2024-10-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ett tips, svara inte så satans enfaldigt om du bryter ihop när du blir korrigerad. Min tidigare gissning att en av de vanligaste dödsorsakerna för hundar, dvs trafikdöd, även drabbat Essie är självfallet varken ologiskt, dumt eller särskilt osannolikt.

Ditt imbecilla tramsande om luftballonger och hundar på Essingeleden — i något misslyckat försök att göra dig lustig — förtjänade förstås att avfärdas med kalla, hårda fakta, ordningsman eller inte.

Kritiskt tänkande. Att söka svar i ett enskilt fall beroende på statistik (som för övrigt är helt tagen ur kontext) är inte ett dugg logiskt. Det är snarare naivt, jag vill till och med kalla det dumt. Mitt skämt, (ja, jag skämtar ibland) om luftballonger beror på den väldigt insnöade konsensus om fallet som råder i tråden och dess brist på bevisföring samt framhållande av rena spekulationer och drömscenarion. Det finns inte heller några tecken på att Essie skulle ha rymt, men om du sitter på information om att ett fordon (eller två) skulle ha ränt rakt in på tomten och att Essie dött "trafikdöden" så är det ny info, iaf för mig. Ditt inneboende tvång att reagera och din lust att sätta dig över en annan skribent påvisar precis vilka egenskaper du besitter, samt vilka du saknar. Ett tips tillbaks, jag tar inga direktiv från någon som dig, pekpinnen.
Citera
2024-10-18, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Spekulerar: om hon blev påkörd kan man faktiskt ha tagit henne med sig. Man vill ju inte lämna ett djur på vägen. Om hon visade livstecken kanske man ville rädda henne, vårda hemma, eller åka till veterinären och så dog hon. Inte alla som beter sig rationellt en sån gång. Som någon nämnde, det kan ha varit olovlig körning, rattfylleri osv.
Observera, KAN.

Märkligt inlägg. Kör man på ett djur, stannar, går ut och bildar sig en uppfattning så ringer man väl polisen eller viltvårdare, eller dödar det själv. Om inte, så drar man det från vägbanan och fortsätter färden. Vem fan trycker in en påkörd älg i bakluckan, än mindre en hund? Smitningsolyckor sker ju till och med när man kör på människor. Du har sett för många filmer. Varför vill du hålla tråden igång med dina låtsasspekulationer? Slutsatserna är helt orimliga.
Citera
2024-10-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Märkligt inlägg. Kör man på ett djur, stannar, går ut och bildar sig en uppfattning så ringer man väl polisen eller viltvårdare, eller dödar det själv. Om inte, så drar man det från vägbanan och fortsätter färden. Vem fan trycker in en påkörd älg i bakluckan, än mindre en hund? Smitningsolyckor sker ju till och med när man kör på människor. Du har sett för många filmer. Varför vill du hålla tråden igång med dina låtsasspekulationer? Slutsatserna är helt orimliga.

Funderade på om detta osannolika har skett, vart 17 skulle det har hänt någonstans isåfall?
Ute på allmänningen där ”hjulspåret” fanns?

Jag har skrivit förut min teori, och den håller jag fast vid.
Ska bli en intressant läsning när det klaras upp, om vi får veta, och trots min teori hoppas jag innerst inne i mitt hjärta att Essie lever, och med ett mer värdigt liv än då.
De har ju troligen fortfarande en katt, för den som undrade om djur i hemmet. Jobbannons.
Tycker som någon skrev som svar att det inte är ok någonstans att benämna A för saker, Denna är född med med diagnoser, visserligen olika och olika våldsamheter beroende vad PÖ ansökt om.
Men det är PÖ och CÖ som är ansvariga i slutänden.
AÖ borde få en ny förmyndare.
Citera
2024-10-19, 06:52
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Kritiskt tänkande. Att söka svar i ett enskilt fall beroende på statistik (som för övrigt är helt tagen ur kontext) är inte ett dugg logiskt. Det är snarare naivt, jag vill till och med kalla det dumt. Mitt skämt, (ja, jag skämtar ibland) om luftballonger beror på den väldigt insnöade konsensus om fallet som råder i tråden och dess brist på bevisföring samt framhållande av rena spekulationer och drömscenarion. Det finns inte heller några tecken på att Essie skulle ha rymt, men om du sitter på information om att ett fordon (eller två) skulle ha ränt rakt in på tomten och att Essie dött "trafikdöden" så är det ny info, iaf för mig. Ditt inneboende tvång att reagera och din lust att sätta dig över en annan skribent påvisar precis vilka egenskaper du besitter, samt vilka du saknar. Ett tips tillbaks, jag tar inga direktiv från någon som dig, pekpinnen.

