2024-10-15, 00:28
  #467353
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Jag håller inte med.
Jag anser att pissryssen borde slaktas omgående. Inte nåt långsamt kokande.
Jag köper inte den där koka långsamt teorin.
Koka ryzzen långsamt ,Det är det enda sättet
om vi inte vill gå i direkt krig och det finns det väldigt lite stöd för.

Det avgörande som den framtida historieskrivningen kommer att fokusera på är slaget om Kiev i början på kriget, där försvann putlers chans.
Citera
2024-10-15, 00:41
  #467354
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Koka ryzzen långsamt ,Det är det enda sättet
om vi inte vill gå i direkt krig och det finns det väldigt lite stöd för.

Det avgörande som den framtida historieskrivningen kommer att fokusera på är slaget om Kiev i början på kriget, där försvann putlers chans.

Vi får se..

..är rädd för Trump`s intresse för att fixa "MAGA" i Usa, kommer att gå ut över Ukraina. Då om han vinner valet (tror han har en god chans att vinna). Detta är Putins "gong-gong" som kan rädda honom kvar i matchen.
Citera
2024-10-15, 00:57
  #467355
Medlem
Silfverryggs avatar
Kan någon bekräfta detta rykte:
Shoigu, som ofta syntes med puttefnask på hins resor i Sibirien, är på väg in i finkan efter alla förnedringar.
Med andra ord så har han i det läget fått dödsstraff. Detta i och med att putte förnedrar man inte öppet.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/kallor-putin-kan--fangsla-sjujgu/
Det var i våras som Sergej Sjojgu fick sparken som Rysslands försvarsminister efter tolv år på posten.
Sjojgu, som länge stått Putin nära, fick i stället en position som generalsekreterare för det nationella säkerhetsrådet.
Där har han nästan helt hamnat i skymundan. Från att ha gett dagliga intervjuer till statskontrollerade medier i flera år har han nu endast gjort en intervju med en mindre känd journalist på Rossiya TV.
– Alla ser det här och förstår att Sergej Kuzjugetovitj (Sjojgu) har blivit straffad, säger en rysk myndighetskälla med militär bakgrund till oberoende ryska tidningen The Moscow Times.
Vill se mer än bara Expressen skriva om detta för att tro på detta rykte för att inte tala om bilder med den där mongolska fittan i ett bur inför rysk domstol. Kan tyvärr inte själv läsa The Moscow Times för tillfället. Något med min webbläsare att göra gissar jag.
__________________
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-10-15 kl. 01:00.
Citera
2024-10-15, 01:29
  #467356
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Kan någon bekräfta detta rykte:
Shoigu, som ofta syntes med puttefnask på hins resor i Sibirien, är på väg in i finkan efter alla förnedringar.
Med andra ord så har han i det läget fått dödsstraff. Detta i och med att putte förnedrar man inte öppet.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/kallor-putin-kan--fangsla-sjujgu/
Det var i våras som Sergej Sjojgu fick sparken som Rysslands försvarsminister efter tolv år på posten.
Sjojgu, som länge stått Putin nära, fick i stället en position som generalsekreterare för det nationella säkerhetsrådet.
Där har han nästan helt hamnat i skymundan. Från att ha gett dagliga intervjuer till statskontrollerade medier i flera år har han nu endast gjort en intervju med en mindre känd journalist på Rossiya TV.
– Alla ser det här och förstår att Sergej Kuzjugetovitj (Sjojgu) har blivit straffad, säger en rysk myndighetskälla med militär bakgrund till oberoende ryska tidningen The Moscow Times.
Vill se mer än bara Expressen skriva om detta för att tro på detta rykte för att inte tala om bilder med den där mongolska fittan i ett bur inför rysk domstol. Kan tyvärr inte själv läsa The Moscow Times för tillfället. Något med min webbläsare att göra gissar jag.

Jag tror inte att Shjogu är på väg in i kåken, han är för tätt knyten till Putin. De har t.o.m filmats när de har semestrar tillsammans. Hans absolut närmaste. Det skulle bli som ungefär om Hitler skulle ha arresterat Göring (med sin inkompetens och vilja att sko sig själv). Putin vill ge skenet till hemmapubliken att allt är under kontroll. Så Shjogu får ett "låtsas jobb" och får passa på vad han äter, och hålla sig väck ifrån höga byggnader.

