Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Nej den är inte lika med noll.
Det är i den teori om händelseförloppet som du skapat som den är lika med noll. Om du vill bevisa att den är noll, då måste du ta kontakt med alla kvinnor som bodde i M-stad vid denna tid och fråga dem alla. Det räcker inte ens med det, för det kan ha varit en kvinna som var i staden på tillfälligt besök, som hade klätt sig i byxor liknande de som H hade på sig.
När du kan bevisa din uppfattning om ”noll”, ja då kan du uttrycka dig på det sätt som du gör. Innan dess är din uppfattning om ”noll” inget annat än en spekulation.
Jag säger att det är möjligt att någon annan ung kvinna i M-stad ägde ett par liknande byxor. Och det måste man förhålla sig till när man värderar vittnets utsaga.
Dessutom:
Vi vet inte vad vittnet beskrivit av H’s övriga klädsel. Det vet gissningsvis polisen. Att man från polisens sida är tveksam till brovittnet kan ha att göra med att vittnet på ett relevant sätt inte kunnat beskriva H’s klädsel i övrigt.
Till sist:
KM är väl inte, av polisen, till100% placerad på bron? Att han var där är en spekulation från dig som du gör till sanning för att det passar in i din uppfattning om händelseförloppet.
Och allra sist kan jag än en gång konstatera att när jag på ett sakligt sätt kan argumentera mot dina spekulationer, inte mot dig som person, då väljer du att kritisera mig som person.
Din avslutande fråga om huruvida jag har ADHD, har en obehaglig underton av att du anser att människor som har ADHD skulle vara; på ren svenska; ”dumma i huvudet”. För din egen skull, för undvikande av att du hamnar i för dig pinsamma situationer, rekommenderar jag dig att ta del av den forskning som gjorts kring ADHD och NPF överlag, under senare år.
Det är ju fullt möjligt att gå i riktning att vilja misskreditera vittnen och brottsoffer hur mycket som helst om det finns minsta halmstrå att ta likt de
nämndemän som hade så
stora problem med vad som
exakt menades med uttrycket "snippa". Att utnyttja begreppet "bortom allt rimligt tvivel" i absurdum bortom all sans, förnuft och verklighetsförankring i syfte att till varje pris tillmötesgå försvarsadvokat och gärningsmans perspektiv. Medvetet eller omedvetet.
Helena och Ulrika hade varit i Grekland på ö-luff och åkte dit någon gång i mitten av maj och var hemma helgen innan försvinnandet. Bara denna tidpunkt på året är ju kanske det tidigaste du kan åka till Grekland. Byxorna inköptes alltså på någon grekisk ö och jag kan försäkra dig om att ingen annan i hela Mariestad hade sådana här byxor vid tiden för försvinnandet.
Det är den första avgränsningen.
Den andra och tredje avgränsningen är att detta par var ute
just denna natt och gick i riktningen mot Helenas hem. Helena var ute på krogen denna natt och vid detta klockslag som detta brovittne såg dem så passar det in på Helena om hon just var på väg hem. Vad gäller den tredje avgränsningen alltså den om vilken riktning detta par tar så förstärks den ytterligare när detta par ses vika av höger ner på stigen emellan fängelset och ån.
Denna stig råkar alltså gå bakom här ända upp på Ekuddenvägen och som hamnar just i jämnhöjd med denna skogsstig i Kohagen. Ingen har heller sett en gåendes Helena på den belysta gångbanan rakt fram efter bron. Man måste vara minst halvidiot för att inte se vart detta leder.
Brovittnet hörde av sig dagar efter försvinnandet till polisen om vad hon sett och
när bara signalementet: "ljusa, glatt färgade bomullsbyxor" var känt genom media. Hallå!?
PW visste precis hur Helenas byxor såg ut och till mig kunde hon även säga att Ulrikas var likadana men med en annan färgsättning. Därmed är även Ulrika helt utesluten att ha gått på denna bro. PW och Mats från P4-dok. Skaraborg fick ju ta del av uppgifter gällande detta förhör och vet vem kvinnan på bron var- en helt vanlig tjej som då såg detta. PW säger i
P4-dok.,del 1 vid 16.44:
"Hon ser en kvinna och en man gå tillsammans här i riktning bort från stan och det hon reagerar på är kvinnans byxor som hon tycker är snygga. För polisen beskriver hon byxorna i detalj exakt så som Helenas byxor såg ut."
Det är alltså PW som säger detta som har sett Helenas och Ulrikas byxor förut
och utifrån polisens uppgifter gällande detta vittne. Då detta brovittnet inte mätte dessa ränder med linjal på plats så faller allting va ? Eller hur. Det är ju inte bara detta att brovittnet kan beskriva kvinnan på brons klädsel hon kan också beskriva mannen vid hennes sida och den beskrivning passar mycket väl in på KMs utseende. Backar vi lite på tidsaxeln så har KM varit tätt intill Helena denna kväll inne på Stadt, hjälpt henne att ringa hem och till sist lämnat Stadt tillsammans med henne. Polisen kopplar då KM till denna man på bron och därtill kan vi addera alla omständigheter runt KM denna natt och polisens väldigt ihärdiga intresse av KM över tid. Säger detta något ? Hallå !? Jag ändrar mig , man måste vara en fullständig
helidiot om man inte kan få ihop allt detta i sitt huvud och se vad detta betyder. Sorry, men så är det.