2024-10-11, 16:29
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
5g bra hasch för en plåt muffins (20st) blir perfekt. Så kan du dosera lätt.

När du förbereder fettet, smula ner haschet och se till att det mixas. Baka sedan som vanligt.

Det absolut enda extra steget är alltså att blanda haschet med fettet.

Förresten, det smakar skit. Det smakar så pass illa att jag idag får kväljningar när jag tänker på smaken.

Något av det jävligaste jag hällt ner genom min mun (och då har jag druckit många suspekta groggar/drogblandningar genom åren) är haschsmöret jag drack en gång när jag inte hade ingredienser till att baka. Spädde ut med mjölk och svepte. Kväljningarna var inte att leka med. Blev otroligt stenad i många timmar utan särskilt stor möda men jag gjorde aldrig på det sättet någonsin igen.
Citera
2024-10-11, 17:45
Medlem
Damen101s avatar
Spännande du jag har beställt 11g från internet, kanske ska testa men hash tea kanske ska vara något?
Citera
2024-10-11, 18:55
Medlem
pn222jws avatar
Haa ha - min engelska lärarinna i högstadiet hade med sin svenske man bott i Kalifornien i slutet på sextiotalet...ett ordentligt par - hon berättade att en tant på en buss en gång bjöd henne på några söta hembakta vetebullar. Den äldre kvinnan sa sedan..."I put some weed in them"...det var cannabis istället för russin.

San Francisco - https://www.youtube.com/watch?v=7I0vkKy504U
Citera
2024-10-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Hej! Jag har planer på att baka muffins av 5g brunt.
Men har dessvärre ingen koll på hur man bakar med hasch som ingrediens för att bakverken ska bli lagom potenta så motar gärna tips.
Vad är en lagom dos för en person när man ska inta hasch oralt?

Du smälter smör i en kastrull på låg/medium värme. Sedan i med haschet, rör runt helt tiden. Sedan använder du hacshsmöret som vanligt smör enligt bakningsreceptet.

Dosera försiktigt!
Citera
2024-10-11, 21:57
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Du smälter smör i en kastrull på låg/medium värme. Sedan i med haschet, rör runt helt tiden. Sedan använder du hacshsmöret som vanligt smör enligt bakningsreceptet.

Dosera försiktigt!

Ja, precis som vanligt recept på muffin men kommer tillsätta kako för det kompletter nog smaken av hasch bättre. 0,5 mg kanske är en lagom dos för vardera muffin?
Citera
2024-10-11, 22:45
Medlem
BackToHegels avatar
Jag bakar småkakor, 14 minuter i ugnen på 175C. Använder en hel del kanel och ingefära och det blir ätbara kakor, men inte mer än så. Vilket inte är något problem för jag äter dem inte för smaken.
Citera
2024-10-11, 23:20
Medlem
mongomanishs avatar
Tråd "Baka haschmuffins" sammanfogad.
/Mod
Citera
2024-10-13, 12:51
Medlem
Citat:
Ja, precis som vanligt recept på muffin men kommer tillsätta kako för det kompletter nog smaken av hasch bättre. 0,5 mg kanske är en lagom dos för vardera muffin?

0.5 per dos är för oss flesta väldigt stark. Sist jag åt så la jag i 0.85 och delade den på mitten. Och ja alltså, ska du oavsett bara spendera de närmsta 6-8 timmarna i soffan framför TVn... jag personligen skulle rekommendera halva den dosen per dos.
Citera
2024-10-13, 16:26
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh
5g bra hasch för en plåt muffins (20st) blir perfekt. Så kan du dosera lätt.

När du förbereder fettet, smula ner haschet och se till att det mixas. Baka sedan som vanligt.

Det absolut enda extra steget är alltså att blanda haschet med fettet.

Förresten, det smakar skit. Det smakar så pass illa att jag idag får kväljningar när jag tänker på smaken.

Jaha, så att haschet löses upp och blir ett i smöret
Citera
2024-10-13, 16:29
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Spännande du jag har beställt 11g från internet, kanske ska testa men hash tea kanske ska vara något?

10 från gatan men bara 4 kvar.
Citera
2024-10-13, 16:45
Medlem
DeletedUsers avatar
Är på g med ett recept nu

. 200g smör som smälts med 4g hasch
. 2 ägg
. 2 dl strösocker
. En tesked kakao
. 2 dl vetemjöl
. 6 msk kakao
Vad sägs?
Citera
2024-10-13, 17:08
Medlem
7hhhs avatar
Citat:
Är på g med ett recept nu

. 200g smör som smälts med 4g hasch
. 2 ägg
. 2 dl strösocker
. En tesked kakao
. 2 dl vetemjöl
. 6 msk kakao
Vad sägs?
Jag säger att du ska fortsätta på precis det där receptet och skriva ner det (eller minnas att du gjort detta inlägg så du kan gå tillbaka i framtiden). Sedan äter du en kaka och väntar max en timme. Vissa vill kanske vänta längre men jag anser att då är det konstaterat att dom är underdoserade.

Efter 30-60 minuter bör du känna om något händer. Det värsta du kan göra är att bli orolig, "åhnej, jag känner nåt, är det bara början? hur mycket kommer jag känna, kommer det bli mer, kanske aldrig ta slut?", det är bara hjärnspöken. Intala dig själv att du har konsumerat en ofarlig drog och du själv beslutar om det ska bli trevligt eller inte. Du är i kontroll.

Om jag inte hade känt något efter 60 min så skulle jag ätit en till direkt, och om inget händer så avakta till nästa dag, och då trycka typ 5st direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in