2024-09-23, 18:02
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad menar du med att länsstyrelsen ljuger?
Den information som finns är väl att länsstyrelsen får in en anmälan, den är inte påbörjad ännu, du vet ju inte om dem tänkte göra hembesök eller ej, men innan dem hinner påbörja utredning får dem ett telefonsamtal där dem får veta att hunden är borta och har varit borta i ca 2.5 vecka. Utan hunden kan inte länsstyrelsen göra en utredning och har därför inget annat val än att lägga ner.
Vad i det är en lögn?

Det jag menar är vi, du och jag. Jag har redan lagt fram dem bevis som pappan själv kommit ut med som faktiskt bevisar att assistenterna inte kan ha genomfört stölden så som pappan påstår att den gått till.

Du får väl läsa vad jag skrivit! Om det du påstår är sant, då ljuger Länsstyrelsen om datumen, om att pappan ringt dem och om att de skickade informationsbrevet per epost det datum som står på det och att det var samma dag som pappan ringde.

Jag tror att det Länsstyrelsen säger om dessa saker stämmer. Jag tror att du sitter och hittar på en massa saker och sedan framför det som det vore fakta bara för att du tror att det är det.

Du har inte lagt fram ett enda bevis för någonting. Särskilt inte det du påstår ovan.
Tvärtom pekar allting på att det gått till precis så som pappan berättat, vilket också styrks av det faktum att polisutredningen om Essies försvinnande fortfarande är öppen.
Citera
2024-09-23, 21:52
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du får väl läsa vad jag skrivit! Om det du påstår är sant, då ljuger Länsstyrelsen om datumen, om att pappan ringt dem och om att de skickade informationsbrevet per epost det datum som står på det och att det var samma dag som pappan ringde.

Jag tror att det Länsstyrelsen säger om dessa saker stämmer. Jag tror att du sitter och hittar på en massa saker och sedan framför det som det vore fakta bara för att du tror att det är det.

Du har inte lagt fram ett enda bevis för någonting. Särskilt inte det du påstår ovan.
Tvärtom pekar allting på att det gått till precis så som pappan berättat, vilket också styrks av det faktum att polisutredningen om Essies försvinnande fortfarande är öppen.

Så nu har pappan ringt LS oxå helt plötsligt. Herregud, jag blir helt matt på hur saker och ting förvanskas.

Ni kan hitta på vad som helst, du och Pinkies om ni anser det är kul eller vad det nu handlar om. Faktum är att ni inte kunnat presentera ett enda bevis för något. Inte ett enda. Bara krävt bevis från andra.

Nej finns ingen person som polisen tror har stulit hunden. Ingen fd PA och definitivt ingen som har stulit hunden med hjälp av gängkriminella och djurens rätt.
Tyvärr. Det hade varit min önskan att Essie blivit stulen och placerad hos någon där hon fick kärlek.

Ingen hade snott en hund som hade haft ett fantastiskt bra liv så är hunden stulen är det för att hon for illa. Så då är allt bra.
Personligen tror jag hon är begravd i Norrlands mörka skogar avlivad av farfar pga skador hon åsamkats av A. Om inte A hållt för nosen igen så hon har kvävts till döds.
Citera
2024-09-23, 22:11
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Så nu har pappan ringt LS oxå helt plötsligt. Herregud, jag blir helt matt på hur saker och ting förvanskas.

Vadå "helt plötsligt"? Tror du att solen kretsar runt dig och allt du inte vet har inte hänt?

Nej, pappan har inte ring Länsstyrelsen "nu", och det är inget "plötsligt" med det. Pappan ringde Länsstyrelsen den 26 juli efter att ha fått veta att det fanns en anmälan där, enligt Länsstyrelsen.

Citat:
Ni kan hitta på vad som helst, du och Pinkies om ni anser det är kul eller vad det nu handlar om. Faktum är att ni inte kunnat presentera ett enda bevis för något. Inte ett enda. Bara krävt bevis från andra.

Jag är nog den som presenterat mest bevis för mina påståenden in den här tråden. Du har aldrig presenterat ett enda.

