
Min poäng är inte att alla som bär på trauman skulle bli som Pia, eller att sjuka människor har rätt att vara svin. Snälla försök att tänka lite mindre svartvitt en gång. Min poäng är att VISSA blir som Pia, och att det är stört hur du och andra beter sig som att ni skulle vara bättre än dessa människor på något sätt. Vissa människor är mer sköra än andra. Vissa människor når bristningsgränsen när en annan skulle blivit sporrad. De förtjänar inte hemlöshet bara för det, ingen förtjänar hemlöshet.
Jag blir bara så trött på människosynen som råder bland många här. Inklusive din. Fint att ta upp forskning och empiri, det är en bra start.
Behövde bara säga ifrån en gång. Är inte sugen på att spendera mer av min fritid på FB.