2024-10-14, 17:30
  #467293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det så kallade Ukrainas gränser är knappast irrelevant för Ryssland och framför allt inte om NATO ska vara på deras forna territorium. Ukraina är skapat av sovjet och långt före det så var det en massa slaviska kungadömmen som bråkade med varandra (inklusive områden i dagens Belarus och Ryssland). Det är märkligt, Ukrainas gränser är heliga medans Jugoslaviens gränser inte var det. Det vi kallar Ukraina borde ha delats upp för länge sedan i två stater enligt den politiska och etniska kartan i Ukraina före 2014. Ryssland var för vek och godtrogen på 90-talet och trodde på fortsatt gott samarbete med vad som kallades Ukraina. Man insåg aldrig faran med baderiterna i västra Ukraina och Washingtons inflytande. Det är bara att inse att etniska ukrainare och baderiter inte tolererar andra folk, nu är det ryssar och på 40-talet var det judar och polacker.

Finns inga likheter mellan Ukraina och Jugoslavien.
Ukraina invaderades brutalt av ryssarna som ville stjäla land och tvinga folket till underkastelse.
Citera
2024-10-14, 17:31
  #467294
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
För att inte tala om att one time sign bonusen som man numera får i den ryska armén är 62 månadslöner för en resande specialist sjuksköterska i Ryssland. Om man tror att det går bra för Ryssen när man ger sådana bonusar så är man inte funtad helt rätt i huvudet.
Ingen specialistsköterska med kompetens går med på 62 månadslöner.
De har sett och hört vad som händer i Ukaina.
Dom vet att de blir blåst på stålarna.
Dom vet att de troligen aldrig kommer hem igen.
Dom vet att de blir knullobjekt och blir våltagna av sina landsmän ryzzarna.

Det blir ingen succé att rekrytera yrkeskunniga specialistsköterskor oavsett betalning.
Citera
2024-10-14, 17:31
  #467295
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ryssarna är i förstäderna till Pokrovsk.
Även om staden är väl befäst så kommer Ukraina inte att orka hålla emot det Ryska artilleriet.
Tråkigt att en sån vacker stad skall sluta som en grushög.
Pokrovsk är sedan länge evakueras på civilbefolkningen, soldaterna borde göra detsamma och behålla livet.


Sparar detta meddelande så får vi se om en månad hur fel du har
Citera
2024-10-14, 17:32
  #467296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ryssarna är i förstäderna till Pokrovsk.
Även om staden är väl befäst så kommer Ukraina inte att orka hålla emot det Ryska artilleriet.
Tråkigt att en sån vacker stad skall sluta som en grushög.
Pokrovsk är sedan länge evakueras på civilbefolkningen, soldaterna borde göra detsamma och behålla livet.

Ryssarna tycker inte att det är tråkigt. De hatar människorna som har sina hem där så mycket att de vill förstöra staden.
Citera
2024-10-14, 17:47
  #467297
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Visst, det ryska folket tycker att den ryska militären skall använda mer tunga vapen - köra flygplan med massvis av bomber och sen bara släppa dem var som helst. Och det kan de göra nu när de bästa av Ukrainas luftförsvars vapen har förstörts.
Det där är riktig rysk krigsdoktrin. Släpp skiten där du är bara, som en kossa. Så tycker ryssaporna. Bra analys, pluspoäng
Ditt svammel om ukrainas luftvärn bemöter jag inte då du saknar grundläggande kompetens och kognitiv förmåga att leverera relevant information.
Mvh jonkebonke.
Citera
2024-10-14, 17:51
  #467298
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Värt att hålla i minnet:

Ryssland snittar 1.200 pers/dag i förluster förutom materiel för enorma belopp.

Tio dagar 12.000, en månad 36.000. Plus miljarder i förlorad och förstörd materiel.

Detta offrar man månad efter månad för att… ja vadå? Vad har man uppnått förutom närmast total internationell isolering, en ekonomi i spillror och generationer av armod och kostnader för återuppbyggnad av det man förstört genom sitt olagliga anfallskrig?

Historiens dom över Putin och den ryska kleptodiktaturen kommer att bli mycket hård.
Offrandet fortsätter för att hålla Vladimir Putin vid liv som lät sig berusas av att försöka bli historisk genom att mörda sig till Ukraina.

Konstgjord andning på den geopolitiskt befängda.
__________________
Senast redigerad av Taggad 2024-10-14 kl. 18:03.
Citera
2024-10-14, 17:55
  #467299
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Japp märks att många ryssar inte stödjer kriget. Rysstrollen här bör ställa frågan varför inga ukrainare saboterar för Ukraina genom att bränna ner byggnader, flygplan, stationer till tågräls you name it om de nu inte stödjer Zelensky men det kommer de aldrig att svara på.

Ja, det verkar som att det röks mindre bland Ukrainarna. Och betydligt färre som tar med sig fotogen till jobbet.
Citera
2024-10-14, 18:46
  #467300
Medlem
Silfverryggs avatar
Då så. Nu finns inga hinder för väst att skicka trupper för att hjälpa Ukraina som aktivt direkt involverade i striderna.
President of Ukraine: with sending men North Korea in fact joining the war against Ukraine
https://t.me/V_Zelenskiy_official/12004
Citera
2024-10-14, 18:57
  #467301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Då så. Nu finns inga hinder för väst att skicka trupper för att hjälpa Ukraina som aktivt direkt involverade i striderna.
President of Ukraine: with sending men North Korea in fact joining the war against Ukraine
https://t.me/V_Zelenskiy_official/12004

Detta kan bli intressant på många plan. Tänker primärt på att SK ser sin chans att slå ut NK en gång för alla Tror både jänkarna och Japan skulle vara rätt taggade.

I och med detta har även putina passerat sin egna röda linje han satt upp.
Citera
2024-10-14, 19:02
  #467302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ryssland har intagit staden Selidovo.
Nu när det av i rask takt mot Pokrovsk.

Spelet är slut för juntan i Kiev.

Inte ens om det var sant skulle det varit en bedrift eller något att skryta om efter 3 år. Historiskt magplask på alla sätt av Ryssland hur det än slutar.
Citera
2024-10-14, 19:02
  #467303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Då så. Nu finns inga hinder för väst att skicka trupper för att hjälpa Ukraina som aktivt direkt involverade i striderna.
President of Ukraine: with sending men North Korea in fact joining the war against Ukraine
https://t.me/V_Zelenskiy_official/12004

Ja då kommer ryssarna som vanligt bröla och grina ut i FN.
Citera
2024-10-14, 19:06
  #467304
Medlem
Ingen ryss som hävdar att NK de facto genomför att proxy-krig mot Ukraina?? Nä, tänkte väl det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in