Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Fast nu är det ju inte lögn. Jag undrar också hur det är med.minnet för skrev du inte detta?
Du skriver och frågar retorisk "vafan pratar du om" , för att i nästa mening ändå erkänna att offentliga medel har tillförst
Du verkar schizofren.
Ditt språk är så slarvigt att du får svårt att förmedla din poäng, låt mig försöka hjälpa dig förbättra det.
Det är riktigt offentliga medel bidragit till den totala finansieringen för NV och H2GS och jag har aldrig påstått något annat, men kontexten du sätter det i gör det lätt att missförstå dig för att tro att offentliga medel stått för hela finansieringen. Det var lögnen jag åsyftade i mitt inlägg. Kanske hade ”dynga” varit ett bättre ordval, jag får ta den på mig.
När du först refererar till ett i sin helhet statligt finansierat projekt och sedan säger att en av NV och H2GS huvudsakliga riskfaktorer är att det är ”offentliga medel som satsas”, då är det lätt för läsaren att tro du menar att projekten är just statligt finansierade. För inte kan du väl mena att varje projekt som åtnjutit statligt stöd, hur stort eller litet det än må vara, är dömt att misslyckas? Skulle så vara fallet kan vi göra listan lång över exempel som bevisar motsatsen.
Skulle du inte kunna göra oss alla tjänsten att utveckla ditt resonemang kring de 4 punkterna du listade? Vilka faktorer är gemensamma för de tre projekten du nämner, som du inte hittar någon annanstans i Sverige eller världen? Och på vilket sätt gör de projekten dömda att misslyckas?
Sist men inte minst, kan du redogöra för hur mycket offentliga medel det är som satsats i NV?