2024-10-10, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han kan fortsätta leka offerkofta resten av sitt - den som kommer lida av det är hans barn.
Ja, det förtal han gör mot sin mamma är givetvis olagligt.
Jag kan inte anmäla förtal mot hans mamma - det kan bara hon göra.

Nej, ingen bryr sig om vad jag tycker - korrekt - men jag anser att folk borde bry sig om hans barn. Han leker offerkofta och skiter i sina barn, för hans mål är att hämnas på mamma och få henne på knä.
Det är sjukt det han sysslar med och det skadar hans barn.
Jag hade en värre barndom än gnällpelle - men blev vuxen och insåg att man kan inte leva på att hämnas. Man måste förlika sig med det som hänt - och man måste kunna gå vidare med eller utan de som var inblandade .. men man kan inte ägna livet åt att tjuta ut hur synd man tycker om sig själv och skydda "sin rätt till utsatthet" och söka hämnd.

Du försvarar något som inte skall försvaras -- han har barn.
Och hans mamma har rätt till ett liv.

Han berättar om sin uppväxt vilket han har full rätt till.
Många som känner igen sig och får stöd av av Jocke.
Du har inte rätten att ta hans barndom ifrån honom.
Varför anmäler inte Annika då?
Du har haft en värre barndom och det förklarar ju en del av den person du är idag som älskar att köra härskarteknik mot människor.
Citera
2024-10-10, 09:22
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
väldigt god vän till familjen? Hon är en anställd och i beroendeställning till Jocke och Jonna. Hon får väl betalning för umgänget hon har med barnen, då ingår det i arbetet. Eller blir arbetsdagen förlängd för att få full lön på grund av avbrott för frivillig fri lek med barnen?

När börja hon jobba åt dom? Det har verkat som att projektledaren jobbar sporadiskt några timmar per vecka som rekvisita och ta hand om projektet barn när dom filmar.

Man kan vara både anställd och god vän. Verkar inte som att Olivia är någon slav utan hon verkar ha rätt mycket frihet i sitt arbete. Vi vet inte om barnpassningen är betalt som anställd eller om hon ställer upp som vän. Men vad fan spelar det för roll? Du verkar oroendeväckande besatt av Olivia.

Jocke har ett familjeföretag. Chrippa har ett "företag" som tvättar pengar på det mest idiotiska sättet. Vi vet hur hans bror Chrippa betalar sina flickvänner för att diska och städa. Bisarrt. Olivias relation med barnen är ju mer sund än Linneas.
Senast redigerad av Pinto87 2024-10-10 kl. 09:39.
Citera
2024-10-10, 09:32
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag vet att hon tar hand om barnen för att hon älskar och bryr sig om dom väldigt mycket.

Detta är något som man inte förstår kring Chrippa eller några användare här. Olivia är väl 30 år och har inga egna bsrn ännu och då brukar mammakänslorna vara starka. Så länge barnen har en stark relation med Jonna ser jag inte problemet.
Citera
2024-10-10, 09:51
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Du har haft en värre barndom och det förklarar ju en del av den person du är idag som älskar att köra härskarteknik mot människor.

Kotrekt analys. Det enda Jocke ska tänka på när han pratar om sin barndom är att inte göra sig skyldig till förtal. Att hålla alla problem inom familjen är enligt mig att tysta ner, detta ger ingen utveckling. Det är lite som sexuella övergrepp inom familjer, det finns en skam, ska tystas ner. Egoism. Att prata om det kommer bryta en tystnadskultur, ge folk information och förståelse, utveckling osv. Det är ingen rättighet att vara en dålig förälder och att sätta munkavel på barnet sen som vuxen. Det är precis vad Micro med några vill här. Jag tror att de som vill tysta ner sådant här är mycket speciella människor i negativ mening. De stjälper utveckling och nya offer. Steg 1 vid problem är att bryta tystnadskulturen.

