Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Fast såna här företag finns redan och funkar. Om jag inte har fel så är det väl i princip liknande detta koncept som visas i Tv-serier som Chark Tank och Dragons Den. Eller rätta mig om jag har fel, har inte mer än snabbkollat Jon,s senaste vlogg.
Skillnaden är väl att Shark* Tank är professionella investerare eller relativt förmögna personer/ex- företagsgrundare som cashat ut som själva gör ängelinvesteringar/saminvesteringar med en annan ängel i programmet i tidiga startupfaser. Samtidigt är det ett TV-jippo där man får ta del av startuppitchar samt lite ståhej om värderingar och potentiella "affärer" som avslutats men inget formellt/juridiskt sker ju egentligen i programmet.
Akka konceptet liknar enligt mig mest en influencerdriven crowdfunding plattform fast med en dyr medlemsavgift + andra avgifter och du förlitar dig på Jon Olsson och liknande folk att hitta investeringsobjekt? Verkar ju väldigt high risk. Man kan väl hitta startups genom mer välrenommerade kanaler är fyller de något hål här egentligen?