2024-10-10, 23:04
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
The Verge har en annan bra artikel som kommit ut senaste dan:

The bill finally comes due for Elon Musk

En total bashing verkligen Vad har personen som skrivit artikeln själv åstadkommit här i världen?
Citera
2024-10-11, 04:06
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Vem är uppe och kollar live?
Citera
2024-10-11, 07:02
Tesla Robovan unveil

https://x.com/teslaownersSV/status/1844576744671785177
Citera
2024-10-11, 08:59
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Förstår inte varför de inte pratade mer detaljer om cybercab eller varför de inte demonstrerade Optimus lite mer, men de kanske låter Youtubers sköta resten nu.

https://youtu.be/IG4wSOzQatE?si=8-2XZ0YsGYOdOHgc
Citera
2024-10-11, 09:43
Medlem
gladihattens avatar
Jag är en Tesla bull, men en spade är en spade och detta var en stor besvikelse IMHO.

Man går knappt igenom designen av bilen alls och verkligen inte alls v.g minibussen. Kul grej att folk kan åka runt men demot får ju Waymo att framstå som ljusår framför, då detta är som att åka tåg på gröna lund typ? Snarare ett storskaligt demo av Actually Smart Summon än en faktisk taxitjänst.

Knappt ett ord om AI mjukvaran, hur det ser ut med interventions, regulatorer mm - dvs det som faktiskt krävs för att hela grejen inte bara ska låta som en önskedröm. Optimus-robotarna verkade misstänkt fjärropererade.

Elon lär tyvärr tappa ännu mer trovärdighet efter detta. Förväntar mig katastrof på börsen idag, men hoppas jag har fel.
Citera
2024-10-11, 09:54
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Väldigt tveksam om det är en AI som pratar då det låter som en riktig person, altså "tele-operated", så om det nu mot förmodan är en Grok-powered AI så är jag riktigt imponerad.

Känns som de hoppat över tech-tjafset helt och utformat det som ett polerat PR-jippo för att nå ut till alla trögisar som inte ens känner till vad Tesla håller på med, inte leverera smaskiga detaljer för oss nördar som redan är intresserade och vet allt.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2024-10-11 kl. 10:00.
Citera
2024-10-11, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Jag är en Tesla bull, men en spade är en spade och detta var en stor besvikelse IMHO.

Man går knappt igenom designen av bilen alls och verkligen inte alls v.g minibussen. Kul grej att folk kan åka runt men demot får ju Waymo att framstå som ljusår framför, då detta är som att åka tåg på gröna lund typ? Snarare ett storskaligt demo av Actually Smart Summon än en faktisk taxitjänst.

Knappt ett ord om AI mjukvaran, hur det ser ut med interventions, regulatorer mm - dvs det som faktiskt krävs för att hela grejen inte bara ska låta som en önskedröm. Optimus-robotarna verkade misstänkt fjärropererade.

Elon lär tyvärr tappa ännu mer trovärdighet efter detta. Förväntar mig katastrof på börsen idag, men hoppas jag har fel.

Ja som Bull så hade jag förväntat mig mer, men måste ända säga att bilen såg cool ut och vanen/bussen såg ju ut som Iron man, också rätt frän, men jag hade velat se mer och jag hade velat höra mer om kommande approvals för testning av riktigt förarlösa bilar i någon stad. Presentationen trodde jag skulle vara mycket längre än den var.

Tror också på en rejäl nedgång för aktien.
Citera
2024-10-11, 10:09
Medlem
De kunde ju bara spelat upp 2019 autonomy eventet igen och ingen hade märkt någon skillnad. Men det funkade ju bra för att hålla uppe kursen ett tag iaf, kan ju säga att jag inte är jättenervös över att sitta kort Tesla
Citera
2024-10-11, 10:43
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Förstår inte varför de inte pratade mer detaljer om cybercab eller varför de inte demonstrerade Optimus lite mer, men de kanske låter Youtubers sköta resten nu.

https://youtu.be/IG4wSOzQatE?si=8-2XZ0YsGYOdOHgc

Ja. Så svårt att lista ut varför.
Citera
2024-10-11, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Ja. Så svårt att lista ut varför.
Jo verkligen, att berätta att cybercaben kör på ett geofenced område som mappats i månader, eller att robotarna fjärrstyrs av människor rimmar inte så väl med tidigare löften. Jag hade låga förväntningar på detta (verkligen låga), men det var värre än jag trodde.
Citera
2024-10-11, 10:51
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Väldigt tveksam om det är en AI som pratar då det låter som en riktig person, altså "tele-operated", så om det nu mot förmodan är en Grok-powered AI så är jag riktigt imponerad.

Känns som de hoppat över tech-tjafset helt och utformat det som ett polerat PR-jippo för att nå ut till alla trögisar som inte ens känner till vad Tesla håller på med, inte leverera smaskiga detaljer för oss nördar som redan är intresserade och vet allt.

Jo Robert Scoble bekräftade det här: https://x.com/Scobleizer/status/1844593576040333767
Rätt fjantigt IMHO, det blir lite som att interagera med någon i Musse-Pigg dräkt på Disneyland. Visst är det ändå ett imponerande tech-demo men det visar ju nada av det som Optimus faktiskt är tänkt att vara. Samma sak med åkturerna, det är som de där veteranbilarna på Gröna Lund.

Men som du säger, som PR-jippo kanske det funkar. Många som var där verkar ju imponerade. Men som TV-tittare, vilket väl de flesta investerare är i detta läget, framstår det riktigt lamt.
Citera
2024-10-11, 10:54
Medlem
Klas-Vegass avatar
Fast det här var ju mer en fest för teknikintresserade pojkar.Inte så mycket bolags eller aktierelaterat. Aktien sjunker något i förhandeln.

Jag ser ett problem med resonemanget att vi skall dela bil. Vi har ju en utveckling samtidigt med allt mer asocialt beteende. Se på gatorna i USA och våra förslummade städer.

JAg påstår inte att jag har rätt men här finns en motsatt utveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in