Sedan är det ju det också, Shjogu har ju säkert lojala under honom..., som har tjänat på all korruption. Hur kommer de att reagera om han blir arresterad/dör ?
__________________
Senast redigerad av Snapcount 2024-10-15 kl. 01:32.
Citera
2024-10-15, 01:36
  #467357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Jag tror inte att det är så enkelt att ryssarna skulle ha hamnat i en fälla. En del bloggare tror att ryssarna förberedde en fälla för ukrainare, för - varför skulle de annars ha tagit bort minorna från just de områden som de ukrainska soldaterna attackerade. Och om man tror att ukrainarna ville ha bättre förhandlings möjligheter vid fredsprosessen och få ryssarna att samla militär i Kursk och att det då skulle lätta upp vid den stora fronten varpå ukrainarna kan attackera igen och ta tillbaka territorier , så är det en logisk tanke.
Men, men, men ryssarna har mycket soldater och inga ryska soldater från fronten behövdes för att kväsa, långsamt, ukrainarnas Kursk attack.

Fast - i och med att de bästa soldaterna från Ukraina var med i Kursk och Kiev beordade fler och fler soldater till Kursk - så blir det många döda ukrainare och uppbrunna tanks och olika skjutanordningar som förstörts.

Så... vem hade nytta av Kursk operationen?

Samma typ av fälla som konvoyen mot Kiev? Ryssaran har väldigt udda definitioner på vad en fälla är.
Citera
2024-10-15, 01:37
  #467358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Ingen specialistsköterska med kompetens går med på 62 månadslöner.
De har sett och hört vad som händer i Ukaina.
Dom vet att de blir blåst på stålarna.
Dom vet att de troligen aldrig kommer hem igen.
Dom vet att de blir knullobjekt och blir våltagna av sina landsmän ryzzarna.

Det blir ingen succé att rekrytera yrkeskunniga specialistsköterskor oavsett betalning.

Det var inte det jag sa. Jag sa att sign bonusen som soldater får är lika mycket som en specialistsköterska tjänar på 62 månader.
Citera
2024-10-15, 01:52
  #467359
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag tror inte att Shjogu är på väg in i kåken, han är för tätt knyten till Putin. De har t.o.m filmats när de har semestrar tillsammans. Hans absolut närmaste. Det skulle bli som ungefär om Hitler skulle ha arresterat Göring (med sin inkompetens och vilja att sko sig själv). Putin vill ge skenet till hemmapubliken att allt är under kontroll. Så Shjogu får ett "låtsas jobb" och får passa på vad han äter, och hålla sig väck ifrån höga byggnader.

Sedan är det ju det också, Shjogu har ju säkert lojala under honom..., som har tjänat på all korruption. Hur kommer de att reagera om han blir arresterad/dör ?

Ursäkta för OffT, men vill göra en jämförelse med dåtidens situation och dagens läge.

He (Göring, min anm) was also motivated by fears that his rival, Martin Bormann, would seize power upon Hitler's death and would have him killed as a traitor.
...
In his last will and testament, Hitler expelled Göring from the party, formally rescinded the decree making him his successor, and upbraided Göring for "illegally attempting to seize control of the state".[142]
https://en.wikipedia.org/wiki/Hermann_G%C3%B6ring

Så även om man är puttes sängvärmare så betyder det inte att man är immun. Även om Göring var vicekorpralens sängkompis, så var allting i slutet i Bormanns händer. Skulle nog våga säga att Nikolai Paturschev är Bormann i detta fall. Med andra ord, så kan man alltid hoppas på att mongolen Shoigu är körd och kanske råkar inom kort råka ut för defenestrering. Sanering innanför kremls murar är bara bra i och med färre idioter som kan beordra fortsatta angrepp mot Ukraina.
Sedan kan man alltid hoppas på fler dödsfall innanför kremls murar (inkl putte själv som en av liken) samt att musslorna i Kaukasus bränner de sista kretskorten i skallen och börjar öppet slåss sinsemellan för att därmed vara tvungna att använda sina egna mot att slåss mot grannarna istället för att följa puttefnasks order om att begå folkmord i Ukraina.
__________________
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-10-15 kl. 02:04.
Citera
2024-10-15, 03:04
  #467360
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Du menar att de som står på kö efter honom inte är av samma skrot och korn.

