2024-10-20, 20:24
Medlem
Inte bara Nevada:

Citat:
Election Wizard@ElectionWiz

ABC NEWS: The early vote shows a 10-point swing towards Republicans in the battleground states of FL, GA, MI, NC, PA, VA, and WI
https://x.com/ElectionWiz/status/1848010501231431841
2024-10-20, 20:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Inte bara Nevada:

https://x.com/ElectionWiz/status/1848010501231431841

Ser ju bra ut, jag tror att GOP måste utnyttja systemet med förtidsröster än så länge, vad som verkligen måste ske är ju en id-kontroll på de som röstar så att det inte går att rösta flera gånger.

Hela valsystemet i USA måste reformeras. nu verkar det bara vara ett oorganiserat kaoz.
2024-10-20, 20:47
Medlem
badbollen3s avatar
Gjorde lite räkning. Om Trump inte tar någon av PA, NC eller GA så har han inte någon realistisk "path to victory". Skulle säga att Trump tar PA, men har blivit mer och mer osäker på NC och GA på sistone. I och med att PA är såpass jämnt så räknar jag inte ut Harris.
2024-10-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Skall villigt erkänna att jag inte hunnit begrunda alla polls.

På FiveThirtyEight håller Kamala ställningen något bättre än på RCP men tendensen är nedåtgående. Sammanvägt redovisar 538 en Harrisledning med 2,0% mot gårdagens 2,1%.

Men observera jag studerar tendenserna.

Och dessa tendenser tyder på att Trump går mot seger. Han samlar minst 46,4% av rösterna nu och har greppet över swingstaterna.

Jag återkommer med mer substans.

Sjunkit ytterligare, nu 1,8.

538 har dessutom flippat Pennsylvania till Trump ( + 0.3 ).
2024-10-20, 20:51
Medlem
Citat:
Sjunkit ytterligare, nu 1,8.

538 har dessutom flippat Pennsylvania till Trump ( + 0.3 ).

Oj!!! Detta ser ut som en riktig tendens. Skulle tro att det råder panik i Harris-lägret.
2024-10-20, 20:56
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Oj!!! Detta ser ut som en riktig tendens. Skulle tro att det råder panik i Harris-lägret.
Nje men kolla in mitt inlägg #3265 stället och läs länken, Så kanske ett liljeholmen går upp för herren....
2024-10-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ser ju bra ut, jag tror att GOP måste utnyttja systemet med förtidsröster än så länge, vad som verkligen måste ske är ju en id-kontroll på de som röstar så att det inte går att rösta flera gånger.

Hela valsystemet i USA måste reformeras. nu verkar det bara vara ett oorganiserat kaoz.

Tydligen får GOP i år igång sina väljare med låg benägenhet att rösta, att rösta i förtid:

Citat:
Ryan James Girdusky@RyanGirdusky

Clark County, NV mail in ballots very telling.

Democrats are cannibalizing their high-propensity vote at a greater frequency than Republicans.

Republicans are doing a better job at getting low propensity voters than Democrats
.
https://x.com/RyanGirdusky/status/1848048452418039978
2024-10-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Att Demokraterna ligger riktigt risigt till i Nevada. Från att ha en 40 000 ledningen första dagen 2020, till bleka 1 700 i år.

Detta visar att Trumps anhängare, vare sig de är nya eller gamla, är betydligt mer entusiastiska.
Ska man hitta något halmstrå för Harris så kan man väl kunna tänka sig att det minskade övertaget för demokraterna från förtidsröster skulle kunna motsvaras av minskat övertag för republikanerna bland de som röstar på själva valdagen blir mindre än det brukar vara.
Men nja, det känns långsökt.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
För att kommentera din fina sammanställning så säger jag att exakt så ser det ut, Kamala Harris ska inte ha skuggan av en chans med de siffror som existera, det förstår man om kan lite historia och kan följa de skeenden som trots allt upprepar sig varje val, Trump har fått ett kraftigt momentum över de grupper han vill ha röster ifrån, Kamala Harris icke-politik lockar inga nya väljare till henne, det är vad opinionsundersökningarna berättar för oss nu.

