2024-10-19, 15:10
Medlem
Slettsnokens avatar
Milli, her gikk du for langt! Du kan ikke med hånda på hjertet i krimpodden si at det ikke er funnet noe som peker i retning av at TH er skyldig. Dette er rein prostitusjon, og senker krimpodden til et nytt lavmål.
Citera
2024-10-19, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
De ble også aktuelle samtidig som det ble påpekt at "flere straffedømte" sine mobiler hadde
slått inn på relevante basestasjoner på forsvinningsdagen. En av disse straffedømte har ikke
ønsket å stille i avhør, noe jeg finner påfallende.

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
PSS virker å vite enda mer, men nekter stadig å si noe. RU har i det minste stilt opp i flere avhør og forklart seg.

Det er mulig jeg er for optimistisk, men jeg tror ikke politiet er så langt unna en løsning. De var svært forsiktige med å dele detaljer på pressekonferansen i går, fordi det kunne ødelegge etterforskningen. Jeg tror de har sirklet inn riktig krets, så får vi se om noen begynner å snakke.
Citera
2024-10-19, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Citat:
Citat:
Citat:
Ser at bistandsadvokat Ståle Kihle er ute og rir igjen.

VG i kveld, 18. okt 2024.
Advokat kaller dekningen «et betydelig overgrep» – slik svarer pressen
– Det mine klienter har blitt utsatt for i snart seks år, det er etter min oppfatning et betydelig overgrep. Både fra politi og medier, sa Ståle Kihle på dagens pressekonferanse.

Han er bistandsadvokat til barna til Tom og Anne-Elisabeth Hagen.
Det sier mannen som gikk til pressen med et privat brev skrevet av datter HHB2. Brevet var skrevet i tydelig affekt høsten 2019, stilet til riksadvokaten men var aldri blitt sendt.

Dette private brevet, som aldri burde ha vært offentliggjort, gikk Kihle selv til mediene med og fikk offentliggjort i juni 2020.

Snakk om å møte seg selv i døra - når Kihle i dag raser mot presse og politi.

En mer udugelig bistandsadvokat må man lete lenge etter.

Edit.

Snakk om svik fra Kihle.

Det eneste overtrampet mediene har vært involvert i mot Anne-Elisabeths voksne barn, er det Kihle selv som sto for.

En skikkelig møkkamann.
Hvis Hagenbarna ønske var å publisere brevet så var det bistandsadvokaten plikt å gi råd og bistand i gjennomføringen av det hans klienter ønsket. Det er klienten som har det siste ordet, dersom det er innenfor lovens grenser. Hvis advokaten er uenig så har han tett til å trekke seg, og klientene har rett til å få en ny advokat. Advokaten har ikke lov til å foreta seg noe uten klientenes tillatelse.

Ståle Kihle er en drittsekk som kaller seg "bistandsadvokat". Ett vandrende ormebol.

Hvis barna hadde oppsøkt mediene selv, med et brev som tydeligvis må ha vært skrevet i affekt, og bedt om å få brevet offentliggjort, ville nok ansvarlig redaktør, jeg tror det var i TV2, ha avslått. Blankt og kontant. Og vist til Vær Varsom-plakaten.

Brevet skulle aldri ha vært offentliggjort. Brevet har i særlig liten grad blitt omtalt i pressen utover den ene gangen drittsekken Kihle presset det på TV2.

Norske medier er hensynsfulle, anstendige og utnytter ikke sårbare pårørende.
Herremin, Kihle er ikke redaktør Kihle er advokat. Journalister praktiserer selvjustis. Advokater må følge norsk lov. Det er klienten som bestemmer hva advokaten skal si og gjøre. Advokaten kan bare gi råd eller ta snippesken sin og gå.
Journalister har ikke myndighet til å avgjøre om det personlige brevet fra HHB2 som tydelig var skrevet i affekt, skulle offentliggjøres eller ikke.

En ansvarlig redaktør må ha tatt den avgjørelsen.

Jeg håper virkelig at ingen finner på å ta usaklighetene og løgnene dine for god fisk. Det er uoverkommelig å korrigere alt sprøytet du lirer av deg her inne.
Jeg har ikke løyet om noe som helst. Det er du som påstår at Kihle har gjort noe galt. Du påstår at han er ansvarlig for at brevet ble offentliggjort.

