2024-10-12, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Precis. Blir ju ofta 3-400 minst då.
Inte mig emot egentligen men nu handlade tråden om "att bli mätt" och ibland kan man va jävligt hungrig och vill bli riktigt mätt
Är nästan alltid ute på kvällen för den sociala biten då är öl o sällskapet viktigare.

På två eller tre rätter blir man oftast mätt.
Citera
2024-10-13, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallerstrom
På två eller tre rätter blir man oftast mätt.
Har aldrig blivit nekad extra pommes eller annat, så varför ta mer än en huvudrätt???
Citera
2024-10-13, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Har aldrig blivit nekad extra pommes eller annat, så varför ta mer än en huvudrätt???

På vilken restaurang har du fått gratis pommes?
Tipsa gärna om ett sånt ställe.
Citera
2024-10-13, 23:40
Medlem
Citat:
jag har redan frågat honom 6 gånger om vilka restauranger han fått gratis mat på utan att få ett svar. han hittar uppenbarligen bara på av någon outgrundlig anledning...
Citera
2024-10-14, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
jag har redan frågat honom 6 gånger om vilka restauranger han fått gratis mat på utan att få ett svar. han hittar uppenbarligen bara på av någon outgrundlig anledning...

Tror du har förväxlat användarna. Det är Cooltrayne du har frågat flertal gånger, inte Kalle-i-KBA.

Men eftersom flera användare tydligen har liknande erfarenheter (om man väljer att tro dem), så blir jag nyfiken på vad det är för ställen.
Citera
2024-10-14, 08:43
Medlem
inte går man ut på nån fin restaurang som är dyr som fan ock de räknar med att man ska beställa både förrätt ock efterrätt för att bli mätt ,nä blir lunchbuffe eller möjligtvis en pizza om man nu ska äta ute
Citera
2024-10-14, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
inte går man ut på nån fin restaurang som är dyr som fan ock de räknar med att man ska beställa både förrätt ock efterrätt för att bli mätt ,nä blir lunchbuffe eller möjligtvis en pizza om man nu ska äta ute

Naturligtvis räknar man med att gästen ska beställa minst två rätter, i synnerhet på fina ställen.
Citera
2024-10-14, 14:44
Medlem
Citat:
Som sagt alla jag varit på...
Citera
2024-10-14, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Gratis mat??? Jag får det till huvudrätten jag betalar fullt för.
Citera
2024-10-14, 15:11
Bannlyst
Citat:
Som sagt alla jag varit på...

Då kan du väl nämna en?
Citera
2024-10-14, 16:13
Medlem
Citat:
Gratis mat??? Jag får det till huvudrätten jag betalar fullt för.

Kan vara en definitionsfråga då. En vanlig huvudrätt betalar man självklart fullt för. Men extra pommes eller annat till maten, det betalar du väl inte mer för? Eller betalar du extra?

Lunchrestauranger kan visserligen bjuda på bröd och sallad, pizzerior kan bjuda på pizzasallad etc. Det brukar vara tydligt. Men det är inte alltid självklart att man kan be om extra pommes eller annat till huvudrätt ”gratis” (utan att man behöver betala mer för det). Så den extra maten behöver alltså inte vara ”gratis”.
Citera
2024-10-14, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Kan vara en definitionsfråga då. En vanlig huvudrätt betalar man självklart fullt för. Men extra pommes eller annat till maten, det betalar du väl inte mer för? Eller betalar du extra?

Lunchrestauranger kan visserligen bjuda på bröd och sallad, pizzerior kan bjuda på pizzasallad etc. Det brukar vara tydligt. Men det är inte alltid självklart att man kan be om extra pommes eller annat till huvudrätt ”gratis” (utan att man behöver betala mer för det). Så den extra maten behöver alltså inte vara ”gratis”.

Oftast betalar man för en portion extra pommes, annars går kalkylen inte ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in