Citat:
Ursprungligen postat av
BlackRockInc
Verifiera är lexbase.
Verifiera säljer uppgifterna till företag.
Lexbase fokuserar på privatpersoner.
Det är verkligen sorgligt att tänka på den personen som sökte sitt drömjobb men inte fick det på grund av ett misstag hen gjorde när hen var 17 år. Även om det inte är en ursäkt, borde man ändå ha förståelse för att hen var en tonåring då och nu, vid 29 års ålder, i princip är en helt annan person.
Jag minns själv hur det var när jag var yngre. Jag mådde väldigt dåligt, var förvirrad och hade en stökig familjesituation. Under den tiden gjorde jag ett misstag som jag fått ångra djupt. Jag känner mig verkligen hemsk för det.
Efter det har jag inte begått några fler brott. Jag har engagerat mig i volontärarbete och studerade till socionom med målet att hjälpa människor som hamnat snett. Det blev dock inte min karriär, och istället fokuserade jag på mina barndomsintressen, som arkeologi. Mitt tankesätt har förändrats mycket sedan dess, och jag har lärt mig otroligt mycket av mitt straff.
Om jag får vara ärlig, så vill jag säga att jag inte vill bli bestraffad mer. Jag är inte samma person som jag var för tio år sedan. Jag önskar verkligen att jag kunde spola tillbaka tiden och vara lika mogen, klok och stark då som jag är nu.