Finns det män som älskar sin hund så mycket och samtidigt ser frun som en belastning att de skulle välja hunden framför frun om de måste välja?
Nu älskar jag min fru och även om jag varit arg eller sur på henne några gånger genom livet så skulle jag alltid rädda henne först Lätt val där.
Om det däremot var en okänd unge och min katt skulle det bli svårare, hade det varit en somalierunge eller MENA unge så hade det givetvis blivit katten.
Hade det varit mitt barn så är det solklart att jag väljer honom.
Ett okänt barn… Hade nog ärligt talat stannat upp behövt tänka en sekund och sen skopat upp barnet ändå!
Man vet aldrig när man väl är i en sån situation hur mycket sinnesnärvaro man har. Och hade säkert instinktivt räddat barnet. Ett barn är mer ”värt” än en hund trots att jag älskar min hund hundra gånger mer än ett okänt barn.
Ni är ute helt sjävla i en stor skog och kommer fram till 2 små sjöar. I en av sjöarna ligger eran hund och håller på och drunkna och i den andra sjön ligger det ett barn i 1 års ålder som håller på och drunka (ni känner inte barnet eller har ingen aning om vems barn det är. Ni har bara tid att rädda en, antigen barnet eller hunden. Ingen kommer någonsin få reda på vad som har hänt, vem väljer ni och rädda och varför?
Själv väljer jag självklar barnet för jag värderar en människa före en hund.
ps jag äger inget husdjur. Mod får gärna flytta tråden om den ligger fel, skriver från mobilen så bjuder på stavfel...
Enkelt, räddar så klart min hund. Jag har ansvar för hunden, barnet har föräldrar som ansvarar för den.
Hundar drunknar inte eftersom de kan simma till skillnad från skitungar. Skulle ta upp ungjäveln och skälla ut föräldrarna och sen ta hunden och gå hem.
Ni är ute helt sjävla i en stor skog och kommer fram till 2 små sjöar. I en av sjöarna ligger eran hund och håller på och drunkna och i den andra sjön ligger det ett barn i 1 års ålder som håller på och drunka (ni känner inte barnet eller har ingen aning om vems barn det är. Ni har bara tid att rädda en, antigen barnet eller hunden. Ingen kommer någonsin få reda på vad som har hänt, vem väljer ni och rädda och varför?
Själv väljer jag självklar barnet för jag värderar en människa före en hund.
ps jag äger inget husdjur. Mod får gärna flytta tråden om den ligger fel, skriver från mobilen så bjuder på stavfel...
När jag var 10 är på 70-talet så hade vi sportlov, vecka 7.
Vi spelade hockey på en damm, isen höll inte, jag trillade i vaken..
En utav kompisarna försökte att hjälpa, men han kunde inte.
En kvinna såg situationen, och tog upp mig. Hon hade en hund, som var med..
"Är det Kraftfoder!". -Kvinnan var en annan kompis mamma. Hon var sjuksköterska på Sahlgrenska.. Jag fick kaffe och torra kläder av henne.
Trettio år senare var jag och min hund runt samma damm, vecka sju..
Fan och hans moster! -En typ 10-årig tjej ramla i "samma vak" som jag på 70-talet.. Jag räddade henne, med min hund..
Rolig grej om min hund:
Min hund skällde ut Palme under valet under 80-talet. Palme kom fram till mig och min hund och sa att min hund är inte sosse.. haha.. Min hund överlevde Palme i 8 år.
Senast redigerad av kraftfoder 2026-03-20 kl. 00:11.