Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-07, 20:31
  #109333
Medlem
Politiet har uttalt at tiden jobber med dem og peker blant annet på at den teknologiske utviklingen har vært enorm gjennom de 5 årene saken har vært etterforsket, noe som kan gi flere svar og til slutt felle GM. Mange har koblet dette kun til kryptosporet, men utsagnet gjelder ikke bare på dette området. DNA er et annet felt som har gitt fremskritt. Med ny teknologi og dagens analysemetoder kan man finne DNA fra støv fra personer som har oppholdt seg i rommet, feks fra en medhjelper. Når politiet uttaler at tiden og ny teknologi vil gi etterforskningen drahjelp, knyttes dette til kryptosporet men også til sporene fra GM i S4. Analysene fra åstedet står helt sentralt i etterforskningen.
Citera
2023-11-07, 21:03
  #109334
Medlem
De voksne barna har ikke noe motiv for å drepe Anne-Elisabeth og skjule levningene for å få tak i morsarven. Så lenge levningene av Anne-Elisabeth ikke er funnet, vil de måtte vente minst fem år, fra Anne-Elisabeth ble drept og til det kan bli utstedt dødsformodningskjennelse med påfølgende skifte av boet, tilsidesettelse av ektepaktene og endelig utbetaling av morsarven deres.

De ville vært mye enklere og tryggere for barna å hjelpe og støtte Anne-Elisabeth gjennom en skilsmisse. Slik det normalt ville ha skjedd. Under normale omstendigheter. Under normale familieforhold.

Da ville AE ha fått skilsmisseoppgjøret sitt med en gang, og barna fått tilgang til forskudd på arv i løpet av kort tid.

Minner om Brøskes utsagn om at det aldri var noen fremmede GM i S4 den dagen AE forsvant.
__________________
Senast redigerad av kornblomst 2023-11-07 kl. 21:11. Anledning: skrivefeil
Citera
2023-11-07, 21:54
  #109335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du kan være inne på noe her. Med en slik "avlytning" så unngår TH å måtte sende noe klarsignal til GM om at de kunne sette i gang. Et slikt klarsignal vil kunne legges merke til av AE.
Spørsmålet blir jo hva bilen gjorde der kl.07.56 (hvis det var en bil) og så denne 09:14-samtalen.
edit: De to bilene trenger ikke være samme bil heller. Bilen kl.07.56 kan være TH som kvitter seg med liket og returnerer, mens bilen kl.08.56 kan være datteren Brow (snokens teori).
Mange muligheter. Videoene er av så dårlig kvalitet at det jo er usikkerhet om det i det hele tatt er biler man ser. Politiet måtte foreta rekonstruksjon for å finne ut om det kunne være en bil, så det sier jo litt.
Apropos Brow, så syntes jeg det er litt rart at akkurat denne dagen måtte hun være hjemme fordi hun hadde et sykt barn. Mye merkelige tilfeldigheter.

Aksjonen kan ha vært planlagt lagt til tiden TH til vanlig reiste på jobb, men aktivitet på innsiden av boligen kan ha medført en nødvendig utsettelse. Det har vært snakk om at TH forsov seg denne dagen. Noe jeg ikke tror han gjorde. Da ville sikkert Fru Hagen vekket han for at han skulle kommet seg avgårde. Personer som klokka kan stilles etter vil gjerne reagere med frustrasjon om dette mønsteret brytes og det ville nok frua gjerne unngå å bli utsatt for.
Med avlyttingsutstyr ville det være uproblematisk for person i bil med ankomst rett før kl 08 å oppfatte at aksjonen var utsatt. Og deretter returnere i lytteavstand til boligen i bil eller til fots med jevne mellomrom.

Jeg er enig i at 07 bilen er vanskelig å oppfatte som en bil på denne gangveien, men den hvite kjerra som ser ut til å starte opp blant trærne på andre siden av Langenvannet og fanges opp av kameraet på hjelpemiddelsentralen er faktisk ganske enkel å følge mye av veien opp mot boligen. Og den ser ut til å starte opp i det samtalen mellom Fru Hagen og MB nærmer seg slutt eller er avsluttet. Med andre ord personen i bilen kan ha stått parkert i området der, lyttet til det som foregikk bak lukkede dører med utstyr plassert i boligen. Jeg vet ikke hvor langt det er fra disse trærne man først kan observere bilen og opp til boligen?
Citera
2023-11-07, 22:35
  #109336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet har uttalt at tiden jobber med dem og peker blant annet på at den teknologiske utviklingen har vært enorm gjennom de 5 årene saken har vært etterforsket, noe som kan gi flere svar og til slutt felle GM. Mange har koblet dette kun til kryptosporet, men utsagnet gjelder ikke bare på dette området. DNA er et annet felt som har gitt fremskritt. Med ny teknologi og dagens analysemetoder kan man finne DNA fra støv fra personer som har oppholdt seg i rommet, feks fra en medhjelper. Når politiet uttaler at tiden og ny teknologi vil gi etterforskningen drahjelp, knyttes dette til kryptosporet men også til sporene fra GM i S4. Analysene fra åstedet står helt sentralt i etterforskningen.

