Citat:
Ursprungligen postat av
Sereena
Här är det tvärt om, vill absolut inte ha Early Bird då risken är överhängande att paketet får fötter innan man hinner på det.
Nån av paketboxarna (Instabox/budbee) i första hand, sen PN utlämningsställe sen företagspaket följt DHL/Schenker.
"Till brevlådan" och Early Bird sist då allt som inte är fastbultat stjäls så det går inte att ta leverans av nåt som bara ställs utanför dörren.
Har aldrig haft några problem alls med paket som gått vis DHL eller Schenker, dom hamnar lite lägre på listan enbart pga avståndet till närmsta utlämningsställe.
Jag tror det varierar mycket från stad till stad och även område till område om vilken "last mile" tjänst som är bäst.
Här funkar Early Bird bra och jag har alltid fått mina leveranser rätt snabbt genom dem. Men jag bor i ett bra område och det är sex lägenheter i uppgången och dessutom med portlås och enbart skötsamma grannar med arbete och någon pensionär. Alla är svenskar. Så här är inga som snor paket om de lämnas utanför lägenhetsdörren.
Post Nord är väl det företag som fungerar sämst här. De kan påstå att de försökt leverera trots att man varit hemma hela dagen. Paket kan komma till utlämningsställe utan att man får någon som helst notis om det med risk att msn missar att hämta ut paketet.
Schenker brukar vara långsamma, ungefär som PN, men de brukar ändå informera om att paketet kommit till ett utlämningsställe. Dock kan det hamna på olika utlämningsställen från gång till gång. Har dock aldrig fått med Schenker från TEMU.
Men jag håller med om att det allra bästa skulle vara att få via Instabox.
I övrigt tycker jag TEMU är riktigt bra. Skulle dock inte handla kläder den vägen då jag vill prova innan köp. Köper heller inte elektronik, förutom typ ficklampor.