2024-10-11, 21:57
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Intressant. Så sent som för några dagar sedan citerades ett av de inlägg som Hundhjälpen gjort om Essie på sin facebooksida, här i tråden.

Men när jag skulle kolla upp en grej idag, så visade det sig att Hundhjälpen raderat inte bara det inlägget, utan ALLA inlägg som de tidigare postat om Essie och dottern. Rubbet. Det finns inte ett spår kvar av Essie på deras facebooksida. Plötsligt vill de inte ens kännas vid assistanshunden de själva utbildat.

Helt oförhappandes har Hundhjälpen agerat i fallet Essie, genom att ta bort allt de postat om henne på sin facebooksida. Det händer så klart inte bara hux flux utan anledning.

Stämmer inte. Inläggen om Essie ligger kvar.
Citera
2024-10-11, 21:58
Medlem
Miltonnis avatar
Citat:
Intressant. Så sent som för några dagar sedan citerades ett av de inlägg som Hundhjälpen gjort om Essie på sin facebooksida, här i tråden.

Men när jag skulle kolla upp en grej idag, så visade det sig att Hundhjälpen raderat inte bara det inlägget, utan ALLA inlägg som de tidigare postat om Essie och dottern. Rubbet. Det finns inte ett spår kvar av Essie på deras facebooksida. Plötsligt vill de inte ens kännas vid assistanshunden de själva utbildat.

Helt oförhappandes har Hundhjälpen agerat i fallet Essie, genom att ta bort allt de postat om henne på sin facebooksida. Det händer så klart inte bara hux flux utan anledning.

Menar du dom här?:
https://www.facebook.com/share/p/sTa7pjxoa3zDcivd/?mibextid=WC7FNe
https://www.facebook.com/share/p/fCBoW1EPx3LqgwUK/?mibextid=WC7FNe
Citera
2024-10-11, 22:10
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miltonni
Menar du dom här?:

Där är dom ju, det var jag som av misstag var inne på deras andra facebooksida, men då ligger de kvar alltså. Tack!

https://www.facebook.com/hundhjalpen.nu
Senast redigerad av flashmaner 2024-10-11 kl. 22:14.
Citera
2024-10-12, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Det var inte det det handlade om,det gällde påståendet att pö "förtalat" sin egen dotter att det hela var hans ord som citeras här i en mängd inlägg.

M a o fel då det lades upp dok här i mängder, som sedan har "citerats" det jag menade m kommentaren.

Ja, det har citerats, helt rätt.
Citera
2024-10-12, 17:42
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Ja, det har citerats, helt rätt.
Just, dokumentationen har citerats i diverse versioner
M.a.o inte förtal av pö mot sin dotter
Citera
2024-10-12, 22:40
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miltonni
Menar du dom här?:

Det är väl bäst att jag dubbelkollar med dig innan jag påstår något igen.

MEN, dina länkar verkar inte funka längre...

Verkar som jag ligger en dag före verkligheten. Det är jag och Neo
Senast redigerad av flashmaner 2024-10-12 kl. 22:45.
Citera
2024-10-13, 08:26
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Just, dokumentationen har citerats i diverse versioner
M.a.o inte förtal av pö mot sin dotter

Precis, och inte förtal från någon annan heller!
Citera
2024-10-13, 08:35
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Det är väl bäst att jag dubbelkollar med dig innan jag påstår något igen.

MEN, dina länkar verkar inte funka längre...

Verkar som jag ligger en dag före verkligheten. Det är jag och Neo

Det är faktiskt anmärkningsvärt. Vad är syftet att ta bort dom. Finns ju miljoner skärmdumpar på dessa inlägg?

Jag såg även andra inlägg från Essies utbildningstid för några dgr sedan som inte varit synliga innan men som nu oxå är borta.

