Citat:
Ursprungligen postat av
Chillgren
Du menar att de som står på kö efter honom inte är av samma skrot och korn.
Faktiskt så tyder det mesta på att de är ännu värre än honom.
Så kan det ju vara. Samtidigt är jag inne på att Putin kommer undan med mycket av det han hittar på eller tar för sig, för att han har suttit ensam vid makten i två decennier.
Statsledning är en förtroendefråga.
Jag tror inte att det är lika lätt för en efterträdare, som dessutom tvingas till mobilisering, och en massa andra negativa åtgärder. Att följa sin föregångare misslyckade plan, måste vara politiskt självmord.
Vem vill liksom ärva sin företrädares skit? När man istället kan skylla all skit på honom?
Jag kan ha fel, naturligtvis.