2024-10-12, 02:58
  #466753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Att gå in i länder och ta vad man vill ha - är USA-s sätt. Fast det verkar sluta snöpligt! Ingen i de olika länderna ville ha de bombande USA, England och Nato.
I motsats till Ukraina och deras Donbass region som ville göra sig fri från Ukraina och ansluta sig till Ryssland. Folkets fria val. Fortfarande har folket rättigheter- enligt FN.

Du ser inte ens ironin i toket du skriver. Det är Ryssland som invaderade Ukraina, de ockuperar även delar av Georgien och Moldavien.
Vilka länder eller delar av länder ockuperar usa just nu?
Citera
2024-10-12, 03:00
  #466754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Stiligt! Med ukrainska flaggan på också.

Skyfflar ledigt 3 kubik vatten per sekund genom vattenjetaggregatet.

Tillverkad av ett privat ägt svenskt företag.

Känns konstigt att de gör nåt annat än buskör i skärgården. Hoppas de gör nytta för Ukraina.
Citera
2024-10-12, 03:07
  #466755
Medlem
monken1s avatar
https://x.com/liveukraine2022/status/1844818619009777896?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
Alexandr Dugin dillar om militär exorcism.
Citera
2024-10-12, 05:02
  #466756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
https://x.com/liveukraine2022/status/1844818619009777896?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
Alexandr Dugin dillar om militär exorcism.

Ja det var inte helt lätt att följa vad han menade. Men på något sätt menade han (tror jag) att Ukraina och ukrainarna är besatta av djävulen och därför ska ryssarna mörda dom. Men jag kanske fattade fel. Någon Putin fan som kan hjälpa till med tolkning?
Citera
2024-10-12, 05:38
  #466757
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Om alkoholen når fram Jag har en ganska stark misstanke om att det blir en vinter med väldigt taskig logistik ur ett ryskt perspektiv. De har redan idag problem och hur blir det inte med långräckviddiga vapen ?

Sedan kan ju iofs en ryss dricka allt som innehåller alkohol om det så vore jäst piss .
Jag funderar på om inte det hade varit taktiskt om Ukraina hade försett de ryska soldaterna med vodka.
Fulla eller bakfulla ryssar borde vara ännu enklare att hantera.
En helpall med vodkaflaskor stående på en väg hade nog slagit ut en bataljon....

__________________
Senast redigerad av Drooid 2024-10-12 kl. 06:15. Anledning: Lagt till spoiler
Citera
2024-10-12, 05:52
  #466758
Bannlyst
Kim Jong har tydligen bistått Putin med beväringar, hur presterar dessa gulingar hittills? NK har väl gammalt mtrl från sovjet?
Citera
2024-10-12, 06:17
  #466759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Kreml
Kim Jong har tydligen bistått Putin med beväringar, hur presterar dessa gulingar hittills? NK har väl gammalt mtrl från sovjet?

Är det så, att stadsledningen i NK skickat trupper att strida på Rysslands sida? I då fall är dom ju en stridande part. Helt annan sak än att sälja vapen...
__________________
Senast redigerad av BothSidesNow 2024-10-12 kl. 06:17. Anledning: Stavfel
Citera
2024-10-12, 06:21
  #466760
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Är det så, att stadsledningen i NK skickat trupper att strida på Rysslands sida? I då fall är dom ju en stridande part. Helt annan sak än att sälja vapen...

Det är kanske dags att USA/ Nato går in mer hands on?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sydkorea-nordkorea-skickar-troligen-soldater-till-ukraina
Nordkorea har sannolikt redan soldater på plats i Ukraina för att bistå Ryssland – och kommer troligen att skicka fler, uppger Sydkoreas försvarsminister. Han ser det samtidigt som sannolikt att uppgifterna om att nordkoreanska militärer dödats stämmer.
Citera
2024-10-12, 07:14
  #466761
Medlem
Jack.Elams avatar
Ny dag, nya gräsbränder.

https://x.com/NOELreports/status/1844965259343237370
Citat:
An oil depot in occupied Rovenky, Luhansk region, was attacked overnight.
Citera
2024-10-12, 07:14
  #466762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Kreml
Det är kanske dags att USA/ Nato går in mer hands on?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sydkorea-nordkorea-skickar-troligen-soldater-till-ukraina
Nordkorea har sannolikt redan soldater på plats i Ukraina för att bistå Ryssland – och kommer troligen att skicka fler, uppger Sydkoreas försvarsminister. Han ser det samtidigt som sannolikt att uppgifterna om att nordkoreanska militärer dödats stämmer.

Det tror jag inte, ingen lär skicka trupp tills man i alla fall vet om N. Korea har stridande soldater där och inte bara observatörer.
Citera
2024-10-12, 07:20
  #466763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det tror jag inte, ingen lär skicka trupp tills man i alla fall vet om N. Korea har stridande soldater där och inte bara observatörer.
Kan gå fort med det.

"Flera tusen nordkoreanska soldater genomgår utbildning i Ryska federationen, de kan överföras till Ukraina - ISW"
Iryna Balachuk — Lördagen den 12 oktober 2024, 06:05

"Soldater från Nordkorea kämpar redan i Ukraina, dessutom genomgår flera tusen nordkoreanska soldater utbildning i Ryssland och kan komma att överföras till frontlinjen i framtiden, rapporterar Institutet for the Study of War."

https://www.pravda.com.ua/news/2024/10/12/7479369/

Kan bli en bra anledning till att täppa till truten på både NK och Ryssland.
Båda ländernas ledare är galet aggressiva och har "geopolitiska" ambitioner och svältande befolkningar.
Citera
2024-10-12, 07:24
  #466764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Kan gå fort med det.

"Flera tusen nordkoreanska soldater genomgår utbildning i Ryska federationen, de kan överföras till Ukraina - ISW"
Iryna Balachuk — Lördagen den 12 oktober 2024, 06:05

"Soldater från Nordkorea kämpar redan i Ukraina, dessutom genomgår flera tusen nordkoreanska soldater utbildning i Ryssland och kan komma att överföras till frontlinjen i framtiden, rapporterar Institutet for the Study of War."

https://www.pravda.com.ua/news/2024/10/12/7479369/

Kan bli en bra anledning till att täppa till truten på både NK och Ryssland.
Båda ländernas ledare är galet aggressiva och har "geopolitiska" ambitioner och svältande befolkningar.

Det märkliga är att Väst fortsätter skicka nödhjälp till N. Korea. Dra in allt bistånd (man skickar mat) så kan de inte fokusera på militären som de gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in