Kort sagt, björnhonan är spårad och i sikte men skinnet sitter kvar på henne och inte en tuss ska bjudas ut innan hon är fälld.
Exakt, och framförallt viktigt att inte Trump-väljare tar ut segern i förskott och därför stannar hemma på valdagen om det skulle råka vara dåligt väder eller nåt. Demokraterna har av tradition en mycket bättre valapparat än vad republikanerna har och drar sig inte för släpa ut sina väljare och dra dem till vallokalerna med våld om så behövs.

Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Gjorde lite räkning. Om Trump inte tar någon av PA, NC eller GA så har han inte någon realistisk "path to victory". Skulle säga att Trump tar PA, men har blivit mer och mer osäker på NC och GA på sistone. I och med att PA är såpass jämnt så räknar jag inte ut Harris.
Din räkning stämmer, tar Harris PA, NC och GA så har hon råd att förlora övriga swing states. Men senaste 7 mätningarna från Georgia har visat övertag för Trump. Pennsylvania trendar också klart åt Trumps håll. Enda av dessa jag kan se Harris vinna i nuläget är möjligen North Carolina även om Trump leder knappt även där.

Hoppet för Harris-kampanjen nu står till att mätningarna underskattar Harris, men jag tror som sagt snarare att det är tvärtom.
2024-10-20, 21:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Tydligen får GOP i år igång sina väljare med låg benägenhet att rösta, att rösta i förtid:

.

Allt enligt plan, att få sina som Hillary Clinton så föraktfullt kallade dem "deplorables" till valurnorna.

Citat:
Så hur föreslog Steve Sailer att Republikanerna skulle gå tillväga för att vinna framtida presidentval? Genom att fördjupa stödet bland vita väljare. Om partiet kunde öka sitt stöd bland vita med bara några få procentenheter så skulle de kunna dominera i årtionden framöver. För att uppnå detta mål menade Sailer att partiet behövde ändra sin strategi. Först och främst behövde de vända helt om i migrationsfrågan och förespråka en mer restriktiv politik. Därtill borde de rikta in sig mer på ”marginella väljare”, det vill säga personer som sällan röstar eller ens vet om när det är val.

https://kvartal.se/artiklar/kampen-om-de-lagutbildade-valjarna/
Senast redigerad av Reimer 2024-10-20 kl. 21:10.
2024-10-20, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Ska man hitta något halmstrå för Harris så kan man väl kunna tänka sig att det minskade övertaget för demokraterna från förtidsröster skulle kunna motsvaras av minskat övertag för republikanerna bland de som röstar på själva valdagen blir mindre än det brukar vara.
Men nja, det känns långsökt.
Man kan tro det, men samtidigt som Republikanerna har ätit upp försprånget i EV/VBM så har fler low propensity väljare röstat på Trump hittills än för Harris (procentuellt).
Det här är bara för Clark county, som inkluderar Las Vegas, men nära 70% av väljarkåren i Nevada bor här.
Citat:
Clark County, NV mail in ballots very telling.

Democrats are cannibalizing their high-propensity vote at a greater frequency than Republicans.

Republicans are doing a better job at getting low propensity voters than Democrats.
2024-10-20, 21:08
Medlem
Det enda smått oroliga för Trump när det kommer till EV just nu är västra North Carolina, det område som var mest drabbad av orkanen Helene. Counties i denna delen av North Carolina har lägre turnout för Trump än resterande delar av North Carolina.
2024-10-20, 21:12
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Man kan tro det, men samtidigt som Republikanerna har ätit upp försprånget i EV/VBM så har fler low propensity väljare röstat på Trump hittills än för Harris (procentuellt).
Det här är bara för Clark county, som inkluderar Las Vegas, men nära 70% av väljarkåren i Nevada bor här.

https://election.lab.ufl.edu/early-vote/2024-early-voting/2024-general-election-early-vote-nevada/
Naj skulle inte tro det!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in