Det jeg forsøker å opplyse deg om er at en advokat bare kan gi råd eller ta snippesken sin å gå. Det betyr at det er klienten som avgjør hva som skal gjøres eller hva som skal sies. Når det i tillegg viser seg at brevet har blitt offentliggjort i media, så er det ikke noe poeng å påstå at en redaktør aldri ville publisere brevet. En advokat har forpliktelser ift sin klient, advokaten kan ikke motsette seg det klienten ønsker, så lenge klientens ønske ikke bryter norsk lov. Advokatens rettigheter begrenser seg til å ta snippesken sin og gå, men det innebærer at klienten har rett til ny advokat.

Kihle har ikke gjort noe kritikkverdig. Dine karakteristikker av Kihle forteller mest om deg selv.

Du har åpenbart ingen respekt for rettsvesenet. Selv etter at Riksadvokaten har bekreftet at siktelsen mot TH er henlagt, med ikke mindre enn henleggelsekoden 103, "intet straffbart forhold funnet bevist", fortsetter du å kalle TH en morder. Det er ikke mulig å servere større løgner enn det i denne saken, nå når vi vet at THs gunst og ugunst har blitt etterforsket siden våren 2019 og frem til nå. Ingen mann og eiendom har vært undersøkt bedre noensinne i norgeshistorien.
Senast redigerad av Havhest 2024-10-19 kl. 15:25.
Citera
2024-10-19, 15:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Milli, her gikk du for langt! Du kan ikke med hånda på hjertet i krimpodden si at det ikke er funnet noe som peker i retning av at TH er skyldig. Dette er rein prostitusjon, og senker krimpodden til et nytt lavmål.

Milli tenker nok sitt, men har ikke anledning til å si det høyt så lenge han representerer VG.
De ligger nok langflat nå etter frikjennelsen, og Holdens tordentale mot politiets lekkasjer
og medias "svertekampanje". De er nok livredde for at TH skal saksøke dem.
Citera
2024-10-19, 15:37
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Milli tenker nok sitt, men har ikke anledning til å si det høyt så lenge han representerer VG.
De ligger nok langflat nå etter frikjennelsen, og Holdens tordentale mot politiets lekkasjer
og medias "svertekampanje". De er nok livredde for at TH skal saksøke dem.
Det er nok sant, men det får være grenser for måter å selge ræva si på.TH er ikke frikjent btw .. Milli trenger ikke si mer enn nødvendig, uten å gå i baret og ødelegge sitt renommé som seriøs krimreporter.
Citera
2024-10-19, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er mulig jeg er for optimistisk, men jeg tror ikke politiet er så langt unna en løsning. De var svært forsiktige med å dele detaljer på pressekonferansen i går, fordi det kunne ødelegge etterforskningen. Jeg tror de har sirklet inn riktig krets, så får vi se om noen begynner å snakke.
Hvorfor skulle noen velge å snakke tenker du? Åpent spørsmål. Jeg ser bare en løsning mtp. snakking og det er der det foreligger ekstremt sterke bevis. Det føles ikke sannsynlig, selv om de sikkert har en bevis av god styrke.

Eller så har du varianten som med han "kronprinsen til Cappelen" eller hvem det var. Som visstnok sonet fengsel, men fikk beholde formuen. Avhørt lagde en episode om dette. I et slikt scenario tror jeg snakking blir langt enklere, men hva er lov og ikke lov?
Citera
2024-10-19, 15:40
Medlem
Citat:
Det er nok sant, men det får være grenser for måter å selge ræva si på.TH er ikke frikjent btw .. Milli trenger ikke si mer enn nødvendig, uten å gå i baret og ødelegge sitt renommé som seriøs krimreporter.

Holder med i dette. Null integritet.
Citera
2024-10-19, 15:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

I rent formell juridisk forstand er han faktisk det, slik Maurud avgjorde da han erklærte
at saken er "tilstrekkelig belyst" og henla som "intet straffbart forhold anses bevist".

Jeg er jo selvsagt enig i at dette ikke utelukker TH som bakmann og bestiller.
Jeg holder fremdeles en knapp på at det har skjedd, og vil gjøre det helt til man
mot formodning tiltaler noen for å ha bortført AE med rent profittmotiv.

