2024-09-26, 20:02
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
om du inte kan dokumentera detta är det bara ytterligare en av dina många lögner, se bara länken :
https://i.imgur.com/UaAeZ1V.jpg

Tror inte att PÖ skulle låta en eventuell påtalan/anmälan till CÖ vid ett hundmisshandelstillfälle någonsin skulle hamna där det borde: till högre ort. Vad PÖ än försöker med. Mitt förtroende för honom och hans "sanningar" har aldrig funnits. Alltför många lögner och märkligheter finns redan från start i det här fallet.
Citera
2024-09-26, 20:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
En gång är ingen gång. Heter det.

Är det ditt argument för allt detta? Att det hände vid ett enda enskilt tillfälle?

I rest my case!
du påstår att djurmisshandel inte har hänt och skrattar åt det när jag i detalj bevisar att jag har rätt du har fel...
I rest my case...

Citat:
Dom har visst lite svårt att komma överens om sina lögner, dom där PAna. Ibland är det mamman som är chef och ibland är det pappan, och ibland är det ingen av dem. En personlig assistent som dök upp i tråden påstod ju att mamman inte hade den rollen.

Det där börjar bli som en dålig följetång, att allt som de som påstår sig vara personliga assistenter säger om familjen visar sig bara vara lögner.
varför anklagar du alla andra för att ljuga när jag bevisar att den som ljuger är du gång på gång här...
att PÖ låtsades vara chef när han var där och CÖ tog det här jobbet när han inte var där så vadå, du måste dokumentera om du har något du vill säga för ingen tror dig...
Citera
2024-09-26, 20:16
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
du påstår att djurmisshandel inte har hänt och skrattar åt det när jag i detalj bevisar att jag har rätt du har fel...
I rest my case...

varför anklagar du alla andra för att ljuga när jag bevisar att den som ljuger är du gång på gång här...
att PÖ låtsades vara chef när han var där och CÖ tog det här jobbet när han inte var där så vadå, du måste dokumentera om du har något du vill säga för ingen tror dig...

Bara så att jag förstår dig rätt. Du menar alltså att vi kan lita på det pappan berättar?
Citera
2024-09-26, 20:17
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
om du inte kan dokumentera detta är det bara ytterligare en av dina många lögner, se bara länken :
https://i.imgur.com/UaAeZ1V.jpg

Citat:
Ja PÖ har noll trovärdighet...

Eller kan vi inte lita på det pappan berättar? Har han noll trovärdighet, eller inte?
Citera
2024-09-26, 20:18
Medlem
Citat:
Pappan har inte ljugit om en enda sak. Det påståendet är en lögn.

Allting som pappan sagt och alla bilder och filmer som kunnat kollas upp, har visat sig stämma med det som pappan berättat.

En särskilt viktig sådan detalj är att Hundhjälpen påstod i massmedia och i sociala medier att pappan inte berättat för dem om dotterns problematik.

Pappan förklarade att det hade de visst. Hundhjälpen var väl medvetna om detta, sa han.

När sedan Hundhjälpens anmälan till Länsstyrelsen blev offentlig, så visade det sig att Pappan talade sanning och Johanna Strandh på Hundhjälpen ljög. Johanna hade själv tagit upp dotterns problematik med Länsstyrelsen i sin anmälan.
Att Hundhjälpen har sagt att pappan inte har berättat om dotterns problematik och att Hundtjänsten ändå känner till den betyder inte att Hundtjänsten ljuger. De kan ha fått information från annat håll och att pappan i efterhand försöker få sitt eget beteende att framstå i bättre dager. Jag tror att han tyckte att det var bättre att dottern misshandlade en hund än sin mamma.
Citera
2024-09-26, 20:24
Medlem
Citat:
Det är bekräftat att filmklippet är från kvällen när Essie försvann. Och det är också helt säkert något som polisen har kollat upp, och de har inte längre några tvivel kring att Essie stals, därför är polisutredningen fortsatt öppen med rubriceringen stöld.

Visa vem som bekräftat och bevisat att filmklippet är från kvällen Essie försvann! Det kan inte du el jag el nån annan här. Var du där , nääää.! Vi har inte en aning om när hon försvann och hur det gick till det är den bistra sanningen .
Du har inte mer insyn i detta än någon annan här. Sitta och försöka skrämma assistenterna om att dom så gott som garanterat (dina ord )
kommer åtalas och krävas på 100.000 kr i skadestånd är bullshit ..

Hur mycket kommer då inte HH stämma dig själv för så mkt du skrivit ner dom det är väl förtal om något.

