Citat:
Ursprungligen postat av
Lexiania
Att Demokraterna ligger riktigt risigt till i Nevada. Från att ha en 40 000 ledningen första dagen 2020, till bleka 1 700 i år.
Detta visar att Trumps anhängare, vare sig de är nya eller gamla, är betydligt mer entusiastiska.
Ska man hitta något halmstrå för Harris så kan man väl kunna tänka sig att det minskade övertaget för demokraterna från förtidsröster
skulle kunna motsvaras av minskat övertag för republikanerna bland de som röstar på själva
valdagen blir mindre än det brukar vara.
Men nja, det känns långsökt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
För att kommentera din fina sammanställning så säger jag att exakt så ser det ut, Kamala Harris ska inte ha skuggan av en chans med de siffror som existera, det förstår man om kan lite historia och kan följa de skeenden som trots allt upprepar sig varje val, Trump har fått ett kraftigt momentum över de grupper han vill ha röster ifrån, Kamala Harris icke-politik lockar inga nya väljare till henne, det är vad opinionsundersökningarna berättar för oss nu.
Kort sagt, björnhonan är spårad och i sikte men skinnet sitter kvar på henne och inte en tuss ska bjudas ut innan hon är fälld.

Exakt, och framförallt viktigt att inte Trump-väljare tar ut segern i förskott och därför stannar hemma på valdagen om det skulle råka vara dåligt väder eller nåt. Demokraterna har av tradition en mycket bättre valapparat än vad republikanerna har och drar sig inte för släpa ut sina väljare och dra dem till vallokalerna med våld om så behövs.
Citat:
Ursprungligen postat av
badbollen3
Gjorde lite räkning. Om Trump inte tar någon av PA, NC eller GA så har han inte någon realistisk "path to victory". Skulle säga att Trump tar PA, men har blivit mer och mer osäker på NC och GA på sistone. I och med att PA är såpass jämnt så räknar jag inte ut Harris.
Din räkning stämmer, tar Harris PA, NC och GA så har hon råd att förlora övriga swing states. Men senaste 7 mätningarna från Georgia har visat övertag för Trump. Pennsylvania trendar också klart åt Trumps håll. Enda av dessa jag kan se Harris vinna i nuläget är möjligen North Carolina även om Trump leder knappt även där.
Hoppet för Harris-kampanjen nu står till att mätningarna underskattar Harris, men jag tror som sagt snarare att det är tvärtom.