2022-04-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Railmaster
Har du funderat på att bli lokförare istället? Större variation och finare utsikt ifrån hytten. Lönemässigt är det ett lyft också att arbeta vid järnvägen istället.
Jag har sökt flera gånger men jag anses inte ha rätt personlighet enligt testerna tyvärrr :/ det är mitt drömjobb annars. Därför jag tänkte om tunnelbana skulle vara ett vettigt alternativ...
Citera
2022-04-25, 22:56
Medlem
Tjena, har har några frågor till någon som jobbar som tunneltågförare eller som nyligen blev anställd.

Jag jobbar heltid mån-fredag oftast 7-15:8-16, och skulle vilja gärna ansöka och arbeta extra 50% på kvällarna och helgerna vid sidan om mitt heltidsjobb.

1. Hur flexible kan man vara när man arbetar på deltid eller hur schemat ser ut? Tänker om det går anpassa? (Förstår att det Kan vara svårt när man är ny på arbetsplatsen)
2. Hade någon av er utbildning som var på eftermiddagen/kvällarna? När jag hade intervjun innan pratade man att det var någon tunnelförar-utbildning just vid det tillfället?

Tack på för hand!
Citera
2022-11-21, 08:35
Medlem
Varför så många förare som är gay och älskar att skrika 'skojfriska' utrop i högtalarna?
Citera
2024-05-20, 13:39
Medlem
Någon som blev inbjuden till nästa steg i rekryteringen (järvaveckan). Jag fullständigt FAILADE på provet om lokalsinne och dom här knapparna. Men lyckades ändå gå vidare.
Citera
2024-09-22, 20:03
Medlem
Robert.Haschbergs avatar
Hur är de olika lönestegen nuförtiden?
Citera
2024-09-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert.Haschberg
Hur är de olika lönestegen nuförtiden?

Jag hittade den https://klubb111.wordpress.com/wp-co...ub-2024-sv.pdf.

Förresten väntar jag för min bokad tid hos avonova. Kan någon ge lite information om läkarundersökningen? Varför två olika dagar?
Citera
2024-10-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dhu
I samband med heltidslyft brukar man även kunna söka till andra banor. Men även om du blir beviljad en förflyttning kan det ta ett tag då de måste hitta en kurs du kan gå.
Bana ett har ju ett annat signalsystem än bana två och tre, och nu även en ny tågtyp. (Det uppgraderade C20 tåget kräver en annan utbildning än den du får på röd eller blå.)
Så om du blir anställd på röda eller blåa linjen så bör du räkna med att arbeta där något år innan du kan flytta till gröna.

Det enda jag kan rekommendera är att försöka igen.
Tänk på att det vid varje kurs med 12 nya förare är det ett par tusen som söker. Att du inte kom vidare behöver inte betyda att du var fel för jobbet utan att man helt enkelt har ett så pass stort urval av ansökningar och de flesta kommer bli besvikna. Men som sagt det är bara försöka igen om det är ett jobb du tror du skulle trivas med.

Och kommer du så pass långt som till psykologen så tror jag mer att de försöker läsa av dig som människa, hur du svarar mer än vad du svarar om du förstår vad jag menar. Försök bara vara ärlig och rak och tveka så lite som möjligt så du inte verkar velig.

Lycka till i fortsättningen.

Är det bara 12st som kommer in? jag kom nyss in på gröna linjen och är så sjukt glad
Citera
2024-10-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlithyaBlack
Jag hittade den https://klubb111.wordpress.com/wp-co...ub-2024-sv.pdf.

Förresten väntar jag för min bokad tid hos avonova. Kan någon ge lite information om läkarundersökningen? Varför två olika dagar?

Kom du vidare? Jag antar att du redan gjort dom?
Jag har iaf gjort dom och ena var syn, hörsel, prover och drig test, det andra testet var mera rörlighet och så full kroppskontroll
Citera
2024-10-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn2
Kom du vidare? Jag antar att du redan gjort dom?
Jag har iaf gjort dom och ena var syn, hörsel, prover och drig test, det andra testet var mera rörlighet och så full kroppskontroll

Hej,
Jag har redan klarat alt. Det var dags för slutintervju efter läkarundersökningen. Jag börjar utbildningen 4:e november.
Citera
2024-10-24, 20:53
Medlem
Marulkspajs avatar
Citat:
Hej,
Jag har redan klarat alt. Det var dags för slutintervju efter läkarundersökningen. Jag börjar utbildningen 4:e november.
Var testerna svåra? Vilken linje ska du köra?
Citera
2024-10-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marulkspaj
Var testerna svåra? Vilken linje ska du köra?

Gröna linjen!
För mig gick testerna bra men man blir ju såklart väldigt nervös, var bara fokuserad och ha ett glas vatten bredvid
Citera
2024-10-28, 00:09
Medlem
Citat:
Hej,
Fett! antar att du ska börja på gröna linjen efter som 4nov var för gröna.
Då ses vi den 4nov klockan 08:00
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in