Jag instämmer,att peka på statistik är inte riktigt korrekt man måste titta på omständigheterna kring försvinnande.
Såsom plats,tid osv och hur pass troligt olika alternativ är.
påkörd? Inte så jättetroligt kanske ?Med tanke på när,var,hur etc
Tror att de flesta förstod skämtet
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-19 kl. 07:07.
Citera
2024-10-19, 07:05
Medlem
Citat:
Du hävdar alltså att det är aningen rimligare att någon skulle trycka in en påkörd älg i bakluckan än en hund, men tycker samtidigt att någon håller tråden igång med låtsasspekulationer? Jo tjena.
Citera
2024-10-19, 07:17
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du hävdar alltså att det är aningen rimligare att någon skulle trycka in en påkörd älg i bakluckan än en hund, men tycker samtidigt att någon håller tråden igång med låtsasspekulationer? Jo tjena.
Det som är rimligt är att man faktiskt kliver ur bilen och bildar sig en uppfattning om det hela.
Som jag förstår inlägget så är det m.a.o inte troligt att man lastar in en hund än mindre troligt gällande en älg.
Man ringer och anmäler olycka, det är väl det normala .
grannarna påstår ju att man inte hört ett pip vid sökandet och uppenbarligen tycker att dom borde ha gjort det om det hade gjorts eftersom dom hade altan dörrar öppna
Så nog borde dom väl kanske hört någon "liten smäll" om det nu hade handlat om en bilolycka?
Med sin "skarpa hörsel och öppna altandörrar"
För det är garanterat inte "ljudlöst" om en bil kör på en hund av den storleken.
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-19 kl. 07:21.
Citera
2024-10-19, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Det som är rimligt är att man faktiskt kliver ur bilen och bildar sig en uppfattning om det hela.
Som jag förstår inlägget så är det m.a.o inte troligt att man lastar in en hund än mindre troligt gällande en älg.
Man ringer och anmäler olycka, det är väl det normala .
grannarna påstår ju att man inte hört ett pip vid sökandet och uppenbarligen tycker att dom borde ha gjort det om det hade gjorts eftersom dom hade altan dörrar öppna
Så nog borde dom väl kanske hört någon "liten smäll" om det nu hade handlat om en bilolycka?
Med sin "skarpa hörsel och öppna altandörrar"
För det är garanterat inte "ljudlöst" om en bil kör på en hund av den storleken.
Du har nog missat att det normala idag har blivit att man smiter. Det spelar ingen roll om det är en parkeringsskada eller en överkörd pensionär. Man låtsas som att man inte märkte någonting.

Citat:
Vem fan trycker in en påkörd älg i bakluckan, än mindre en hund?

Jag förstår inte ditt försök till omskrivning av andras inlägg. Det står vad det står.

För övrigt har jag också svårt att tro på att det skulle handla om en smitningsolycka i Essies fall, men vill man avfärda den teorin kan man väl i så fall göra det med logiska argument. Att svamla om Essingeleden och luftballonger för att trycka ner andra är bara omoget. Olyckor med påkörda djur (gäller både hundar och älgar) sker i glesbygd eftersom det är där det finns lösa djur. Att en påkörning av en hund skulle skapa särskilt mycket oljud är också en fantasi. En duns, inte mer.

Att en smitare överhuvudtaget stannar och än mindre då lastar in sitt offer i bakluckan är förmodligen ganska ovanligt. Där faller teorin om en påkörning för min del. Den fallet inte på att huset inte ligger vid Essingeleden eller att ingen har hört smällen.
Citera
2024-10-19, 15:27
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har nog missat att det normala idag har blivit att man smiter. Det spelar ingen roll om det är en parkeringsskada eller en överkörd pensionär. Man låtsas som att man inte märkte någonting.

Jag förstår inte ditt försök till omskrivning av andras inlägg. Det står vad det står.

För övrigt har jag också svårt att tro på att det skulle handla om en smitningsolycka i Essies fall, men vill man avfärda den teorin kan man väl i så fall göra det med logiska argument. Att svamla om Essingeleden och luftballonger för att trycka ner andra är bara omoget. Olyckor med påkörda djur (gäller både hundar och älgar) sker i glesbygd eftersom det är där det finns lösa djur. Att en påkörning av en hund skulle skapa särskilt mycket oljud är också en fantasi. En duns, inte mer.

Att en smitare överhuvudtaget stannar och än mindre då lastar in sitt offer i bakluckan är förmodligen ganska ovanligt. Där faller teorin om en påkörning för min del. Den fallet inte på att huset inte ligger vid Essingeleden eller att ingen har hört smällen.
Nej jag har inte missat det "normala" det var ju prat om påkörd?
Måste det då automatiskt handla om en smitare?
Jo du om du kör på en hund av den storleken så lär det handla om högre ljud än en "duns" det är inte motorväg direkt där det möjligen skulle kunna handla om en "duns" pga hastighet.
Å andra sidan så är den teorin bara att skrota oavsett statistiken,hon har inte blivit påkörd.
Citera
2024-10-19, 16:20
Medlem
ImStillCutes avatar
Påkörning med tillhörande smitning förutsätter att Essie lämnat trädgården.
ID-hundar har vart på plats och spårat (enl.PÖ) och inga spår påvisade.

Förefaller direkt orimligt, hunden borde i så fall spårat till eventuell olycksplats.
Citera
2024-10-19, 19:15
Medlem
Är ju många som bor där i området. Om fler läser detta.. Kan ni inte skriva lite. Lite information? Vi som inte bor där ,ser och hör ju inte liksom vad som är.
Citera
2024-10-19, 19:18
Medlem
Olle.58 är ju ett gott exempel. Att liksom vädra det hela. Ni sitter ju där och läser. Nog har ni välsn behov av att vädra era tankar🙂
Citera
2024-10-19, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Påkörning med tillhörande smitning förutsätter att Essie lämnat trädgården.
ID-hundar har vart på plats och spårat (enl.PÖ) och inga spår påvisade.

Förefaller direkt orimligt, hunden borde i så fall spårat till eventuell olycksplats.
Id-hundar spårar det man ”säger” att de ska spåra.

Låter man den nosa på en smeller med päls från en strävhårig tax som heter Tage så kommer den att spåra Tage. Låter man den nosa på en smeller med päls från katten Truls så kommer den att spåra Truls. Det finns ingen garanti för att Id-hunden i fråga har spårat Essie eftersom vi inte vet vems doft som fanns i den smeller som användes.

Det kan ha varit Essie men det kan även ha varit en annan hund eller katt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in