De vil neppe finne annet dna i støv enn de som hadde naturlig tilhold i boligen, ekteparet. Uskyldig besøkende. Kanskje noen arbeidere som lånte toalettet ved utvendig arbeid på huset og da en elektriker som hadde utført noen arbeid i boligen før drapet. Mulig vedkommende fra vaktselskapet var inne i boligen ved sitt besøk.
Og så har vi de som har gitt en forklaring på sitt dna i boligen, ref badekarhistorie/valpepass kvelden før og fra den som befant seg i boligen to dager før grunnet et businessmøte.

De to siste der må man regne med at politiet har hatt høyt oppe på blokka som aktuelle kandidater i dette. Kanskje særlig den som kunne melde om at ingenting unormalt ble observert hverken ved ekteparet og heller ikke lufta, hverken ute eller inne denne kvelden. Nevnes da vi er inne på behovet som må ha vært tilstede for å gjøre observasjoner av området rundt SV4 og mulig avlyttingsgreia i dette, både i dagene før og dagen drapet på henne ble utført. Men også den andre som har bidratt med en badekarhistorie de færreste vel kjøper.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2023-11-07 kl. 22:37. Anledning: Tillegg
Citera
2023-11-07, 22:51
  #109337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Rett etter samtalen skal hun ha gått til en sikkerhetsoffiser i leiren og fortalt om hva som hadde skjedd i S4, selv om trusselbrevet var klar på at ingen måtte vite. Telefonsamtalen HHB1 hadde med TH var også veldig kort så hun kunne knapt vite hva som hadde skjedd eller gjøre noen vurderinger. Det kan heller ikke ha blitt mye tid til prat med TEH som var i S4 under nødsamtalen. Umiddelbart etter anropet hastet TH til politiet ved bensinstasjonen.

Kanskje TH «glemte» å nevne for henne at ingen måtte vite, at han «glemte» å melde at hennes mor svevde i livsfare og ville dø om dette førte til feilvurderinger hos noen dette ble delt med. Kanskje TH bare delte med seg av de to første linjene i trusselbrevet til datteren: Vi har din kona blabla, om du vil se henne igjen blabla. Hva gjør vi?
Citera
2023-11-08, 04:56
  #109338
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Sjekket nettopp ut den youtube-videoen om psykopater og penger.
Leste også litt på bloggen det var lenket til. Mye av det sammenfaller
med THs personlighet og oppførsel. Ikke utenkelig at han har "fanget"
sine barn i psykopat-nettet sitt, eller ihvertfall en av dem. Jeg mener
eldstedatteren peker seg ut i den sammenheng.

Han har mye viten om psykopati. Han er vel egentlig intensiv-sykepleier, men jobber nå som psykiater i Danmark. Han har også veldig mye egenerfaring på det feltet.
Han virker til å ha studert den kjente psykologen Robert Hare sitt arbeid grundig. Robert Hare er den som bl.a. har utviklet sjekkliste for de forskjellige grenene innen psykopati, og som i dag brukes av psykologer verden over.
Ja, det er mye rart. Hun har styreverv i samtlige 22 selskaper. Vet mer enn det jeg kan skrive, men det er mulig at hun kanskje ikke ser helt hvem han egentlig er, at hun tror at han for det meste bare er snill og grei. Hun var også flyttet ut når det stormet som verst.
Psykopater opererer på den måten at de finner noen som de er trollete imot, og så skjuler de dette for resten. Kan være slik at TH har skjult for eldstedatteren hvem han egentlig er, men også andre familiemedlemmer, politinevøen f.eks.
Psykopater er eksperter i å ta offerrollen. De kan spille psykisk skadet, men så er altså alt bare skuespill. Meget farlige mennesker. (Det så vi jo også i NRK-intervjuet når han liksom plutselig knakk sammen i gråt, men så kom det ikke en eneste tåre.) Etterpå virker det som han ble sint, fordi han ikke klarte å manipulere journalisten.
Psykopater er slik, de har noen i familien som de mishandler, og så har de noen i familien som kalles flyvende aper. Slik setter de medlemmene opp mot hverandre. De viser en tillaget godhet av seg selv for disse flyvende apene, og forteller hvor slemme den og den er, og dermed blir det gnisninger.
Dette liker de å se på. Beundre. De bruker disse flyvende apene til å hjelpe seg i sin terror.
Hun har 22 verv, mens rett før forsvinningen så vi at den andre datteren samt AE ble fjernet fra verv.
Måten psykopater opererer på er innviklet og er omfattende å sette seg inn i, men ja, det kan nok godt være slik at eldste datteren er fanget i et nett. Sønnen derimot ser kanskje ut til å ha tatt avstand. Arbeider hos: nav klient, eller hva det var det sto på hans FB-profil. Kan jo være for å stikke TH.
Skape en skam på han.
__________________
Senast redigerad av Skaanseth 2023-11-08 kl. 05:04.
Citera
2023-11-08, 05:00
  #109339
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Aksjonen kan ha vært planlagt lagt til tiden TH til vanlig reiste på jobb, men aktivitet på innsiden av boligen kan ha medført en nødvendig utsettelse. Det har vært snakk om at TH forsov seg denne dagen. Noe jeg ikke tror han gjorde. Da ville sikkert Fru Hagen vekket han for at han skulle kommet seg avgårde. Personer som klokka kan stilles etter vil gjerne reagere med frustrasjon om dette mønsteret brytes og det ville nok frua gjerne unngå å bli utsatt for.
Med avlyttingsutstyr ville det være uproblematisk for person i bil med ankomst rett før kl 08 å oppfatte at aksjonen var utsatt. Og deretter returnere i lytteavstand til boligen i bil eller til fots med jevne mellomrom.

