2024-10-10, 18:54
Medlem
ImStillCutes avatar
" Du kan inte din fysik, märker jag. Det kan mycket väl ha varit dagg på marken redan på kvällen när Essie försvann. En grundläggande orsak till att det kan bli så är Planckstrålning, och en varm och fuktigsommardag med klar natt är ypperliga förhållanden för ett sådan resultat, precis som kvällen då Essie försvann."

Blixten slår ner snett ser jag.

Planckstrålning är inte och kommer aldrig att bli orsak till dagg. Fysik var inte din starka sida.

Det är hunden som skall söka, inte att någon pekar ut fläckar som hunden ska söka på. Kan lika gärna vara PÖ som spritt runt lukten när han klampar omkring. Ett stopp på OK hade gett samma resultat.

Och bilden var ju kolsvart alltså tagen sent på natten. Filmerna visar dagsljus vid försvinnandet.Bilden borde vara tagen runt 3 på natten då detta är ca: 3,5 veckor efter sommarsolståndet. Varför man väljer att säkra detta spår så sent (om det ens är taget vid samma tillfälle) kan vi bara spekulera i.
Inte ens detta har högst troligen med Planckstrålning att göra.
Citera
2024-10-10, 19:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
" Du kan inte din fysik, märker jag. Det kan mycket väl ha varit dagg på marken redan på kvällen när Essie försvann. En grundläggande orsak till att det kan bli så är Planckstrålning, och en varm och fuktigsommardag med klar natt är ypperliga förhållanden för ett sådan resultat, precis som kvällen då Essie försvann."

Blixten slår ner snett ser jag.

Planckstrålning är inte och kommer aldrig att bli orsak till dagg. Fysik var inte din starka sida.

Det är hunden som skall söka, inte att någon pekar ut fläckar som hunden ska söka på. Kan lika gärna vara PÖ som spritt runt lukten när han klampar omkring. Ett stopp på OK hade gett samma resultat.

Och bilden var ju kolsvart alltså tagen sent på natten. Filmerna visar dagsljus vid försvinnandet.Bilden borde vara tagen runt 3 på natten då detta är ca: 3,5 veckor efter sommarsolståndet. Varför man väljer att säkra detta spår så sent (om det ens är taget vid samma tillfälle) kan vi bara spekulera i.
Inte ens detta har högst troligen med Planckstrålning att göra.
den är inte tagen vid detta tillfälle, ett vittne säger en gång morgonen efter, men den bilden kunde lika gärna ha tagits i slottsparken i Oslo i september 2023 som där PÖ hävdar att han tog den...
Citera
2024-10-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
den är inte tagen vid detta tillfälle, ett vittne säger en gång morgonen efter, men den bilden kunde lika gärna ha tagits i slottsparken i Oslo i september 2023 som där PÖ hävdar att han tog den...
Men en assistent? var in här i tråden och sa att PÖ på morgonen la en leksak som om Essie haft vid dom påstådda hjulspåren för att det i EP skulle bli mer dramatik . måste säga att när/om FUP kommer skall de bli Spännande läsning.
Citera
2024-10-11, 01:02
Medlem
Dopys avatar
Jag vet inte om denna redan delats i tråden

"Catharina kunde fått sin Malou stulen – misstogs vara Essie
Sedan hunden Essie försvann och en belöning utlystes har Catharina Karlsson fått hålla hårt i sin svarta labrador. Under en promenad försökte en man ta hennes Malou: "Jag blev skiträdd", säger Catharina Karlsson."
https://www.eposten.se/nyheter/enkoping/artikel/catharina-hamnade-i-dragkamp-om-sin-hund-misstogs-vara-essie/jd0do3vl
Citera
2024-10-11, 02:48
Medlem
"Malins nosar." Eller kanske vill Malin hitta en födkrok?