Sedan undrar jag varför inte A polisanmäler förtal om det är förtal? Väldigt märkligt. Om hon lidit så mycket borde hon ju förtjäna ett rejält skadestånd. Eller är hon rädd att rätten ska döma henne till en dålig förälder?
Senast redigerad av Pinto87 2024-10-10 kl. 09:58.
Citera
2024-10-10, 10:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du har fel tandläkare anmäler när barnen har dålig munhälsa samt när man inte kommer på besök som man är kallad till.

Tycker det är väldigt ofta dom gör godis klipp på TikTok, samt att hon verkar dricka oerhört mycket läsk och juice som fräter på tänderna.

Kollar du på Jocke & Jonnas videos? Trots att du tycker så illa om Jocke? för då borde du också se att dom inte äter godis särskilt ofta, utan det är frukt och mat.
Intressant att du alltid vill jämföra med Jocke.
Nej, tandläkare anmäler INTE för att ett barn har hål i tänderna.
Gjorde de det så skulle folk inte ta sina barn till tandläkaren.

Det börjar bli löjligt nu - Jag hatar inte Jocke, jag är kritisk till vissa saker han gör. Så bespara mig dina små utbrott i värsta fjortismanér.

Ingen av barnen äter godis hela tiden - bådas barn syns smaska godis och glass i vloggar.

Citat:
"Ta hans barndom ifrån honom" .... Nej, det kan väl ingen göra - han har däremot inte rätt att vräka ur sig och driva vilka kampanjer som helst för att hämnas på sin mamma.
Hon äger också rättigheter - och hon har också en sanning i detta. Det är inte så att din stora gud sitter på den enda sanningen.
Citera
2024-10-10, 10:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Så offerkofta mäts i år? Intressant...

Boken släpptes 2018 men fakta är inte din starka sida.
Nej, det mäts i den kampanj han driver år ut och år in mot sin mamma - och hur han inte kan lära sig att gå vidare utan har fastnat i självömkan och hämndbegär.

Boken kom ut 2017 -- och han drev sin kampanj mot sin mamma redan innan den kom ut.
Han har seglat runt och gråtit ut i många år nu - och det är dags att tar sig i kragen och sätter stopp någon gång.

Monster-förlagets moral ifrågasätts
[...]
Men det Bonnierägda bokförlaget Forum förlag menar de inte har något ansvar för mammans situation då anklagelserna mot mamman har framförts av Joakim Lundell på Youtube långt innan boken Monster gavs ut.
[...]

https://www.svt.se/kultur/monster-forlagets-moral-ifragasatts

Anklagelserna i Joakim Lundells biografi väcker etiska frågor

[...]
Forum: ”Författarna bär utgivaransvaret”
Två såriga berättelser står mot varandra om vad som egentligen hände, och formar komplexa frågeställningar. Vad får man egentligen skriva om en annan människa? Och vem har rätt i en berättelse där ord står mot ord?

Inför publiceringen säger Anders Sjöqvist, förläggare på Forum, att förlaget ”misstänkte att det skulle bli jobbigt” för mamman. Men de såg ingen anledning att informera henne om boken. Det beslutet motiveras av dem med att anklagelserna mot mamman framförts av Joakim Lundell på Youtube långt innan boken gavs ut.
[...]

https://www.svt.se/kultur/forlagsansvar-het-fraga-efter-sjalvbiografi?fbclid=IwY2xjawF0dOdleHRuA2FlbQIxMQA BHQa30Sv6K0Lqn4fT-aY goNnaZEzKPjEI3QSxjzgq59WXvk-d20GSrWFG9w_aem_fCYQBMwSBmxJ9g4on0Y79Q

Joakim Lundells mamma utsatt för grova hot
[...]
Bakom boken står förlaget Forum men de ska inte ha kontaktat mamman vare sig före eller efter publiceringen.

– Det är inte vi som berättar det här för första gången. Det här är en konflikt som pågått på Joakims kanaler under lång tid, säger förläggaren Anders Sjöqvist till "Kulturnyheterna" och syftar bland annat till författarens Youtube-kanal.
[...]

https://www.bt.se/kultur/joakim-lundells-mamma-utsatt-for-grova-hot/

Det har pågått under långt tid - och Jocke tänker inte sluta. Han fortsätter flaxa med offerkoftan och försöka sänka sin mamman så långt han kan - det kallas hämndlystnad och det är sjukt att det får fortgå år ut och år in.
Citera
2024-10-10, 11:04
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det mäts i den kampanj han driver år ut och år in mot sin mamma - och hur han inte kan lära sig att gå vidare utan har fastnat i självömkan och hämndbegär.