Det begynner å se ut som om politiet kanskje kunne kommet i mål dersom de
hadde begynt etterforskningen fra den andre siden, og latt TH bli "liggende på været".
De trengte jo ikke å sikte ham for å se at han hadde et reelt motiv.
Ektepaktene er offentlige, og minst to vitner hadde allerede fortalt
om ekteskapsproblemene og THs oppførsel lenge før den hemmelige siktelsen.
Citera
2024-10-19, 15:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Det er kun domstolen som kan frikjenne. Riksadvokaten har bare henlagt en siktelse.
Citera
2024-10-19, 16:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det er kun domstolen som kan frikjenne. Riksadvokaten har bare henlagt en siktelse.

Siterer VG:
Fredag kom nyheten om at siktelsen mot ham henlegges. Riksadvokaten mener «intet straffbart forhold er funnet bevist».

Det er i praksis å regne som en kvalifisert frifinnelse.
Men jeg tror vi er enige. TH er ikke nødvendigvis fritatt fra mistanke selv om politiet ikke har klart å bevise noe.
Citera
2024-10-19, 16:01
Avslutad
Citat:
Føler med henne. Hun fikk AEs bekymringer verbatim. Jeg tror på det hun har fortalt.
Jeg har også inntrykk av at politiet har trodde på det hun har fortalt. Men vitnesbyrd
fra en person trumfer ikke mangel på håndfaste beviser. Som Maurud skriver i sin
avgjørelse, det fins ikke konkrete beviser for at TH er involvert.
Det handler ikke om å tro eller ikke, på det LE har fortalt. Det handler om at LE ikke på noen måte kan vite hva som har skjedd med AEH. Det er politiet som har etterforsket AEH-saken, og etterforskningen pågår fortsatt. TH er ifølge politiet og Riksadvokaten uskyldig. I etterforskningen av TH viste resultatene særlig overvekt til hans gunst. Etterforskningen viste betydelig stor overvekt uskyld for THs vedkommene, derfor lød henleggelsekoden; "intet straffbart forhold funnet bevist". Det betyr at det er funnet bevis for at TH er uskyldig. Det er en meget krevende øvelse, som krever mer enn tro. Dmedfører på aller høyeste nivå renvaskelse. Etterforskningen av TH etterlater ingen tvil. Med to streker under konklusjonen, viser 6 års etterforskning at TH er uskyldig. LEs skuffelse kan derfor bare relateres til hennes egen feilbarhet, nemlig at hun tok feil. Dessverre viser hun at hun hverken har respekt for rettsvesenet eller AEHs familie. Hun avslører at hun ikke er seriøs. Hun er selvopptatt. Hun evner ikke å forstå at politiets undersøkelser iløpet av disse snart 6 årene, har avdekket betydelig mer enn hennes dialoger om løst og fast med AEH. Hun burde skamme seg, etter hennes siste uttalelse til NRK.
Senast redigerad av Havhest 2024-10-19 kl. 16:06.
Citera
2024-10-19, 16:21
Medlem
Citat:
Det handler ikke om å tro eller ikke, på det LE har fortalt. Det handler om at LE ikke på noen måte kan vite hva som har skjedd med AEH. Det er politiet som har etterforsket AEH-saken, og etterforskningen pågår fortsatt. TH er ifølge politiet og Riksadvokaten uskyldig. I etterforskningen av TH viste resultatene særlig overvekt til hans gunst. Etterforskningen viste betydelig stor overvekt uskyld for THs vedkommene, derfor lød henleggelsekoden; "intet straffbart forhold funnet bevist". Det betyr at det er funnet bevis for at TH er uskyldig. Det er en meget krevende øvelse, som krever mer enn tro. Dmedfører på aller høyeste nivå renvaskelse. Etterforskningen av TH etterlater ingen tvil. Med to streker under konklusjonen, viser 6 års etterforskning at TH er uskyldig. LEs skuffelse kan derfor bare relateres til hennes egen feilbarhet, nemlig at hun tok feil. Dessverre viser hun at hun hverken har respekt for rettsvesenet eller AEHs familie. Hun avslører at hun ikke er seriøs. Hun er selvopptatt. Hun evner ikke å forstå at politiets undersøkelser iløpet av disse snart 6 årene, har avdekket betydelig mer enn hennes dialoger om løst og fast med AEH. Hun burde skamme seg, etter hennes siste uttalelse til NRK.

Man får vel tro hva man vil i dette landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in