Citat:
Nej finns ingen person som polisen tror har stulit hunden. Ingen fd PA och definitivt ingen som har stulit hunden med hjälp av gängkriminella och djurens rätt.
Tyvärr. Det hade varit min önskan att Essie blivit stulen och placerad hos någon där hon fick kärlek.

Vad polisen tror har du ingen aning om. Nu är du där igen och påstår saker du inte vet ett skit om.

Utifrån allt som kommit fram är det tydligt att Essie blivit stulen och att det är en personlig assistent som ligger bakom det hela. Sannolikt den personliga assistent utanför vars bostad som ID-hundar markerat spår efter Essie. För där hade Essie varit runt tiden för försvinnandet, därom råder det ingen tvekan. Det skulle heller inte förvåna mig om personen i Huddinge är inblandad i försvinnandet också.

Citat:
Ingen hade snott en hund som hade haft ett fantastiskt bra liv så är hunden stulen är det för att hon for illa. Så då är allt bra.

Oj. Tråkigt att höra att du är så otroligt dåligt informerad om hundstölder. Det är tyvärr ganska vanligt med hundstölder. Det stjäls väl runt en hund i veckan i Sverige. Och hundarna som stjäls lever som regel helt fantastiskt bra liv.

Essie stals för att det var någon idiot till assistent som hatade familjen och inte brydde sig ett skit om vad som hände med hunden. Hunden var dotterns bästa vän, och assistenten ville skada dottern, så därför stal hon hunden. Konstigare än så är det nog tyvärr inte.
Citera
2024-09-24, 06:26
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:

Personligen tror jag hon är begravd i Norrlands mörka skogar avlivad av farfar pga skador hon åsamkats av A. Om inte A hållt för nosen igen så hon har kvävts till döds.

Till skillnad från en hel del andra "hittar" jag inte på saker..
=Pinkies 🙄 och "krävt" bevis har jag definitivt inte gjort heller
Det jag har skrivit är fakta ex gällande de senaste "turerna" om anmälningar och förundersökningar.
För att det inte överensstämmer m div spekulationer så är det inte "hittepå" .
Tyvärr stjäls många hundar som faktiskt har det utmärkt hemma.
Så att "ingen" stjäl en hund som har haft det bra ..är ren lögn!

Går det inte att hålla sig till de regler som mod påpekade?
Nej det måste tydligen iaf bli personligt och OT
Senast redigerad av Pinkies 2024-09-24 kl. 06:30.
Citera
2024-09-24, 07:07
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
"Att dom lägger tid och resurser på det här, det vet vi."
Hur vet vi det? Polisen har inte resurser och tid att utreda mord, misshandel, våldtäkt, osv, men du tror dem väljer att prioritera tid, pengar och resurser på att försöka hitta spår och leta vittnen för att hitta en stulen hund?
Jag önskar också polisen kunde ordentligt utredda alla brott, men tyvärr har vi för många brott och för få poliser, så därför behöver dem prioritera.

"Polisen håller inte förundersökningar öppna för allmänhetens stora nöje att kunna bidra med tips."
Så du tror polisen stänger alla utredningar direkt samma dag som dem anmäls men det inte finns några spår?
Det handlar inte om folks nöjen, det handlar om att kunna dokumentera ifall bevisa dyker upp, så skulle det komma in tillräckligt mycket för att man ska kunna starta en förundersökning så finns det som kommit in tidigare dokumenterat i utredningen.
Tex ett fall jag vet om med stor stöld, där dök lite stöldgods i taget upp på olika platser, varje gång rapporterades det in till polisen, polisen tog emot uppgifterna och la in dem i utredningen, först flera månader senare kom uppgiften som gjorde att man kunde koppla till vem som gjort stölden, och då påbörjades en förundersökning, där man hade alla tidigare uppgifter med i utredningen.

Menar du att Essies utredning stängdes och sen öppnades igen? För det är ju inte konstigt eftersom det fanns 0 bevis för att hunden blivit stulen. Polisen har inte utredningar för bortsprungna hundar där inget brott begåtts.

