2024-10-20, 18:48
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.hopiumchronicles.com/p/vp-harris-and-her-campaign-are-working
Citat:
At least 31 right-aligned pollsters and sponsoring organizations have released polls in the last 7 weeks:

American Greatness, American Pulse Research and Polling, Daily Mail, co/efficent, Cygnal, Echelon, Emerson, Fabrizio, Fox News, Hunt Research, Insider Advantage, J.L. Partners, McLaughlin, Mitchell Communications, Napolitan Institute, Noble Predictive, On Message, Orbital Digital, Public Opinion Strategies, Quantus, Rasmussen, Redfield & Wilton, Remington, RMG, SoCal Data, The Telegraph, TIPP, Trafalgar, Victory Insights, University of Austin, and The Wall Street Journal.

There is also a case to be made that HarrisX should be counted, as its lead, Mark Penn, actively worked against Joe Biden and the Democrats earlier this year. ActiVote, AtlasIntel and FocalData polls were not counted in either category.

Så dags att man reviderar alla polls och inte noterar dem, Personligen har jag lagt det åt sidan totalt!
2024-10-20, 18:49
Medlem
Det är framförallt stödet från manliga väljare som kollapsat. Kamala skapar sitt egna narrativ och lever i sin bubbla av självförnekelse.

https://www.foxnews.com/media/kamala-harris-downplays-diminishing-support-from-male-voters-its-not-experience-im-having
2024-10-20, 18:59
Medlem
Skall villigt erkänna att jag inte hunnit begrunda alla polls.

På FiveThirtyEight håller Kamala ställningen något bättre än på RCP men tendensen är nedåtgående. Sammanvägt redovisar 538 en Harrisledning med 2,0% mot gårdagens 2,1%.

Men observera jag studerar tendenserna.

Och dessa tendenser tyder på att Trump går mot seger. Han samlar minst 46,4% av rösterna nu och har greppet över swingstaterna.

Jag återkommer med mer substans.
2024-10-20, 19:08
Medlem
Många följer valkampanjer som om de vore underhållning, medan konsekvenserna för samhällsutvecklingen kan bli mycket påtagliga. Att vinna ett presidentskap är en sak men att sedan hantera det är något helt annat.
2024-10-20, 19:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Hoppas att jag har fel, men jag sitter med en känsla av att väljare som tänker rösta på Kamala är underrepresenterade i de senaste mätningarna.

Hursomhelst, så litar jag aldrig på vad OU visar.
2024-10-20, 19:39
Medlem
En arabisk Super PAC i Michigan vägrar stötta Kamala. CNNs Jake Tapper medger att att detta kan få ödesdigra konsekvenser för Kamala i komande opinionsmätningar i den delstaten då det handlar om 75 000 potentiella röster:

https://www.thegatewaypundit.com/2024/10/jake-tapper-says-arab-american-pac-refusing-endorse
2024-10-20, 19:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag håller med dig, viktigt att inte ta ut något i förskott. Jag har alltid utgått ifrån att demokraterna (avsett Biden eller Harris) kommer att vinna popular vote av den enkla anledningen att demokrater alltid är mer röstbenägna än vad republikaner är. Skulle Trump även få en majoritet när det gäller popular vote så är det bara en bonus.

Demokraternas hopp just nu står till att Harris skulle vara underskattad i opinionsundersökningarna. Än så länge har jag inte sett några data som indikerar att så skulle kunna vara fallet. Tittar man på faktorer som:

- Andelen registrerade republikaner jämfört med demokrater (49% mot 42% enligt Gallup)
- Andelen väljare som tycker att landet är på väg åt fel håll (inget regerande parti har behållit makten med nuvarande siffror)
- Andelen fackanslutna som föredrar Trump (två tredjedelar)
- Trumps favorability rating (44,5% vilket är bland det högsta som uppmätts, mycket högre än när han vann mot Hillary)
- Förtidsröstandet (där demokraternas övertag inte är i närheten av vad det behöver vara i det här läget)

Och så vidare. Svårt att komma på någon faktor som mätningarna skulle ha misslyckats med att fånga upp. Min känsla är snarare att hon är något överskattad. Men som sagt, inget är ju helt säkert.

