Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-17, 20:13
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Både efterspelsvittnet och vittnet Engström missar GM....

Jag frågar återigen vad är skillnaden mellan Vittnet-SE och ditt påfund Efterspelsvittnet-SE ?

För att vara vittne till själva mordet bör man sett själva mordet.
Benämningen "vittnet" blir då lite missvisande när det gäller SE som inte ser själva mordet.

För att även de med lite svårare att tänka ska hänga med har vi här i tråden snickrat ihop "efterspelsvittnet" som benämning för SE så att alla ska hänga med.

SE ser alltså inte själva mordet utan bara mordets efterspel. SE är ett "efterspelsvittne".

(Jag befarar att denna förklaring flyger långt över huvudet på dig.)
Citera
2024-10-17, 20:18
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Jag menar som oskyldig så varför lägga till lite på utstämplingstiden och dra ifrån väktar pratet ?

Många menar på att han vill komma ut lite tidigare för att vara viktig ...

Men om han som oskyldig ändå ser LJ så behöver han ju inte krångla med något utan bara säga 23;19 och lite prat med väktare...

Det här om efterspelsvittnet begriper jag inte mig alls på !! Jo möjligen om han gick norrut och missade allt och hör polissirener och inser att något måste hänt på Sveavägen och traskar tillbaka och är framme 23:30...

Då kanske jag får köpa efterspelsvittnet Engström som ljuger ihop för att vilja vara med om en händelse

Just det, varför vill han hålla väktarna utanför sin berättelse, han nämner dem inte förrän tre år senare. Som du säger: varför skjuta fram tiden när de hade kunnat ge honom ett alibi ... Han vill heller inte nämna trappen med ett ord.
Citera
2024-10-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
För att vara vittne till själva mordet bör man sett själva mordet.
Benämningen "vittnet" blir då lite missvisande när det gäller SE som inte ser själva mordet.

För att även de med lite svårare att tänka ska hänga med har vi här i tråden snickrat ihop "efterspelsvittnet" som benämning för SE så att alla ska hänga med.

SE ser alltså inte själva mordet utan bara mordets efterspel. SE är ett "efterspelsvittne".

(Jag befarar att denna förklaring flyger långt över huvudet på dig.)

Men herregud...

Ni behöver inte kalla honom för efterspelsvittne för att beskriva det han själv påstår...

Är Mårten då ett förspelsvittne?

Jag tror att vi kan nog enas om att kalla honom för vittnet Engström igen...

Haha...Efterspelsvittne...haha
Citera
2024-10-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Just det, varför vill han hålla väktarna utanför sin berättelse, han nämner dem inte förrän tre år senare. Som du säger: varför skjuta fram tiden när de hade kunnat ge honom ett alibi ... Han vill heller inte nämna trappen med ett ord.

Han ljuger om utstämplingstiden för att vilja komma ut senare..

Han ljuger om väktarpratet för att inte vilja blanda in dom..

Allt detta för att vilja stå på rätt plats för att glo in i sin jävla klocka på Sveavägen...
Citera
2024-10-17, 20:30
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ja men återigen...

Lämnar Engström korrekta detaljer så är han ju ett vittne och inte ett efterspelsvittne !

Då kan ju säga att han stämplade ut 23:19 och pratade kort med väktarna , sen såg lite rörelse på brottsplatsen och sen började hjälpa till !

Ja exakt: du har förstått. Skönt att vi kan släppa Engström nu.

Man kan tycka att något är obegripligt, men det finns miljarder människor, och de tänker och agerar som de själva vill.

Och problemet med Engströms utseende och klädsel: är det verkligen bevisat att det var en SE-kopia som sköt? Och om så är fallet, varför reagerade ingen när de fick se bilder på honom?
Citera
2024-10-17, 20:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Men herregud...

Ni behöver inte kalla honom för efterspelsvittne för att beskriva det han själv påstår...

Är Mårten då ett förspelsvittne?

Jag tror att vi kan nog enas om att kalla honom för vittnet Engström igen...

Haha...Efterspelsvittne...haha

Det finns en kutym här i tråden att specificera vittnen med olika benämningar. Det ökar tydligheten i tråden.

Supervittnet och Efterspelsvittnet är två exempel på detta.

Om du försöker tänka "vittnet" inne i ditt huvud när du läser "efterspelsvittnet" så kommer det att klarna även för dig ska du se!
Citera
2024-10-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja exakt: du har förstått. Skönt att vi kan släppa Engström nu.

Man kan tycka att något är obegripligt, men det finns miljarder människor, och de tänker och agerar som de själva vill.

Och problemet med Engströms utseende och klädsel: är det verkligen bevisat att det var en SE-kopia som sköt? Och om så är fallet, varför reagerade ingen när de fick se bilder på honom?

Det gjorde faktiskt Mårten...

Förklaringen han hade var att han tänkte att han går offensivt ut med att vara vittne och borde redan isåfall vara i registret..

Jag tror att just pga Engströms offensiva grej om att jag är VITTNE som kan ha räddat honom

Få såg ansiktet på honom och det gick fort och folk satt i bilar
Citera
2024-10-17, 20:37
Medlem
Citat:
Det finns en kutym här i tråden att specificera vittnen med olika benämningar. Det ökar tydligheten i tråden.

Supervittnet och Efterspelsvittnet är två exempel på detta.

Om du försöker tänka "vittnet" inne i ditt huvud när du läser "efterspelsvittnet" så kommer det att klarna även för dig ska du se!

Jasså..

Supervittnet är ju bara i Engströms huvud och Efterspelsvittnet är i ditt huvud..

Vilka fler vittnes typer har du ?

Haha...Du slår jämnt knut på dig själv
Citera
2024-10-17, 20:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jasså..

Supervittnet är ju bara i Engströms huvud och Efterspelsvittnet är i ditt huvud..

Vilka fler vittnes typer har du ?

Haha...Du slår jämnt knut på dig själv

Skelleftehamnsvittnet kanske? Har du själv några?
Citera
2024-10-17, 20:42
Medlem
Citat:

Jaha är han ett efterspelsvittne eller förspelsvittne eller bara vittne ?
Citera
2024-10-17, 20:44
Medlem
Citat:

Du tänker att vi behöver ett påhittat namn på vittnet Engström omifall vi skulle missa vilken person vi syftar på ?

Därav kom du på efterspelsvittnet?

Haha
Citera
2024-10-17, 20:46
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Du tänker att vi behöver ett påhittat namn på vittnet Engström omifall vi skulle missa vilken person vi syftar på ?

Därav kom du på efterspelsvittnet?

Haha

Citat:
Jaha är han ett efterspelsvittne eller förspelsvittne eller bara vittne ?

Skelleftehamnsvittnet är tydligen SE själv om du frågar en del skribenter här i tråden.

(Jag avbryter den här meningslösa diskussionen nu om olika vittnestyper för att undvika att tråden blir onödigt lång och oöverskådlig.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in