2024-05-30, 20:03
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Hannes blev skjuten i häcken efter att ha kastat stenen. Mer välförtjänt kula har sällan skådats. Skänkte stor tillfredsställelse hos oss som var förbannade på demonstranterna.

Jag minns att jag var jävligt sur för att kommunistaset inte dog!En helt värdelös parasit.
Citera
2024-05-30, 22:34
Medlem
Venators avatar
Han borde väl vara ute nu? Han häktades i september 2019 och fick sex år och sex månader. Med frigivning efter 2/3 av tiden bör han ha kommit ut någon gång sent i höstas?
Citera
2024-06-01, 00:07
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Han borde väl vara ute nu? Han häktades i september 2019 och fick sex år och sex månader. Med frigivning efter 2/3 av tiden bör han ha kommit ut någon gång sent i höstas?

Om han inte ställt till det på anstalten, men det borde man ju hört om.

Tragisk figur denne vålds- och knarkbenägna Hannes/Bo. Hade ju allt serverat på silverfat med läkarpappa och flott uppväxt. Ett ogräs i finträdgården.
Citera
2024-06-01, 20:55
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Jag minns att jag var jävligt sur för att kommunistaset inte dog!En helt värdelös parasit.
Samma här. För jävligt att sopan lever ännu.
Men borde inte han ha tid kvar av sina 6,5 år han fick senast?
https://www.ratsit.se/19811014-Bo_Ha...jG9ORt38owKIgY
Citera
2024-10-10, 14:26
Medlem
Ja, alltså..
Denne "läkarson" etc. och då lika hyllad som Greta tills för inte länge sedan var. Av ledande vänsterintellektuella, kulturarbetare , Schyman och andra som fick tid i TV-sofforna för att beklaga sig över den svenska polisens hemska brutalitet och att denne gullgosse fick man inte röra ett hårstr¨å på.

Han sitter alltså fortfarande inne eller
Citera
2024-10-11, 17:58
Medlem
Så från 2001 så har det bara gått ut för killen som belastat samhället. Det var synd att han överlevde skotten när han fick en andra chans och inte tog den för att rätta till sitt liv.
Citera
2024-10-11, 20:18
Medlem
Durochmolls avatar
Om man sett Uppdrag granskning som handlade om skotten i Göteborg så kunde man se hur långt ifrån poliserna han stod när han kastade stenen.

Märklig känsla att vara milimeter ifrån att dö efter att en polis skjutit skarpa skott rakt in i en folkmassa och träffat dig i hjärtat (var väl någonting med att det turligt nog blev ett tryck vid hjärtat som gjorde att han inte förblödde). Att polisen sen valde att inte träda fram och att ingen därför kunde åtalas måste också varit svårt att bearbeta. Inte undra på att det sedan gick riktigt utför. Undra hur polisen som sköt mår idag?
Citera
2024-10-11, 22:13
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
---
Undra hur polisen som sköt mår idag?
Säkert bra-han har ingen anledning att begrunda denna dagen.
Citera
2024-10-11, 22:23
Medlem
Venators avatar
Citat:
Om man sett Uppdrag granskning som handlade om skotten i Göteborg så kunde man se hur långt ifrån poliserna han stod när han kastade stenen.

Märklig känsla att vara milimeter ifrån att dö efter att en polis skjutit skarpa skott rakt in i en folkmassa och träffat dig i hjärtat (var väl någonting med att det turligt nog blev ett tryck vid hjärtat som gjorde att han inte förblödde). Att polisen sen valde att inte träda fram och att ingen därför kunde åtalas måste också varit svårt att bearbeta. Inte undra på att det sedan gick riktigt utför. Undra hur polisen som sköt mår idag?

Man kunde också tänka sig att Hannes hade känt att han fick en andra chans i livet genom detta och såg till att göra något vettigt av sitt liv. Hur polisen mår vet jag inte men jag hoppas att vederbörande mår utmärkt.
Citera
2024-10-12, 00:21
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Säkert bra-han har ingen anledning att begrunda denna dagen.

Citat:
Man kunde också tänka sig att Hannes hade känt att han fick en andra chans i livet genom detta och såg till att göra något vettigt av sitt liv. Hur polisen mår vet jag inte men jag hoppas att vederbörande mår utmärkt.

Varför vågade polisen som sköt i så fall inte träda fram och erkänna att det var han som sköt? Var han rädd att ni fälld i en rättegång?
Citera
2024-10-12, 00:26
Medlem
Venators avatar
Citat:
Varför vågade polisen som sköt i så fall inte träda fram och erkänna att det var han som sköt? Var han rädd att ni fälld i en rättegång?

Vaddå "träda fram"? Ska han bli uthängd i media och utsatt för hat av vänstertrollen? Det genomfördes tre förundersökningar med olika åklagare som samtliga kom fram till att polisen agerat försvarbart utifrån sin uppfattning av situationen. Då har han knappast skäl att befara en rättegång.
Citera
2024-10-12, 06:13
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Vaddå "träda fram"? Ska han bli uthängd i media och utsatt för hat av vänstertrollen? Det genomfördes tre förundersökningar med olika åklagare som samtliga kom fram till att polisen agerat försvarbart utifrån sin uppfattning av situationen. Då har han knappast skäl att befara en rättegång.

Han, för jag gissar till 100% att det var en han, kunde i vilket fall erkänt och gett en förklaring till hur han kunde skjuta ett skott rakt in i en folkmassa istället för ett varningsskott upp i luften.

Åklagaren kanske fick ta del av polisen material med manipulerade bilder då det såg ut som Hannes stod mycket närmare polisen än han egentligen gjorde?

Och vad hände med polischefen som beordrade att Hvitfeldtska skulle omringas av containrar? För att sedan beordra stormning av skolan, polisen piskade sina hästar att rida över ungdomar. Innan det var det fredliga protester och demonstrationer, men den händelsen blev vändpunkten.

Så jag tror som sagt Hannes kändes sig orättvist behandlad då han var millimetrar från att mördas av en polis, att han sen fick ett fängelsestraff och att det sen ledde in honom på fel bana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in