Boken kom ut 2017 -- och han drev sin kampanj mot sin mamma redan innan den kom ut.
Han har seglat runt och gråtit ut i många år nu - och det är dags att tar sig i kragen och sätter stopp någon gång.

[...]
Men det Bonnierägda bokförlaget Forum förlag menar de inte har något ansvar för mammans situation då anklagelserna mot mamman har framförts av Joakim Lundell på Youtube långt innan boken Monster gavs ut.
[...]

https://www.svt.se/kultur/monster-forlagets-moral-ifragasatts

[...]
Forum: ”Författarna bär utgivaransvaret”
Två såriga berättelser står mot varandra om vad som egentligen hände, och formar komplexa frågeställningar. Vad får man egentligen skriva om en annan människa? Och vem har rätt i en berättelse där ord står mot ord?

Inför publiceringen säger Anders Sjöqvist, förläggare på Forum, att förlaget ”misstänkte att det skulle bli jobbigt” för mamman. Men de såg ingen anledning att informera henne om boken. Det beslutet motiveras av dem med att anklagelserna mot mamman framförts av Joakim Lundell på Youtube långt innan boken gavs ut.
[...]

https://www.svt.se/kultur/forlagsansvar-het-fraga-efter-sjalvbiografi?fbclid=IwY2xjawF0dOdleHRuA2FlbQIxMQA BHQa30Sv6K0Lqn4fT-aY goNnaZEzKPjEI3QSxjzgq59WXvk-d20GSrWFG9w_aem_fCYQBMwSBmxJ9g4on0Y79Q

Joakim Lundells mamma utsatt för grova hot
[...]
Bakom boken står förlaget Forum men de ska inte ha kontaktat mamman vare sig före eller efter publiceringen.

– Det är inte vi som berättar det här för första gången. Det här är en konflikt som pågått på Joakims kanaler under lång tid, säger förläggaren Anders Sjöqvist till "Kulturnyheterna" och syftar bland annat till författarens Youtube-kanal.
[...]

https://www.bt.se/kultur/joakim-lundells-mamma-utsatt-for-grova-hot/

Det har pågått under långt tid - och Jocke tänker inte sluta. Han fortsätter flaxa med offerkoftan och försöka sänka sin mamman så långt han kan - det kallas hämndlystnad och det är sjukt att det får fortgå år ut och år in.

Utgivningsdatum:*2018-06-12

Inte ens fakta kan du hålla dig till. Resterande av ditt inlägg besparar jag mig att läsa då jag inte orkar läsa dina uppsatser fulla med skit. Detta är ett diskussionsforum och inte en blogg.
Senast redigerad av Pinto87 2024-10-10 kl. 11:06.
Citera
2024-10-10, 11:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Utgivningsdatum:*2018-06-12

Inte ens fakta kan du hålla dig till. Resterande av ditt inlägg besparar jag mig att läsa då jag inte orkar läsa dina uppsatser fulla med skit. Detta är ett diskussionsforum och inte en blogg.
På pocket ja.
Läs datumen på de artiklar jag lagt ut....

Publicerad 19 oktober 2017

Uppdaterad 24 oktober 2017 Publicerad 18 oktober 2017

Titel: Monster
Format: Inbunden bok
Språk: Svenska
Utgivningsdatum: 2017-10-09
Förlag: Bokförlaget Forum
Författare: Lundell Joakim
Antal sidor: 222
ISBN: 9789137150864
https://shop.se.zeercle.com/products/monster-9789137150864?srsltid=AfmBOoqu7vDyCvnWt5lKv0DVTAjy ZxJ9JmqfKBej1A6cWuP0ETUK-j15

Uthängningarna och Jockes drev mot mamman började inte då - de hade pågått lång tid innan boken gavs ut.