Faktiskt så tyder det mesta på att de är ännu värre än honom.

Så kan det ju vara. Samtidigt är jag inne på att Putin kommer undan med mycket av det han hittar på eller tar för sig, för att han har suttit ensam vid makten i två decennier.

Statsledning är en förtroendefråga.

Jag tror inte att det är lika lätt för en efterträdare, som dessutom tvingas till mobilisering, och en massa andra negativa åtgärder. Att följa sin föregångare misslyckade plan, måste vara politiskt självmord.

Vem vill liksom ärva sin företrädares skit? När man istället kan skylla all skit på honom?

Jag kan ha fel, naturligtvis.
Citera
2024-10-15, 03:09
  #467361
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det var inte det jag sa. Jag sa att sign bonusen som soldater får är lika mycket som en specialistsköterska tjänar på 62 månader.

Som aldrig betalas ut?

Ytterligare ett exempel på hur ryssen förråder sina egna invånare.
Citera
2024-10-15, 05:42
  #467362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Så kan det ju vara. Samtidigt är jag inne på att Putin kommer undan med mycket av det han hittar på eller tar för sig, för att han har suttit ensam vid makten i två decennier.

Statsledning är en förtroendefråga.

Jag tror inte att det är lika lätt för en efterträdare, som dessutom tvingas till mobilisering, och en massa andra negativa åtgärder. Att följa sin föregångare misslyckade plan, måste vara politiskt självmord.

Vem vill liksom ärva sin företrädares skit? När man istället kan skylla all skit på honom?

Jag kan ha fel, naturligtvis.

Att följa sin föregångare misslyckade plan, måste vara politiskt självmord.

Vem vill liksom ärva sin företrädares skit? När man istället kan skylla all skit på honom?



Tror inte du har fel. En efterträdare kommer knappast hänga på sig det kvarnhjul som Putin skapat.
Citera
2024-10-15, 05:48
  #467363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Det där är bara cope.
Jag mår själv dåligt för jag är fullt medveten om att väst har agerat och agerar fortfarande helt fel i ukrainakriget. Det är plågsamt att se väst skada sig självt, vara fegt, svika demokratin, och låta diktatur vinna.
Så jag förstår att många av er inte vill tro på det. Ni tror på saker som "koka grodan långsamt" och så vidare för att må bättre. Och jag respekterar det.

Men för mig har sanningen alltid gått först.
Även före mitt egna välmående.

Historien kommer att döma väst hårt för att de svek Ukraina och demokratin, och lät ondskan vinna.

Chamberlain kommer i jämförelse ha en hedersplats.

Jag tänker inte vara delaktig eller bli associerad med den där kriminella försummelsen. Jag motsätter mig västs agerande på starkast möjliga sätt.
Mitt samvete kommer vara rent som pudersnö.

Lite väl djupa brösttoner kan jag tycka. Man kan ha åsikter om stödet från väst, men inte är det frågan om någon kriminell försummelse. Och ondskan har inte vunnit, ondskan har redan förlorat på mängder av plan.

Mvh.
Citera
2024-10-15, 05:55
  #467364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är "tur" att den Västeuropeiska försvarsindustrin nu levererar på "högvarv" ...

"Vladimir Putin överlämnade till statsduman ett lagförslag om ratificering av fördraget om ett omfattande strategiskt partnerskap mellan Ryssland och Nordkorea."

"Den fjärde artikeln i fördraget stadgar att om en av deltagarna utsätts för ett väpnat angrepp av en annan stat eller flera länder och hamnar i ett krigstillstånd, så kommer den andra deltagaren omedelbart att ge militär och annan hjälp med alla tillgängliga medel."

Nordkorea har den näst största militära organisationen i världen. Källa: Wiki ..

https://ria.ru/20241014/putin--1978029870.html

Ingen har angripit Ryssland. Ryssland har angripit Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in