2024-10-14, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Molten
Jag kommer ihåg. Men varför ska jag rabbla upp dem bara för att du är kränkt för att du har fetma och vägrar inse det?

175cm, 68kg.
Jag är inte kränkt på något vis, bara intresserad av vad andra har för erfarenheter.
Jag kan bara komma komma på två-tre ställen där jag fått för mycket mat, och jag ligger också på någonstans runt 1000 restauranger.
Citera
2024-10-14, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallerstrom
Då kan du väl nämna en?
Där jag åt senast var på Happy Days i Gbg centrum, vi fick in en extra skål med pommes.

Någon skrev att "kalkylen inte går ihop", nu vet jag eftersom jag extra-jobbade på 2 olika restauranger det åren jag pluggade att man sa att potatis, ris eller pommes bara kostar någon krona extra. Så det skulle det bjudas på om någon var hungrig.
Citera
2024-10-14, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Där jag åt senast var på Happy Days i Gbg centrum, vi fick in en extra skål med pommes.

Någon skrev att "kalkylen inte går ihop", nu vet jag eftersom jag extra-jobbade på 2 olika restauranger det åren jag pluggade att man sa att potatis, ris eller pommes bara kostar någon krona extra. Så det skulle det bjudas på om någon var hungrig.

Så räknar man inte riktigt.
Jag har jobbat på restauranger hela mitt arbetsliv, dom senaste 20 åren med ansvar för köksekonomi.
Att bjuda alla som är hungriga på extra mat spräcker dom snå marginalerna man jobbar med på krogen.

Konstigt att bjuda på pommes när det dtår med som en egen post på menyn, det är nog inte OK för ägarna.
Eller så är det någon som bara skiter i hur det går för stället.
Senast redigerad av Lallerstrom 2024-10-14 kl. 18:00.
Citera
2024-10-14, 18:00
Medlem
Citat:
Så räknar man inte riktigt.
Jag har jobbat på restauranger hela mitt arbetsliv, dom senaste 20 åren med ansvar för köksekonomi.
Att bjuda alla som är hungriga på extra mat spräcker dom snå marginalerna man jobbar med på krogen.
Säkert olika på olika ställen. Nu pratar jag inte finkrog utan krog med mer normala priser. Som sagt har jag aldrig blivit nekad lite extra pommes.
Citera
2024-10-14, 18:10
Bannlyst
Citat:
Säkert olika på olika ställen. Nu pratar jag inte finkrog utan krog med mer normala priser. Som sagt har jag aldrig blivit nekad lite extra pommes.

Men då är det snabbmatsrestauranger då äter på?
Citera
2024-10-14, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Tror du har förväxlat användarna. Det är Cooltrayne du har frågat flertal gånger, inte Kalle-i-KBA.

Men eftersom flera användare tydligen har liknande erfarenheter (om man väljer att tro dem), så blir jag nyfiken på vad det är för ställen.

Citat:
Gratis mat??? Jag får det till huvudrätten jag betalar fullt för.
Extra mat som du ej betalar för är per definition gratis mat oavsett om du i övrigt betalar för 5000 huvudrätter. Hur kan du inte inse detta? Jag antar att anledningen är att du tror att det är restaurangens skyldighet att mätta alla gäster som betalar för en huvudrätt, eftersom någon okunnig/idiot påstod det när du extraknäcker på restaurang i två år som ung. Det är det inte.

Alla servitörer som ger dig gratis mat gör det pga okunskap och utan ägarens tillåtelse. Sekunden ägaren får nys om detta får servitören i fråga inga fler arbetspass (spaken) eller i bästa fall en rejäl avhyvling. Tänk på att du äventyrar personalens anställning nästa gång du snålar och ber om mer mat du ej tänker betala för.

Citat:
Knappast. Man får ju inte ens gratis kranvatten på McD t ex och dom anställda är mer som robotar än personal med service i åtanke. Golden Days som Kalle nämnde är en helt vanlig krog.
Senast redigerad av TjackRaise 2024-10-14 kl. 19:34.
Citera
2024-10-14, 23:03
Medlem
Citat:
175cm, 68kg.
Jag är inte kränkt på något vis, bara intresserad av vad andra har för erfarenheter.
Jag kan bara komma komma på två-tre ställen där jag fått för mycket mat, och jag ligger också på någonstans runt 1000 restauranger.

Det var många kvitton ni.
Citera
2024-10-14, 23:07
Medlem
Crabbofixs avatar
den som inte blir mätt bör söka läkarvård.
Citera
2024-10-14, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Inte meningen att man ska bli mätt utan man ska bli nöjd
Förstår inte hur du resonerar. Om trådskaparen ska bli nöjd så vill ha nog bli mätt liksom många andra som äter en lunch.
Citera
2024-10-14, 23:12
Medlem
Pungsvings avatar
Prova en ny restaurang tills du hittar en där du blir mätt. Ät banan annars.
Citera
2024-10-17, 19:06
Medlem
Citat:
"då äter på"???
Jag har flera gånger skrivit att det är normala restauranger med normala priser, inga sunkhak!
Vet inte hur det är med din läsförmåga...
Citera
2024-10-17, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Extra mat som du ej betalar för är per definition gratis mat oavsett om du i övrigt betalar för 5000 huvudrätter. Hur kan du inte inse detta? Jag antar att anledningen är att du tror att det är restaurangens skyldighet att mätta alla gäster som betalar för en huvudrätt, eftersom någon okunnig/idiot påstod det när du extraknäcker på restaurang i två år som ung. Det är det inte.

Alla servitörer som ger dig gratis mat gör det pga okunskap och utan ägarens tillåtelse. Sekunden ägaren får nys om detta får servitören i fråga inga fler arbetspass (spaken) eller i bästa fall en rejäl avhyvling. Tänk på att du äventyrar personalens anställning nästa gång du snålar och ber om mer mat du ej tänker betala för.

Knappast. Man får ju inte ens gratis kranvatten på McD t ex och dom anställda är mer som robotar än personal med service i åtanke. Golden Days som Kalle nämnde är en helt vanlig krog.
Nu är det inte gratis mat utan en större portion.... Kanske är dom måna om att kunden kommer tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in