Jeg er enig i at 07 bilen er vanskelig å oppfatte som en bil på denne gangveien, men den hvite kjerra som ser ut til å starte opp blant trærne på andre siden av Langenvannet og fanges opp av kameraet på hjelpemiddelsentralen er faktisk ganske enkel å følge mye av veien opp mot boligen. Og den ser ut til å starte opp i det samtalen mellom Fru Hagen og MB nærmer seg slutt eller er avsluttet. Med andre ord personen i bilen kan ha stått parkert i området der, lyttet til det som foregikk bak lukkede dører med utstyr plassert i boligen. Jeg vet ikke hvor langt det er fra disse trærne man først kan observere bilen og opp til boligen?

Ja, nei, det er ikke godt å si, mange muligheter.
Trådløs mikrofon, vhf-radio(walkie-talkie), skjult kamera.
De bør/må jo ha fått et eller annet signal om at det nå var klart, hvis det var GM i de bilene.
Kan også som sagt være TH selv som vi ser som rygger opp der. Han hadde jo en lys stasjonsvogn.
Citera
2023-11-08, 10:29
  #109340
Medlem
Slettsnokens avatar
Barna har like sterke motiv som faren i denne saken:

1. Hindre at mor stikker av med halve formuen som fører til kollaps av Hagen-imperiet
2. Hindre at deres far går til grunne som følge av at livsverket blir revet bort av moren, i tillegg til tapt ære
3. Straffe det tilintetgjorte «nullet» for svikefull oppførsel og alkoholmisbruk
Citera
2023-11-08, 10:46
  #109341
Medlem
GG99Slayers avatar
TE må være en meget spesiell type, disse bildene han postet rett etter forsvinningen, bilde av betong, og dette julenisse bilde der rudolf tar julenissen. For og ikke nevne denne boken, to kill a mockingbird..

Også enda bff med en av de som er siktet for at moren din er borte...


man blir litt paff
Citera
2023-11-08, 11:43
  #109342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
TE må være en meget spesiell type, disse bildene han postet rett etter forsvinningen, bilde av betong, og dette julenisse bilde der rudolf tar julenissen. For og ikke nevne denne boken, to kill a mockingbird..

Også enda bff med en av de som er siktet for at moren din er borte...


