2024-10-13, 19:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Att vara rak och ärlig motbevisar ingenting. Han är fortfarande en dåre.
OK. Men om man kikar (objektivt) på Trumps politik, så vill man snabbt se at den har många likheter med den politiken som Reagan körde.

Anser du att även Reagan var en dåre?
Citera
2024-10-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
OK. Men om man kikar (objektivt) på Trumps politik, så vill man snabbt se at den har många likheter med den politiken som Reagan körde.

Anser du att även Reagan var en dåre?

Sen när handlade tråden om Trumps politik?
Citera
2024-10-13, 19:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Sen när handlade tråden om Trumps politik?
Borde inte det vara det avgörande?
Citera
2024-10-13, 19:53
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ska du bemöta det jag skrev om att Trump hyllar Kinas ledare, håller brandtal om handel och tull - men själv importerar billiga biblar där och går i stor vinst i år?
Nej! Jag är inte intresserad av att diskutera det. Det är inte vad det handlar om.
Citera
2024-10-13, 20:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej! Jag är inte intresserad av att diskutera det. Det är inte vad det handlar om.
Nehej.
Vad vill du ha sagt då?

Annars kan du väl fundera kring det här.
Dialogen då de väntar på Arianne Zucker är inget fristående fenomen.

"Det är bäst att jag använder några Tic Tacs ifall jag börjar kyssa henne. Du vet att jag automatiskt attraheras av vackra... Jag börjar bara kyssa dem. Det är som en magnet. Bara kyss. Jag väntar inte ens och när du är en stjärna låter de dig göra det.

Ta tag i fittan. Du kan göra vad som helst."

För det första sexistisk, en riktig mansgris.
För det andra grav narcissism. Helt övertygad att han han är en stjärna, ser sig som förmer.
Att han, med sin grandiosa syn på sig själv, inte behöver något som helst samtycke.

I samma video beskriver Trump hur han försökte ragga på Nancy O'Dell men misslyckades.

"Jag försökte knulla henne. Hon var gift."

Primärfokus är att hans feta ego (och kuk) ska tillfredsställas, han bryr sig inte ett dugg om att hon är gift.

Hur han tog nederlaget?
Ja, självklart via att tala nedvärderande om hennes utseende.

" Så plötsligt ser jag henne, hon har nu fått de stora falska brösten och allt. Hon har ändrat utseende totalt."

Då det uppdagades fick Trump be om ursäkt och säga att det var fel.
Men han la till att det var "en distraktion från de problem vi står inför idag."

Det var bara som snack i omklädningsrummet enligt Trumps utsaga. Clinton hade sagt värre saker till honom på golfbanan.
Han körde även att han aldrig sagt eller låtsas vara perfekt. Han hade gjort saker han ångrar.
Sen kommer förnekelsen:
"Alla som känner mig vet att dessa ord inte reflekterar vem jag är”

Han försökte göra damage control via att minimera händelsen och peka på annat. Peka ut andra.
Sen vill han göra gällande att det inte alls är hans egentliga personlighet.

Det är således ingen genuin ursäkt, men rätt förutsägbart från en narcissist som ser sig som untouchable och alltid är ett offer för omständigheter. Att inte ta ansvar fullt ut och försöka komma undan via att peka på andra.

Att kvinnan var gift var inga problem.
Äktenskap för Trump är inte heliga.
Han var otrogen med Marla Maples då han var gift med Ivana.

Tidsperspektivet ang Grab em' by the pussy är intressant.
Det var 2005, och Trump själv var rel nygift med Melania.

I mars 2006 var Melania nybliven mor.
När sonen Barron var 4 månader inledde han sin relation med porrskådisen Stormy.

Sen skulle hon tystas ner inför presidentkandidatur och via bokföringsbrott så blev således Trump en dömd brottsling.
Unik som expresident i usas historia.
Citera
2024-10-13, 20:31
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Nehej.
Vad vill du ha sagt då?

Annars kan du väl fundera kring det här.
Dialogen då de väntar på Arianne Zucker är inget fristående fenomen.

"Det är bäst att jag använder några Tic Tacs ifall jag börjar kyssa henne. Du vet att jag automatiskt attraheras av vackra... Jag börjar bara kyssa dem. Det är som en magnet. Bara kyss. Jag väntar inte ens och när du är en stjärna låter de dig göra det.

Ta tag i fittan. Du kan göra vad som helst."