Jag tror det är din önskan att någon kommer kunna åtalas i Essies fall, men jag tror aldrig det kommer ske. Finns inge bevis.

Essies anmälan stängdes men återupptogs det stämmer och nej det är ju så, polisen håller inga förundersökningar öppna utifall att en hund kan vara stulen.
I samband med försvinnande upprättades anmälan gällande stöld som stängdes.
Därefter inkom ny information och förundersökning återupptogs.
Citera
2024-09-24, 07:42
Medlem
Anna-Helgas avatar
Nu borde väl försäkringsbolaget ha jobbat på ett tag, om det nu är anmält dit. Blir väl inte offentligt vad deras utredare kommer fram till, men om det leder till anmälan och eventuellt åtal om försäkringsbedrägeri kan det ju komma fram en hel del förhoppningsvis!
Citera
2024-09-24, 12:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Nu borde väl försäkringsbolaget ha jobbat på ett tag, om det nu är anmält dit. Blir väl inte offentligt vad deras utredare kommer fram till, men om det leder till anmälan och eventuellt åtal om försäkringsbedrägeri kan det ju komma fram en hel del förhoppningsvis!
ja men den stora frågan är om det här är ett försäkringsärende överhuvudtaget, skulle inte bli förvånad om PÖ inte tog ärendet till försäkringsbolaget...
Citera
2024-09-24, 18:21
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja men den stora frågan är om det här är ett försäkringsärende överhuvudtaget, skulle inte bli förvånad om PÖ inte tog ärendet till försäkringsbolaget...
Har ganska bestämt för mig att rätt tidigt kom ett inlägg i familjens Facebookgrupp där man rabblade upp vad man gjort, anmält till polisen och försäkringsbolaget bland annat. Och har han gjort det blir det nog lite svårt att ångra sig?
Citera
2024-09-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Fast jag tror att smurf menar att dom hittade på att essie låg på sjukhus som förklaring på essies frånvaro.
Och att kanske just den förklaringen skulle peka på att något hände essie alt att hon då blev misshandlad .
Därav man sa just "ligger på sjukhus"
Om jag inte har missuppfattat det hela

Här är PÖs uttalande där han säger att de sagt till A att Essie ligger på sjukhus. Det är alltså inget som ngt troll kommit på för att smutskasta familjen, det gör de så bra själva.

https://www.tv4play.se/klipp/be897890952fd5e6716f/video-spar-efter-assistanshunden-essies-forsvinnande-bilspar-bakom-hacken
Citera
2024-09-24, 18:43
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Har ganska bestämt för mig att rätt tidigt kom ett inlägg i familjens Facebookgrupp där man rabblade upp vad man gjort, anmält till polisen och försäkringsbolaget bland annat. Och har han gjort det blir det nog lite svårt att ångra sig?
ja, men PÖ har bevisat upprepade gånger att han inte är att lita på, så tills jag ser bevis på detta så tror jag inte på det...
Citera
2024-09-24, 18:49
Medlem
flashmaners avatar
För några veckor sedan sa jag till GW att han borde ta en titt på Essie-fallet.
Imorgon kommer det med i SVTs Veckan!
Senast redigerad av flashmaner 2024-09-24 kl. 19:25.
Citera
2024-09-24, 18:56
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
För några veckor sedan sa jag till GW att han borde ta en titt på Essie-fallet.
I övermorgon kommer det med i SVTs Veckan!
Det är väl imorgon det ska sändas. https://eposten.se/nyheter/tv/artikel/fallet-med-forsvunna-essie-granskas-av-leif-gw/rx4vo6gl
"I samhällsprogrammet "Veckan" om kriminalitet, tar Camilla Kvartoft och Leif GW Persson sig tar sig an och diskuterar och analyserar aktuella frågor och bortglömda fall.

I onsdagskvällens program tas hunden Essie upp, den svarta labradoren som i somras gick upp i rök i Enköping. Enligt uppgifter till EP är det Leif GW Perssons önskemål om att fallet Essie lyfts redan denna säsong, då han är känd för att tycka om djur."
Senast redigerad av Anna-Helga 2024-09-24 kl. 18:58. Anledning: Mer info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in