2022-03-20, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blagylta
Om nu ryssarna mot ngn förmodan skulle vara besatta av våra gamla kärnkraftverk från Westinghouse som de redan har ritningarna till, så har de de bästa spion-satelliterna i världen och behöver inte smyga omkring i buskarna som våra militärer när de leker Ryssar och vill ha mer bidrag.

Ryssland är som bekant fullt upptagna med att utrota de väststödda nazister som dödat och lemlästat 14.000 av sin egen (rysktalande) befolkning i sydost under 8 år. Operationen har gått bra med minimala resurser. Våra egna nazister som Mikael Skillt som deltog i lustmördandet är panikslagna och vill hem.
Jag är mycket väl medveten om det, men nu var frågan i det inlägg som jag först citerade om det skulle kunna vara så att de ville skrämmas.

Hurvida operationen går bra eller inte kan man ju ha delade åsikter om men det hör inte till ämnet i den här tråden..
Citera
2022-04-14, 09:37
Medlem
SVT har nu publicerat en "tidigare sekretessbelagd film"
Citera
2022-04-14, 19:48
Medlem
SVT visade nu tidigare hemligstämplade filmer på drönarna, det var mörkt och det man såg var blinkande lampor, på en som verkade flyga likt en helikopter och en som flög rakt som ett flygplan. Det var stora drönare inga privatdrönare sa de.
Jag såg inget tydligt...
Jag såg nåt som flö omkring med lyset på, som om man verkligen vill bli sedda.
Citera
2022-04-17, 01:23
Medlem
reedtowers avatar
Det var en rolig film på nyheterna för några dagar sedan där man hade filmbevis på en drönarflygning vid ett kärnkraftverk. Man gick inte närmare in på vem som kanske ägde drönaren Den hade både fast sken och blinkande lampor Vilket land som tänker i smyg kartlägga Svenska anläggningar kör med blinkande lampor på sin drönare, jag dör nästan av skratt.
Citera
2022-06-19, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itowk
Vad grundar du det på?
Dom har befogenhet att skjuta ner drönare på KKV sen flera år, vilka vapen dom har bortsett från pistol låter jag vara osagt.

Vad grundar jag vad på?
Befogenhet eller utrustning?
Citera
2024-10-18, 04:59
Medlem
Och nu var det dags igen:

https://www.expressen.se/nyheter/sve...nfor-forsmark/
Citera
2024-10-18, 09:42
Medlem
Knügens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Och nu var det dags igen:

https://www.expressen.se/nyheter/sve...nfor-forsmark/

Senast detta hände för en månad sedan så blev det locket på och Polisens officiella version löd att det var stjärnor och satelliter som dom hade jagat hela natten.
Citera
2024-10-18, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knügen
Senast detta hände för en månad sedan så blev det locket på och Polisens officiella version löd att det var stjärnor och satelliter som dom hade jagat hela natten.
Jo precis, antingen det eller Rödluvan. Det är så korkat. Jävla mögmedia som helt saknar nyfikenhet på att gå till botten på riktigt med detta.
Citera
2024-10-18, 16:37
Medlem
Knügens avatar
Hoppsan, nu händer det saker!

Citat:
Drönare vid skyddsobjekt i Gävle
Polisen har larmats till ett skyddsobjekt i Gävle med anledning av att en drönare landat utanför.
Drönaren beslagtogs av polisen och en anmälan om brott mot skyddslagen har upprättats. Ingen har gripits.
Vad för typ av skyddsobjekt det rör sig om vill inte polisen kommentera på grund av säkerhetsskäl.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1298423
Citera
2024-10-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knügen
Hoppsan, nu händer det saker!

Verkar inte vara i samma skala som dom "större drönare" som flugit över kärnkraftverk.
"Piloten" hittades också och kontrollerades.

https://www.gd.se/2024-10-18/polisan...-skyddsobjekt/
Citat:
Under förmiddagen på fredagen larmades polisen om att en person flög med drönare utanför ett skyddsobjekt i Gävle kommun.

... funnits ett fotoförbud och mannen med drönaren kontrollerades när polisen kom till platsen. Drönaren togs i beslag och en anmälan om brott mot skyddslagen har upprättats.
Citera
2025-09-28, 12:50
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men skärp er!

Det finns ingen drönare över Forsmark eller något annat svenskt kärnkraftverk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mass_psychogenic_illness

Citat:
Ursprungligen postat av isislisasfisa
En hipster tecnörd flyger sin drönare och alla på flashblack skriker RYSSEN KOMMER HJÄLP HJÄLP!
Ni har svalt propagandan och bör tagga ner för helvete.

Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Ryssen har redan kopior på originalritningarna över svenska kärnkraftverk och den information de behöver runt dessa. Är ju i princip offentliga handlingar. Samt gjort sina underrättelser runt dessa som behövs.
De har säkert varit på guidad rundtur redan. långt innan ens Ukraina var på tapeten.

Snart börjar folk se ryssar i varje liten buske och en massa periskop och ryskregistrerade bilar vid känsliga samhällsfunktioner.

Rysskräcken är total, samtidigt som man ser dem som fullständigt pantade och inte klarar av det mest simpla i underrättelsearbete.

Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Tveksamt. Min vän såg också en "drönare" nyligen. Men det är ju bara vad de tror. Har de inte detaljerade fotografier på det som flyger är det per definition ett ufo.

Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Vad skulle det finnas för motiv?

Är det inte mer troligt att det var någon som inte ville något illa. Kanske en privatperson som ville kika lite bara?

Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vad fan skulle den flyga över Barsebäck för? Det har ju inte varit i drift på år och dag.

Ja, varför skulle ryssen skicka en massa drönare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in