2024-07-04, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torrbollsfitta
Finns det någon maxgräns på hur mycket brunt man kan ha i förhållande till mängden smör? Blir 10g på 250g smör för mycket?

250 gr smör låter som ganska mycket för så pass lite brunt. Det viktiga är att du har tillräckligt med fett för att det ska kunna lösa upp sig ordentligt, vilket inte är jättemycket. Jag brukade köra ett halvt gram i taget med en liten "ostskiva" smör. Men jag gör bara knäck och inga bakelser. Ska du baka brownies så behöver du mer men för upplösning så krävs inte mycket smör alls.
Citera
2024-07-12, 20:25
Medlem
DeletedUsers avatar
Rökade 2,5g hasch och stoppade sedan i mig 2,5g i en smörgås med smör, detta var i onsdags kväll. Gick in i en haschpsykos och hamnade på akutmottagningen i ett dygn.
Är detta en normal reaktion och när bör man ha återhämtat sig totalt?
Är fortfarande skärrad och trött i hela kroppen.
Citera
2024-07-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Rökade 2,5g hasch och stoppade sedan i mig 2,5g i en smörgås med smör, detta var i onsdags kväll. Gick in i en haschpsykos och hamnade på akutmottagningen i ett dygn.
Är detta en normal reaktion och när bör man ha återhämtat sig totalt?
Är fortfarande skärrad och trött i hela kroppen.

Det låter som en rimlig konsekvens av den konsumtionen, om du inte är vanerökare. Men oavsett ditt normalbruk är 2,5g intaget oralt en rejäl dos. Som i riktigt rejäl.

Kände en kille som rökte en femma om dagen i flera år (han sålde) och han var totalbäng ett dygn av en likadan dos. Inget sjukhusbesök dock.
Citera
2024-07-12, 21:44
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Det låter som en rimlig konsekvens av den konsumtionen, om du inte är vanerökare. Men oavsett ditt normalbruk är 2,5g intaget oralt en rejäl dos. Som i riktigt rejäl.

Kände en kille som rökte en femma om dagen i flera år (han sålde) och han var totalbäng ett dygn av en likadan dos. Inget sjukhusbesök dock.

Har aldrig reagerat så på gräs när jag rökt det. Vet inte om det har betydelse men hade rökat 2g precis innan jag svalde de tre sista.
Citera
2024-07-18, 18:49
Medlem
5 g brunt som smulas ned i en ugnssäker form som täkts med ungsfolie 115 grader 40 minuter. Låt svalna. 100 gram matfett som röres i ca 20 i svag värme. Sedan har du potent cannabis smör som kan bli sockerkaka eller muffins eller färdig mix som köpes i affären
Citera
2024-07-26, 10:18
Medlem
DeletedUsers avatar
Cannabis som intas oralt ger en mer intensivt och långvarig effekt check check det vet vi.
Men jag undrar allmänt om doseringen?
Kan ta mig som exempel. 2g är lagom för mig att röka för att bli riktigt bäng.
Hur ska man då tänka om man istället vill äta haschet?
Någonstans på webben läste jag att man ska tredubbla dosen när du sväljer det men det skulle ju innebära att en lagom dos för mig att svälja är 6g och det kan omöjligt stämma.
Har någon info angående doseringen på oralt intag av hasch så snälla upplys mig!
Citera
2024-07-26, 10:23
Medlem
DeletedUsers avatar
Kan det vara så att man ska dela ordinarie dos med tre istället för att dubbla?
Så om du normalt röker 2g så lämpar det sig att svälja ca 0,6g ?
Citera
2024-09-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laval
hej, tänkte göra lite haschte.. har aldrig gjort 'ett förr.. ska man bara koka upp vattnet o sedan släppa ner biten i te't?
Usch!
Citera
2024-09-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-stonian
THC:t är ju fettlösligt, inte vattenlösligt, så man brukar ju smälta ihop haschet med smör. Är inte det att föredra? Eller funkar det lika bra med hett vatten?
Provat det - inte kul
Citera
2024-10-09, 15:34
Medlem
Sitter på rättpsyk och kmr få in brunt.

Får bara små pack av bregott och undrar hur många såna behöver jag för 1 dos och hur mkt brunt ska jag lägga (har dry shift) sen behövs det värmas på eller går det bara att blanda runt allting?
Citera
2024-10-11, 15:53
Medlem
DeletedUsers avatar
Baka haschmuffins

Hej! Jag har planer på att baka muffins av 5g brunt.
Men har dessvärre ingen koll på hur man bakar med hasch som ingrediens för att bakverken ska bli lagom potenta så motar gärna tips.
Vad är en lagom dos för en person när man ska inta hasch oralt?
Citera
2024-10-11, 15:56
Medlem
7hhhs avatar
5g bra hasch för en plåt muffins (20st) blir perfekt. Så kan du dosera lätt.

När du förbereder fettet, smula ner haschet och se till att det mixas. Baka sedan som vanligt.

Det absolut enda extra steget är alltså att blanda haschet med fettet.

Förresten, det smakar skit. Det smakar så pass illa att jag idag får kväljningar när jag tänker på smaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in