För det första sexistisk, en riktig mansgris.
För det andra grav narcissism. Helt övertygad att han han är en stjärna, ser sig som förmer.
Att han, med sin grandiosa syn på sig själv, inte behöver något som helst samtycke.

I samma video beskriver Trump hur han försökte ragga på Nancy O'Dell men misslyckades.

"Jag försökte knulla henne. Hon var gift."

Primärfokus är att hans feta ego (och kuk) ska tillfredsställas, han bryr sig inte ett dugg om att hon är gift.

Hur han tog nederlaget?
Ja, självklart via att tala nedvärderande om hennes utseende.

" Så plötsligt ser jag henne, hon har nu fått de stora falska brösten och allt. Hon har ändrat utseende totalt."

Då det uppdagades fick Trump be om ursäkt och säga att det var fel.
Men han la till att det var "en distraktion från de problem vi står inför idag."

Det var bara som snack i omklädningsrummet enligt Trumps utsaga. Clinton hade sagt värre saker till honom på golfbanan.
Han körde även att han aldrig sagt eller låtsas vara perfekt. Han hade gjort saker han ångrar.
Sen kommer förnekelsen:
"Alla som känner mig vet att dessa ord inte reflekterar vem jag är”

Han försökte göra damage control via att minimera händelsen och peka på annat. Peka ut andra.
Sen vill han göra gällande att det inte alls är hans egentliga personlighet.

Det är således ingen genuin ursäkt, men rätt förutsägbart från en narcissist som ser sig som untouchable och alltid är ett offer för omständigheter. Att inte ta ansvar fullt ut och försöka komma undan via att peka på andra.

Att kvinnan var gift var inga problem.
Äktenskap för Trump är inte heliga.
Han var otrogen med Marla Maples då han var gift med Ivana.

Tidsperspektivet ang Grab em' by the pussy är intressant.
Det var 2005, och Trump själv var rel nygift med Melania.

I mars 2006 var Melania nybliven mor.
När sonen Barron var 4 månader inledde han sin relation med porrskådisen Stormy.

Sen skulle hon tystas ner inför presidentkandidatur och via bokföringsbrott så blev således Trump en dömd brottsling.
Unik som expresident i usas historia.
Jag förklarar varför människor röstar på Trump och skiter i allt du tar upp här, som du av någon outgrundlig anledning tror ska ändra något. Trump går inte att cancellera.

Anledningen till att så många hatar honom är faktiskt inte det han gör, utan för att han står mot vänstervridningen som skett i samhället. Man hatar honom för att han säger saker och anser saker som man menar att man inte får, men som ändå ryms inom yttrandefriheten. Man har skapat en form av åsiktsfascism i samhället som han bryter mot.

Du slösar bara bort din tid på det här meningslösa inläggen, där du har nån narcissistisk åsikt att bara man visar på det man anser är hans fel, kommer människor att ändra sig. Men förstår man inte människor, förstår man ingenting ändå
Senast redigerad av EnCarte 2024-10-13 kl. 20:36.
Citera
2024-10-13, 21:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag förklarar varför människor röstar på Trump och skiter i allt du tar upp här, som du av någon outgrundlig anledning tror ska ändra något. Trump går inte att cancellera.
Anledningen till att så många hatar honom är faktiskt inte det han gör, utan för att han står mot vänstervridningen som skett i samhället. Man hatar honom för att han säger saker och anser saker som man menar att man inte får, men som ändå ryms inom yttrandefriheten. Man har skapat en form av åsiktsfascism i samhället som han bryter mot.
Det kan du tro, men det mest intressanta är att du som Trumps groupie försöker berätta varför jag känner aversion mot gubben.
Citat:
Du slösar bara bort din tid på det här meningslösa inläggen, där du har nån narcissistisk åsikt att bara man visar på det man anser är hans fel, kommer människor att ändra sig. Men förstår man inte människor, förstår man ingenting ändå
Nej, dina ord vittnar mer om att jag stör din agenda och därför kommer jag fortsätta skriva inlägg.
Jag tänker liksom inte bli cancellerad av dig.

Jag har aldrig tänkt få nån att ändra sig. Jag skrev nyss i en annan tråd att ang de mest konspratoriskt lagda vore det som att gå in på psyket och försöka övertyga de paranoida att Jesus står inte ute i rabatten...