Kommentarerna på alla Essieinlägg har ju ändå varit inaktiverat sedan månader tillbaka.
Citera
2024-10-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Dumt inlägg. Enligt Agria dödades över 800 hundar förra året efter att ha hamnat framför ett fordon. Noll av de 800 dödades på Essingeleden. Noll hundar dödades av luftballonger.

Bilar som kör på och dödar hundar sker för det mesta precis på sådana ställen som Essie bor på. Dvs utanför stadskärnor där trafiktempot är högt.

Kanske är ditt svar på inlägget i så fall ännu dummare? Du gör en fin efterforskning på statistik, du verkar gilla att åthuta folk. Var du ordningsman i skolan? Fick ett hemgjort diplom av mamma? Vägen utanför huset är en 30 väg. Jag har ingen koll på hur väl trafikerad vägen är, men tvivlar på att trafiktempot skulle förefalla att vara högt där, särskilt för tiden då Essie försvann. I det aktuella fallet gäller detta en tätort, inte landsbygd. Hur vore det om du satte in dig mer i det aktuella fallet istället för att komma med pekpinnar om något som är irrelevant? Duktiga du.
Citera
2024-10-14, 04:19
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Kanske är ditt svar på inlägget i så fall ännu dummare? Du gör en fin efterforskning på statistik, du verkar gilla att åthuta folk. Var du ordningsman i skolan? Fick ett hemgjort diplom av mamma? Vägen utanför huset är en 30 väg. Jag har ingen koll på hur väl trafikerad vägen är, men tvivlar på att trafiktempot skulle förefalla att vara högt där, särskilt för tiden då Essie försvann. I det aktuella fallet gäller detta en tätort, inte landsbygd. Hur vore det om du satte in dig mer i det aktuella fallet istället för att komma med pekpinnar om något som är irrelevant? Duktiga du.

Ett tips, svara inte så satans enfaldigt om du bryter ihop när du blir korrigerad. Min tidigare gissning att en av de vanligaste dödsorsakerna för hundar, dvs trafikdöd, även drabbat Essie är självfallet varken ologiskt, dumt eller särskilt osannolikt.

Ditt imbecilla tramsande om luftballonger och hundar på Essingeleden — i något misslyckat försök att göra dig lustig — förtjänade förstås att avfärdas med kalla, hårda fakta, ordningsman eller inte.
Citera
2024-10-14, 08:28
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ett tips, svara inte så satans enfaldigt om du bryter ihop när du blir korrigerad. Min tidigare gissning att en av de vanligaste dödsorsakerna för hundar, dvs trafikdöd, även drabbat Essie är självfallet varken ologiskt, dumt eller särskilt osannolikt.

Ditt imbecilla tramsande om luftballonger och hundar på Essingeleden — i något misslyckat försök att göra dig lustig — förtjänade förstås att avfärdas med kalla, hårda fakta, ordningsman eller inte.
Jo ganska osannolikt med tanke på hur, när och var hon försvann.
Kunde Möjligen ha varit något mer sannolik om hon tidigare rymt från sin tomt pga div störningar etc och i rädsla rymt.
Citera
2024-10-14, 10:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Jo ganska osannolikt med tanke på hur, när och var hon försvann.
Kunde Möjligen ha varit något mer sannolik om hon tidigare rymt från sin tomt pga div störningar etc och i rädsla rymt.

När man till slut får facit är det nästan alltid en kombination av flera, var och en för sig, osannolika omständigheter som leder fram till märkliga händelser, oförutsedda missöden och olyckor.

Som jag skrev tidigare, ”störningen” i det här förmodade scenariot var att jycken stack iväg på jakt efter en hare, räv, ekorre, rådjur, whatever. Fullt möjligt även för en dresserad hund, i synnerhet en jaktlabbe. Folk tycks tro att tränade hundar har förvandlats till maskiner. De flesta unga jaktlabbar, även tränade, ensam på en tomt sticker om ett villebråd skuttar förbi framför nosen. Står husse/matte däremot bredvid kan jycken troligtvis ges instruktion att inte smita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in