man blir litt paff
Helt enig!
Dette blir bare tankespinn, men jeg har tenkt at TEH kan ha lagt ut disse bildene på FB med vilje, for å legge ut ledetråder. Tror at den som står bak dette har en kreativ hjerne, nesten som en filmregissør.
I boken To kill an Mockingbird finnes mange ordspill. Hovedpersonen heter Finch, og det sies i boken at « man kan skyte spurver, men aldri en fink( Finch). Det er sønnnen som er historieforteller i boken, og faren hans er helten. Tenker på navnet Falkevik.
Det skjer også et drapsforsøk på Halloween.
Mocking kan også være noen som blir mobbet, plaget.
En uskyldig mann havner i fengsel, mistenkt for mord, men blir skutt av mobben, dvs alle peker på en som er uskyldig, men han blir dømt av storsamfunnet.
I Hagen- saken har noen staget et plott, et filmsett bestående av Luemannen, Mobilmannen, Ås-bilen, en mann med balaklava går gjennom kjøpesenteret i samme tidsrom, telefonsamtaler osv ALT for å forvirre politiet. Manipulering. Iscenesettelse. En Norwegian Psycho. Det eneste, men største og mest geniale man har gjort i sitt liv for å bli sett...
Citera
2023-11-08, 12:39
  #109343
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Helt enig!
Dette blir bare tankespinn, men jeg har tenkt at TEH kan ha lagt ut disse bildene på FB med vilje, for å legge ut ledetråder. Tror at den som står bak dette har en kreativ hjerne, nesten som en filmregissør.
I boken To kill an Mockingbird finnes mange ordspill. Hovedpersonen heter Finch, og det sies i boken at « man kan skyte spurver, men aldri en fink( Finch). Det er sønnnen som er historieforteller i boken, og faren hans er helten. Tenker på navnet Falkevik.
Det skjer også et drapsforsøk på Halloween.
Mocking kan også være noen som blir mobbet, plaget.
En uskyldig mann havner i fengsel, mistenkt for mord, men blir skutt av mobben, dvs alle peker på en som er uskyldig, men han blir dømt av storsamfunnet.
I Hagen- saken har noen staget et plott, et filmsett bestående av Luemannen, Mobilmannen, Ås-bilen, en mann med balaklava går gjennom kjøpesenteret i samme tidsrom, telefonsamtaler osv ALT for å forvirre politiet. Manipulering. Iscenesettelse. En Norwegian Psycho. Det eneste, men største og mest geniale man har gjort i sitt liv for å bli sett...

"To kill a mockingbird" blir "Å drepe en sangfugl" direkte oversatt.
Hva "fuglen" hadde tenkt å "synge" om blir vel spekulasjon, men
at hun ville fortelle sannheten om ektepakten er nærliggende å tenke.

Det er likevel vanskelig for en utenforstående å fatte hvorfor en sønn
eventuelt har hatt som mål å delta i drap på sin mor. Hvis så er tilfelle, er
dette en virkelig tarvelig familie. Bunnfall av verste sort.

Er det virkelig mulig at en psykopatisk far kan dra sine egne barn
ned i et så stinkende mørke? Jeg vet ikke. Jeg håper ikke det.
Citera
2023-11-08, 13:32
  #109344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
"To kill a mockingbird" blir "Å drepe en sangfugl" direkte oversatt.
Hva "fuglen" hadde tenkt å "synge" om blir vel spekulasjon, men
at hun ville fortelle sannheten om ektepakten er nærliggende å tenke.

Det er likevel vanskelig for en utenforstående å fatte hvorfor en sønn
eventuelt har hatt som mål å delta i drap på sin mor. Hvis så er tilfelle, er
dette en virkelig tarvelig familie. Bunnfall av verste sort.

Er det virkelig mulig at en psykopatisk far kan dra sine egne barn
ned i et så stinkende mørke? Jeg vet ikke. Jeg håper ikke det.
Nei, jeg vet ikke. En kriminell handling er alltid et resultat av både arv og miljø. Jeg ser et uheldig gen i flere ledd, fra far til sønn til sønn. Kombinert med et elendig oppvekstmiljø kan det være en dårlig kombinasjon som kan utløse mye.
Jeg har skjermdumpet kommentarer fra TEHs FB side om filmen American Psycho, som han senere har fjernet. Det er merkelig lesing, mildt sagt.
Kan det være for å hevne seg på både sin mor og sin far? Ved å drepe moren og anta at faren ville få skylden?
Det er umulig å felle en psykopat med såkalt normal tankegang. Men å forvente at storsamfunnet gir faren hans skylden, er vel også ganske iskaldt.
Jeg tenker julenissebildet sier: Nå er det din tur...til julenissen.

Samtidig, dersom TH stod bak, måtte han jo forvente å bli mistenkt nr 1 i denne saken. Han hadde løst det på en annen måte. Tror jeg. Dette er bare mine spekulasjoner.
Men ideen er jo genial for enhver krimforfatter....

Jeg har sett så mange krimhoroskop de siste fem årene. P*er Ord* rud kan ses som hjernen bak drapene på sin familie, J* hny Vassb* kk, er kanskje det uhyggeligste jeg har sett, kan tyde på både Ten*gs og T* Ina Jørgens*sen sin GM. I begge de to siste tilfellene ble to andre uskyldige personer siktet og fikk ødelagt sine liv. To unge jenter ble fratatt livet på en grufull måte. JV er så brutal og mentalt forstyrret at han burde skjermes fra samfunnet for alltid.
Det onde finnes. I alle slags innpakninger. Ikke minst er det synlig i flere deler av verden i dag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback