Citat:
TomatKungen har givit ett stort bidrag i tråden med sina kloka och alltigenom genomtänkta åsikter åsikter. Texterna kan ibland bli långa men är alltid lättlästa och välformulerade. TomatKungen har en god helhetssyn och är uppenbart vetenskapligt skolad. (Medan du lutar dig på någon bok om logik och statistik som du pluggat in på egen hand men i brist på förståelse för vetenskaplig teori och metod ändå inte förstår hur du ska tillämpa.)Att jag inte godtar de svar som hon gav tidigare (innan jag slutade läsa vissa av hennes kommentarer) är för att hon helt enkelt inte angrep frågan.
Fast ditt felaktiga resonemang är ingen liten detalj. Det är en rejäl logisk (statistisk) blunder.
Så vi ska inte eftersträva korrekt tolkning av studier i tråden? Jahopp, är vi på den nivån?
Nej, hon kunde ha gett mig en symmetribrytare också men det fick jag inte. Vi kom inte så mycket längre för hon tröttade ut mitt engagemang med sin oärlighet.
Stark comeback hörru...
Om jag har en master i autism så har Tomatkungen det också enligt din logik eftersom hon också hakar upp sig på små detaljer.
Fast ditt felaktiga resonemang är ingen liten detalj. Det är en rejäl logisk (statistisk) blunder.
Så vi ska inte eftersträva korrekt tolkning av studier i tråden? Jahopp, är vi på den nivån?
Nej, hon kunde ha gett mig en symmetribrytare också men det fick jag inte. Vi kom inte så mycket längre för hon tröttade ut mitt engagemang med sin oärlighet.
Stark comeback hörru...
Om jag har en master i autism så har Tomatkungen det också enligt din logik eftersom hon också hakar upp sig på små detaljer.
Jag håller inte med TomatKungen i exakt allt men framförallt det TomatKungen skriver till exempel om att barnafaderns inflytande på om det fattas ett abortbeslut eller inte tycker jag är oerhört värt att ta till sig om man nu är en man som ogillar abort. Naturligtvis har det ett värde precis som TomatKungen skriver att barnet föds önskat och älskat. Är det väldigt viktigt för en så behövs det nog inte alltför mycket stöd för att få kvinnan att önska och älska barnet. Det är även viktigt som TomatKungen skriver att kvinnor måste få tillgång till lagliga, säkra och reglerade aborter. Alltför många kvinnor dör runtom i världen i illegala aborter och lämnar barn föräldralösa.
Så du borde läsa vad TomatKungen faktiskt skriver istället för att tjata runt för att det är någon med vilken vecka och dag TomatKungen avser som du inte fattar.
Orkar du bara läsa korta stycken i taget så kanske du kan dela upp dem.