Häng med lite nu - besvära dig med att läsa texten i artiklarna åtminstone.
Citera
2024-10-10, 12:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Till skilllnad från dig har vi andra ett liv och orkar inte läsa igenom allt du publicerar. Frugan klagar redan tillräckligt mycket på än. Men då kom inte boken 2015 eller 2016 som du hävdade. Jocke bor inte i mitt huvud till skillnad från i ditt där han har gratis hyra. Frågar du mig personligen hade kritiken mot mamman fått kommit redan 2010 gärna så ser inte det som negativt. Hur har A liv påverkats negativt menar du? Hon lever väl fortfande samma liv instängd i en lägenhet med väldigt begränsade kontakter? Hon har väl inte förlorat några vänner, jobb osv? Mamman har nog inte ens läst boken. Eller fått den uppläst av sin man då tveksamheten på hennes läsförståelse är befogad.

Varför vill du att Jocke som utsatts för en barndom sviken av föräldrar och soc ska sättas munkavel på? Mamman tystas inte. Hon har fått erbjudande att vara med i podden, nyheter24 och har Chrippas kanal. Så vad är problemet? Hänvisa gärna bra och pedagogiskt hur han gör sig skyldig till förtal? Tycker du Mig äger ingen av Åsa Lindeborg är förtal?

Varför visar mamman sig på Youtube om det är så hemskt?
Jocke verkar ha boat in sig både i ditt huvud och i ditt hjärta -- din lille sötegris.

Jag hade fel på utgivningsåret, men inte på hur länge dessa uthängningar av mamman skett - de har troligen pågått långt längre än så t o m.

Jag ser att det inte är okej att inte kunna gå vidare utan att drunkna i sin offerkofta och sitt hämndbegär på bekostnad av en annan människa.
Du känner väl inte henne t ex - men likafullt anser du dig kunna ge nedlåtande, föraktfulla och hatiska uttalanden om henne.
Det är vad Jocke har åstadkommit - förutom att framställa sig själv som en egoistisk offerkofta som inte förstår att det finns fler perspektiv än hans eget.

Eller mer exakt - han förstår ju det, det är därför mamman måste tystas så hon inte avslöjar saker som kan "ta hans utsatthet ifrån honom" - dvs avslöja annat än det han påstår.
Citera
2024-10-10, 12:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag vet att hon tar hand om barnen för att hon älskar och bryr sig om dom väldigt mycket.
Man kan tydligt se i videosarna att Olivia gillar barnen, och att dem gillar henne.
Det jag sätter mig emot är att folk påstår att det inte ingår i hennes arbetsuppgifter att hjälpa till med barnen.
Det känns som att folk är negativt inställda till att man tar in hjälp med barnen, när det egentligen är jätte normalt och jätte vanligt.
Citera
2024-10-10, 12:40
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Man kan tydligt se i videosarna att Olivia gillar barnen, och att dem gillar henne.
Det jag sätter mig emot är att folk påstår att det inte ingår i hennes arbetsuppgifter att hjälpa till med barnen.
Det känns som att folk är negativt inställda till att man tar in hjälp med barnen, när det egentligen är jätte normalt och jätte vanligt.

Kan du bevisa att det ingår i hennes arbetsbeskrivning och hon inte gör det som vän?
Citera
2024-10-10, 12:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Detta är något som man inte förstår kring Chrippa eller några användare här. Olivia är väl 30 år och har inga egna bsrn ännu och då brukar mammakänslorna vara starka. Så länge barnen har en stark relation med Jonna ser jag inte problemet.
Jag hoppas inte det du skriver stämmer in på Olivia.
Hon ska ju inte projicera sin barnlängtan/mammakänslor på någon annans barn, det är fan inte normalt.
Däremot kan hon vara en person som bryr sig om andra, vill ta hand om andra, och gillar barn.
Men hennes mammakänslor ska inte blandas in i detta.

Det finns redan en video där sonen ropar "mamma' och både olivia och Jonna svarar "ja" samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in