Du har däremot gjort exakt som jag skrev i första inlägget till dig.
Attackerat att jag är extremvänster (not) och sen har uppenbar sakfakta runnit av dig som på en gås.

Du klarar tydligen inte att se att Trump är en jävla sexistisk snuskhummer, att han gnäller över Kina men rövslickar en kommunist, att han importerar biblar för att gå i vinst själv men ältar handel med Kina och tull.
Att han går all-in med dubbelmoral när han kör sitt mantra om cancelkultur - när det är han som vill plocka licensen för media.

Men God Save America. Vifta för all del med palmblad för den oerhört rättvisa, ytterst stabila ledaren på 78 bast.
Inte mig emot om du vill följa nåt som mer är likt en sekt.
Citera
2024-10-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Borde inte det vara det avgörande?

Politisk ståndpunkt ska avgöra om någon är en dåre eller ej menar du? Nej såklart inte.
Citera
2024-10-13, 21:29
Avstängd
SodaFointains avatar
Moster vill iallafall inte åka till usa om trump blir president
Citera
2024-10-13, 21:33
Medlem
AndersPersson99s avatar
Grundanledningen är att han är en vit hetero man som är klassiskt maskulin.

Man ska vara svart hbtq kvinna. Man ska utgå från att man är ett offer, inte från att man är en stark affärsman som gillar brudar.

Män som säger vad de tycker och gillar sex med snygga kvinnor är omoraliskt hos vänsterliberaler.
Citera
2024-10-13, 21:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Grundanledningen är att han är en vit hetero man som är klassiskt maskulin.

Man ska vara svart hbtq kvinna. Man ska utgå från att man är ett offer, inte från att man är en stark affärsman som gillar brudar.

Män som säger vad de tycker och gillar sex med snygga kvinnor är omoraliskt hos vänsterliberaler.
🤣

Det omoraliska med Trump är att hans gillande av "sex med snygga kvinnor" samt "stark affärsman som gillar brudar" gjorde att han blev dömd.

Han är således en vit hetero man som är en klassisk brottsling.
Citera
2024-10-13, 22:25
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det kan du tro, men det mest intressanta är att du som Trumps groupie försöker berätta varför jag känner aversion mot gubben.

Nej, dina ord vittnar mer om att jag stör din agenda och därför kommer jag fortsätta skriva inlägg.
Jag tänker liksom inte bli cancellerad av dig.

Jag har aldrig tänkt få nån att ändra sig. Jag skrev nyss i en annan tråd att ang de mest konspratoriskt lagda vore det som att gå in på psyket och försöka övertyga de paranoida att Jesus står inte ute i rabatten...

Du har däremot gjort exakt som jag skrev i första inlägget till dig.
Attackerat att jag är extremvänster (not) och sen har uppenbar sakfakta runnit av dig som på en gås.

Du klarar tydligen inte att se att Trump är en jävla sexistisk snuskhummer, att han gnäller över Kina men rövslickar en kommunist, att han importerar biblar för att gå i vinst själv men ältar handel med Kina och tull.
Att han går all-in med dubbelmoral när han kör sitt mantra om cancelkultur - när det är han som vill plocka licensen för media.

Men God Save America. Vifta för all del med palmblad för den oerhört rättvisa, ytterst stabila ledaren på 78 bast.
Inte mig emot om du vill följa nåt som mer är likt en sekt.
Nu är jag inte en Trump-grupie. Jag förklarar saker, men du förstår inte, eller vill inte förstå det jag säger. Fortsätt du, men ingen kommer att ändra åsikt för det. Du skriver bara för din egen skull och andra troende. Du vill bara diskutera det han gör, men kan inte förklara varför människor röstar på honom ändå. Du har skapat ett narrativ om sekter och annat för du förstår inte de bakomliggande mekanismerna. På sitt sätt är du själv i en anti-Trump bubbla.

Det påminner faktiskt om de som var för invandringen och inte kunde se annat, de drev den med en nästan religiös fanatism och gick till angrepp mot alla som protesterade och framställde dem som ett hot. Nu ser man hur det blev med det.

Att tro att halva USA är en sekt är förstås dumheter. Det borde du förstås inse själv, man kan inte tänka utanför det narrativet som skapats. Man har skapat ett hot om att världen kommer i stort sett gå under om han vinner och man drivs av rädsla för det hot man själv har skapat. Man skrämmer upp sig själva. För du drivs väl av en sorts rädsla ändå. En skräck för framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in