Noterar att Flashmaner inte svarade på min fråga om vilka ID-hundar polisen har.
Citera
2024-10-11, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag vet inte om denna redan delats i tråden

"Catharina kunde fått sin Malou stulen – misstogs vara Essie
Sedan hunden Essie försvann och en belöning utlystes har Catharina Karlsson fått hålla hårt i sin svarta labrador. Under en promenad försökte en man ta hennes Malou: "Jag blev skiträdd", säger Catharina Karlsson."
https://www.eposten.se/nyheter/enkoping/artikel/catharina-hamnade-i-dragkamp-om-sin-hund-misstogs-vara-essie/jd0do3vl
Landet mellanmjölk är full av idioter. Folk har t o m filmat ägare som varit ute med sin Jaktlabbar.
Jösses Amalia
Citera
2024-10-11, 12:44
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jo, det är det. En person i en av Essigrupperna som hade kontakt med Malins nosar hade frågat om Malin varit och sökt efter Essie, och Malin bekräftade att hon hade gjort det, precis så som pappan berättat.

Men frågan var

Citat:
Har Id-hundsföraren yttrat sig offentligt om sitt uppdrag och vad hon har för tolkning av sin hunds agerande?
Så Nej det har hon inte.
Citera
2024-10-11, 13:53
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Men frågan var

Så Nej det har hon inte.
Nej det har hon ju inte och det är inget onormalt med det varken id hundsförare el drönare sökare brukar kommentera specifika sök på något vis om inte den som anlitar dom säger ok om fråga skulle ställas
Citera
2024-10-11, 15:18
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Men en assistent? var in här i tråden och sa att PÖ på morgonen la en leksak som om Essie haft vid dom påstådda hjulspåren för att det i EP skulle bli mer dramatik . måste säga att när/om FUP kommer skall de bli Spännande läsning.

Det ljugs väldigt mycket, både här i tråden och om familjen.

Det var någon som var in i tråden och påstod sig vara assistent, men mycket snabbt avslöjade sig själv som lögnare då personen själv skrev saker som visade att hen helt saknade sådana kunskaper som en assistent hos familjen skulle haft. Som så många lögnare i tråden påstod även denna person sig ha massa information om Essie och fallet, men som hen inte "kunde" dela med sig av.

När FUP kommer, lär den inte innehålla ett enda ord om vad en massa anonyma lögnare har skrivit i olika inlägg på näthatarforum som Flashback. Inte heller lär särskilt mycket, om något, av den passera sekretessen. Men vi får se, om det går till åtal så kanske familjen och dess ombud väljer att inte begära någon sekretess, just till följd av alla de lögner som spridits på nätforum och för att sanningen ska kunna få komma fram och få komma alla till känna.
Citera
2024-10-11, 15:23
Medlem
Citat:

Det var någon som var in i tråden och påstod sig vara assistent, men mycket snabbt avslöjade sig själv som lögnare då personen själv skrev saker som visade att hen helt saknade sådana kunskaper som en assistent hos familjen skulle haft. Som så många lögnare i tråden påstod även denna person sig ha massa information om Essie och fallet, men som hen inte "kunde" dela med sig av.

När FUP kommer, lär den inte innehålla ett enda ord om vad en massa anonyma lögnare har skrivit i olika inlägg på näthatarforum som Flashback. Inte heller lär särskilt mycket, om något, av den passera sekretessen. Men vi får se, om det går till åtal så kanske familjen och dess ombud väljer att inte begära någon sekretess, just till följd av alla de lögner som spridits på nätforum och för att sanningen ska kunna få komma fram och få komma alla till känna.
Och vad är det du vill säga?? Låter mest som svammel det jag försöker läsa mig till. Du kan väl inkomma med bevis på den påstådda stölden och polisanmälan om stöld.
Citera
2024-10-11, 17:40
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
ja det ska bli intressant att läsa den
ja och det finns säkert mer som har redigerats av familjen Ö för att få Essis försvinnande att verka mer trovärdigt...
Citera
2024-10-11, 17:42
Medlem
Citat:

Får man kanske påminna om det här inlägget på tal om att ljuga i tråden?

Citat:
För några veckor sedan sa jag till GW att han borde ta en titt på Essie-fallet.
Imorgon kommer det med i SVTs Veckan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in