Citat:
Håller med. Det Tesla gör med FSD är de helt ensamma om, finns ingen relevant konkurrens. Det gör det intressant.Jag är en Tesla bull, men en spade är en spade och detta var en stor besvikelse IMHO.
Man går knappt igenom designen av bilen alls och verkligen inte alls v.g minibussen. Kul grej att folk kan åka runt men demot får ju Waymo att framstå som ljusår framför, då detta är som att åka tåg på gröna lund typ? Snarare ett storskaligt demo av Actually Smart Summon än en faktisk taxitjänst.
Knappt ett ord om AI mjukvaran, hur det ser ut med interventions, regulatorer mm - dvs det som faktiskt krävs för att hela grejen inte bara ska låta som en önskedröm. Optimus-robotarna verkade misstänkt fjärropererade.
Man går knappt igenom designen av bilen alls och verkligen inte alls v.g minibussen. Kul grej att folk kan åka runt men demot får ju Waymo att framstå som ljusår framför, då detta är som att åka tåg på gröna lund typ? Snarare ett storskaligt demo av Actually Smart Summon än en faktisk taxitjänst.
Knappt ett ord om AI mjukvaran, hur det ser ut med interventions, regulatorer mm - dvs det som faktiskt krävs för att hela grejen inte bara ska låta som en önskedröm. Optimus-robotarna verkade misstänkt fjärropererade.
Om Waymos bil-tåg blir ekonomiskt relevanta eller inte i framtiden återstår väl att se, men det är hursomhelst inte så himla spännande att följa. Spårvagnar 2.0. Om Tesla gör liknande saker är det inget de behöver hypa på sådana här event.
Citat:
Elons låga trovärdighet har däremot inget med verkligheten att göra, det är drivet av stora pengar/politik som får med sig en stor massa människor. Finns ett gäng mongolider bara i den här tråden som fallit för det.
Elon lär tyvärr tappa ännu mer trovärdighet efter detta. Förväntar mig katastrof på börsen idag, men hoppas jag har fel.
Det vill säga om Elon i verkligheten gör något som på rationella grunder bör påverka hans trovärdighet så spelar det ingen roll för dessa människor (alltså de som anser att han inte är trovärdig idag). De mongoliderna är dock självklart inte heller intresserade av Tesla-aktier, så det påverkar hursomhelst inte börsvärdering.
Sen är det klart att Elon i framtiden skulle kunna misslyckas på sätt så även fullt fungerande vuxna människor värderar ned hans trovärdighet, men så är det ju med allt.