2024-10-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Man kan tro det, men samtidigt som Republikanerna har ätit upp försprånget i EV/VBM så har fler low propensity väljare röstat på Trump hittills än för Harris (procentuellt).
Det här är bara för Clark county, som inkluderar Las Vegas, men nära 70% av väljarkåren i Nevada bor här.

https://x.com/RyanGirdusky/status/1848048452418039978
Tack, det var bra information.
2024-10-20, 21:44
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.hopiumchronicles.com/p/vp-harris-and-her-campaign-are-working
Citat:
At least 31 right-aligned pollsters and sponsoring organizations have released polls in the last 7 weeks:

American Greatness, American Pulse Research and Polling, Daily Mail, co/efficent, Cygnal, Echelon, Emerson, Fabrizio, Fox News, Hunt Research, Insider Advantage, J.L. Partners, McLaughlin, Mitchell Communications, Napolitan Institute, Noble Predictive, On Message, Orbital Digital, Public Opinion Strategies, Quantus, Rasmussen, Redfield & Wilton, Remington, RMG, SoCal Data, The Telegraph, TIPP, Trafalgar, Victory Insights, University of Austin, and The Wall Street Journal.

There is also a case to be made that HarrisX should be counted, as its lead, Mark Penn, actively worked against Joe Biden and the Democrats earlier this year. ActiVote, AtlasIntel and FocalData polls were not counted in either category.

Så dags att man reviderar alla polls och inte noterar dem, Personligen har jag lagt det åt sidan totalt!
God afton Bagdad Bob,

Jag har insett att du är som D Trump, medger aldrig förlust.

Vad är din kommentar till att Votehub, som du brukade länka till förut, nu sätter Trump i ledarsitsen (283 electorer mot Kamalas 255)?

https://polls.votehub.com/

Har de också blivit besudlade av republikanska polls!?
2024-10-20, 22:07
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Korrigerar/viktar RCP själva något efter val?
Eller sammanställer dom bara?
Dom sammanställer bara vad jag vet.
2024-10-20, 22:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
God afton Bagdad Bob,

Jag har insett att du är som D Trump, medger aldrig förlust.

Vad är din kommentar till att Votehub, som du brukade länka till förut, nu sätter Trump i ledarsitsen (283 electorer mot Kamalas 255)?

https://polls.votehub.com/

Har de också blivit besudlade av republikanska polls!?
Jag sitter nu mer och kollar förtidsröstningen och låt mig säga dem säger lite annat än poll där man kan säga vad som, bara så du vet förtidsröstningen viktar åt annat håll Gen Z & Kvinnorna är i majoritet och vissa manliga grupper..
Poll säger inte mycket nu i slutet!
2024-10-20, 22:18
Medlem
Madagascars avatar
Enligt RCP leder trump nu i alla 7 svängstater:

https://www.realclearpolling.com/elections/president/2024/battleground-states

Vilken är nästa delstat som Trump riskerar att ta?

(I illinois finns inga opinionsundersökningar Trump vs Harris. I oregon finns bara 1, i den ledde Harris +5%)
2024-10-20, 22:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:

(I illinois finns inga opinionsundersökningar Trump vs Harris. I oregon finns bara 1, i den ledde Harris +5%)

Hmm, jag skulle sätta min peng på Minnesota, där har Kamala Harris 4,7% ledning.
2024-10-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nje men kolla in mitt inlägg #3265 stället och läs länken, Så kanske ett liljeholmen går upp för herren....

Det är bra att du lägger upp motargument. Ja jag skall kolla länken.

Vad gäller trender så är jag spänd på vad som händer i kommande veckan.
2024-10-20, 22:26
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Ska man hitta något halmstrå för Harris så kan man väl kunna tänka sig att det minskade övertaget för demokraterna från förtidsröster skulle kunna motsvaras av minskat övertag för republikanerna bland de som röstar på själva valdagen blir mindre än det brukar vara.
Men nja, det känns långsökt.
Troligtvis minskar förhandsröstningen för demokraterna av den enkla logiska anledningen att dom får mindre röster totalt det här valet. Allting tyder på det. Alla pools jag har sett så har Demokraterna gått bakåt i. Även där man frågat specifika grupper. Svarta, Hispanic, Katoliker, Judar etc. Dom tappar bland precis alla grupper jämfört med valet 2020. Jag har inte sett ett enda exempel bland någon subkategori där dom skulle ha ökat i stöd.

Harris är helt enkelt en dålig kandidat som inte får folk att gå och rösta och Biden hade troligtvis gjort det bättre till och med i sitt nuvarande skick.

I Pennsylvania såg jag att 506K Demokrater förhandsröstat hittills och 212K Republikaner. Det innebär 2,39 Demokratröster per varje Republikansk röst. 2020 så fick Biden 2 miljoner förhandsröster och Trump 600K där. Eller 3,33 Demokratröster per Republikansk röst. Det är ett tapp på 28%, det är mycket.
2024-10-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Går absolut inte att ta ut något i förskott när det gäller val och politik, speciellt inte när ett så woke-infekterat parti som demokraterna i USA är den ena parten i valet, de kommer att använda vilka metoder som helst för att vinna, de är ju ute på en " kamp mot det onda och rädda demokratin" mot Saurons anhang (MAGA).

För demokraterna är det lika med som Socialdemokraterna här hemma i Sverige, förlorar de makten så är de utsatta för en statskupp, då är alla medel tillåtna för att rädda demokratin, dvs. de ska få tillbaka makten.

För att kommentera din fina sammanställning så säger jag att exakt så ser det ut, Kamala Harris ska inte ha skuggan av en chans med de siffror som existera, det förstår man om kan lite historia och kan följa de skeenden som trots allt upprepar sig varje val, Trump har fått ett kraftigt momentum över de grupper han vill ha röster ifrån, Kamala Harris icke-politik lockar inga nya väljare till henne, det är vad opinionsundersökningarna berättar för oss nu.

Kort sagt, björnhonan är spårad och i sikte men skinnet sitter kvar på henne och inte en tuss ska bjudas ut innan hon är fälld.
De börjar redan gnälla om att Trump "stjäl" valet.

https://www.youtube.com/watch?v=rvvvp07POvo

Frågan är om misstankar om valfusk kan återspeglas i opinionsmätningarna?
2024-10-20, 22:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, jag skulle sätta min peng på Minnesota, där har Kamala Harris 4,7% ledning.
Intressant. Det har inte presenterats en undersökning där på en månad.

Men MN är Walz' hometurf...
2024-10-20, 22:33
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:

Gissar på Minnesota som har en stark Republikansk bas. Biden vann Minnesota med 7,2% 2020. Och i popularvote ligger Harris 8,0% efter Bidens opinionssiffror för tillfället.

Dom borde börja göra undersökningar ifrån andra delstater än dom sju nu, det kan vara jämnare än det verkar på flera ställen.
2024-10-20, 22:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Intressant. Det har inte presenterats en undersökning där på en månad.

Men MN är Walz' hometurf...

Finns nog en drös "deplorables" i Minnesota som kan tänkas rösta på Trump, tror knappast de är så värst imponerade över tamponger på killarnas toalett i skolan.

Minnesota tror jag är den stat som kan plockas av Trump, det är ju en gammal fin jordbruksstat och sådana brukar inte vara så djävla woke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in