Sedan att du skriver som att du känner Gw och att du pratat med honom är ju rent löjeväckande.
Citera
2024-09-26, 20:32
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att Hundhjälpen har sagt att pappan inte har berättat om dotterns problematik och att Hundtjänsten ändå känner till den betyder inte att Hundtjänsten ljuger. De kan ha fått information från annat håll och att pappan i efterhand försöker få sitt eget beteende att framstå i bättre dager. Jag tror att han tyckte att det var bättre att dottern misshandlade en hund än sin mamma.

Det blir inte så lite tragiskt när du sätter igång med att spekulera om saker som framgår med all tydlighet i fallet och som vi som följt fallet känner väl till.

Jo då, hundhjälpen ljuger om detta. Det är fastställt. Du får läsa på lite, dels i anmälan till Länsstyrelsen, dels i Enköpingspostens artiklar och dels i deras eget inlägg om saken på deras egna facebooksida.
Citera
2024-09-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Nej det har jag inte och inte heller påstått det.

Jag går bara enligt sunt förnuft och ifrågasätter konspirationsteorier om gud (om han finns) och envart.

Jag är väldigt synisk,
en hund är en hund.
Pengar är pengar

Om nu familjen har tagit död på djuret och vill mörka detta varför inte bara polisanmäla en stöld?
Allt är tyst och ingen frågar något.
Ta försäkrngspengarna och var glad.
Nä i det här fallet så börjar familjen göra liv i luckan och går ut på sociala medier och även tv4.
Tyvärr jag får inte ihop det, uppenbart får du och några andra till det.

Men jag ser 2 alternativ
1. Någon har stulit hunden för ekonomisk visning.
2. Någon har stulit hunden av någon form av barmhärtighetsjäl.

Vad du får för konspiratoriskt i detta kan jag inte svara på, men vi diskutar om en hund dvs ett djur inte mer värdefullt än det än kostnaden för en träning.

Anledningen till att familjen gick ut med att Essie hade försvunnit var att man initialt inledde med ett swishbedrägeri, man försökte få ersättning för hunden både via försäkringen och genom att tigga. Man lovade återbetalning om hunden ”kom hem igen”. De visste mycket väl att detta inte någonsin skulle ske.

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ganska smart ändå,om det skulle vara en scam.
Låta hunden bo hos någon som är med på planerna, tigga swish till en ny hund alt till belöningen på 50 000kr.
Sen lämnas hunden tillbaka och man tackar alla snälla givare som hjälpt till att betala hittelönen på 50 000kr.

"*Hjälp oss få en ny assistanshund till min dotter om hon inte kommer tillbaka **
Vi behöver er hjälp för att kunna köpa en ny assistanshund till henne.
Om du har möjlighet att bidra, vänligen swisha valfri gåva till XXXXXXXX och märk betalningen med "Essie". Varje krona gör skillnad!
Skulle Essie mot all förmodan komma hem igen så kommer pengarna att användas till hittelönen alternativt betalas tillbaka till alla som bidragit.
Stort tack för ert stöd och er generositet!"
Citera
2024-09-26, 20:42
Medlem
Citat:
Det blir inte så lite tragiskt när du sätter igång med att spekulera om saker som framgår med all tydlighet i fallet och som vi som följt fallet känner väl till.

Jo då, hundhjälpen ljuger om detta. Det är fastställt. Du får läsa på lite, dels i anmälan till Länsstyrelsen, dels i Enköpingspostens artiklar och dels i deras eget inlägg om saken på deras egna facebooksida.
Du skriver om en massa saker som är ”fastställda”, men du presenterar väldigt lite fakta. Efter ditt påstående om att du pratat med GW om fallet så jobbar du i en ganska brant backe gällande din trovärdighet.
Citera
2024-09-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man lovade återbetalning om hunden ”kom hem igen”. De visste mycket väl att detta inte någonsin skulle ske.
Har de betalat tillbaka det de tiggt ihop?
Citera
2024-09-26, 20:47
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Har de betalat tillbaka det de tiggt ihop?
en opålitlig användare här hävdar att han sende 1000,- och fick tillbaka dem, men kunde inte svara på när pengarna skickades tillbaka och kom med denna information efter att det diskuterats i tråden om pengarna överhuvudtaget betalats tillbaka...
Citera
2024-09-26, 21:07
Medlem
Citat:
eller mer sannolikt att filmklippet är från en annan dag...

Precis och där ljuger återigen PÖ. Han har redan försagt sig på TV om vad som hänt Essie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in