Går absolut inte att ta ut något i förskott när det gäller val och politik, speciellt inte när ett så woke-infekterat parti som demokraterna i USA är den ena parten i valet, de kommer att använda vilka metoder som helst för att vinna, de är ju ute på en " kamp mot det onda och rädda demokratin" mot Saurons anhang (MAGA).

För demokraterna är det lika med som Socialdemokraterna här hemma i Sverige, förlorar de makten så är de utsatta för en statskupp, då är alla medel tillåtna för att rädda demokratin, dvs. de ska få tillbaka makten.

För att kommentera din fina sammanställning så säger jag att exakt så ser det ut, Kamala Harris ska inte ha skuggan av en chans med de siffror som existera, det förstår man om kan lite historia och kan följa de skeenden som trots allt upprepar sig varje val, Trump har fått ett kraftigt momentum över de grupper han vill ha röster ifrån, Kamala Harris icke-politik lockar inga nya väljare till henne, det är vad opinionsundersökningarna berättar för oss nu.

Kort sagt, björnhonan är spårad och i sikte men skinnet sitter kvar på henne och inte en tuss ska bjudas ut innan hon är fälld.
2024-10-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Hur ska man dekoda detta inlägg?

Längre genomgång:
https://thenevadaindependent.com/article/the-early-voting-blog-2024

I korthet lite tidigt att ge prognos, men pekar mot problem för Harris.
2024-10-20, 20:09
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
För demokraterna är det lika med som Socialdemokraterna här hemma i Sverige, förlorar de makten så är de utsatta för en statskupp, då är alla medel tillåtna för att rädda demokratin, dvs. de ska få tillbaka makten.

eksakt republikan skulle aldrig i få för sig i säga att det är i valfusk eller sånt om de mot i alla förmodanden skulle förlora de vinner ock förlorar hederligt
2024-10-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Hur ska man dekoda detta inlägg?
Att Demokraterna ligger riktigt risigt till i Nevada. Från att ha en 40 000 ledningen första dagen 2020, till bleka 1 700 i år.

Detta visar att Trumps anhängare, vare sig de är nya eller gamla, är betydligt mer entusiastiska.
2024-10-20, 20:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
en alternativ teori kan vara att även Biden själv insett att åldern tagit ut sin rätt och tänkte inte ställa upp igen, men ville kuppa in Harris och inte avgå förrän det var för sent för normal nomineringsprocess. Vilket Harris troligen inte klarat.

Mja, Joe Biden är fortfarande bitter över sidsteppningen, han tror fortfarande att han är den ende som skulle kunna matchat Trump i detta race, sådant svider så det bästa sättet att ge igen är att ge demokraterna en hopplös kandidat som förlorar, då visar han ju hur fel de hade.
2024-10-20, 20:24
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Till alla er som tror att det är jämt och att Harris har en chans att vinna så kan ni fundera på det här:

Jag jämför resultaten från RCP för idag den 20oktober och den 20oktober 2020 med det verkliga valresultatet 2020.

Då ser det ut som följande:
Wisconsin, Biden hade +6,3% i undersökningarna, valresultatet Biden +0,6%.
Pennsylvania, Bd +3,8%, Bd +1,2%
Michigan, Bd +7,2%, Bd +2,8%
Arizona, Bd +3,1%, Bd +0,3%
Nevada, Bd +5,2%, Bd +2,4%
North Carolina, Bd +2,3%, Tr +1,3%
Georgia, Bd +1,2%, Bd +0,2%

Biden presterade sämre i alla delstater än vad OU visade. Nu sätter vi in dagens OU resultat och adderar differensen ifrån det förra valet och ser vad resultatet blir:
Wisconsin, Trump + 5,9%
Pennsylvania, Trump +3,3%
Michigan, Trump +5,6%
Arizona, Trump +4,4%
Nevada, Trump +3,6%
North Carolina, Trump +4,1%
Georgia, Trump +2,8%

Trump leder klart i alla swingstater. Detta är Trumps verkliga ledning, valet är inte ens jämt. De som påstår att det är jämt och kan gå hur som helst är antingen Demokrater i förnekelse som trådens egen Bagdad Bob eller så är dom helt enkelt förbannat korkade och begriper inte matematik.

Detta val är avgjort, Harris kommer inte nära.

Korrigerar/viktar RCP själva något efter val?
Eller sammanställer dom bara?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in